تا ۸ تیر تمدید شد! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

آیا با رازهای مگوی متخصصان پوست آشنایی دارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
آیا با رازهای مگوی متخصصان پوست آشنایی دارید؟

بیشتر افراد به دنبال رازهایی هستند که افراد مشهور برای زیبایی و حفظ سلامت پوست به کار می‌گیرند، غافل از این‌که راز زیبایی و طراوت پوست را بدون شک هیچ کسی بهتر از یک متخصص پوست نمی‌داند.

حتما برای شما هم پیش آمده که در حین برخورد با یک متخصص پوست، به این فکر کرده‌ باشید که آیا وی با مواد ساخت دست خود تزریق زیبایی انجام داده است؟ یا این‌که تاکنون برای برنزه کردن پوست خود از چه روشی استفاده کرده است؟ اگر متخصص پوست، خط تولید محصولات آرایشی دارد، آیا خودش هم از این ترکیبات برای پوست خود استفاده می‌کند؟ به همین منظور، خالی از لطف نیست اگر به رازهای متخصصان پوست و زیبایی نگاهی داشته باشیم.

اگر برای درمان یک خال گوشتی به متخصص پوست مراجعه کردید، می‌توانید انتظار داشته باشید که پزشک، سایر قسمت‌های بدن را برای تشخیص سرطان معاینه کند؟

mole

پاسخ این سوال منفی است. متخصص پوست، چندین سال دود چراغ خورده است تا به سرعت برای درمان یک خال گوشتی نسخه تجویز کند، اما این امر به این معنا نیست که به صورت خودکار بیماری‌ها را تشخیص دهد. به این ترتیب اگر نگران سلامت کلی پوست بدن خود هستید حتما باید از پزشک متخصص درخواست کنید تا پوست شما را از سر تا پا معاینه کند. از طرف دیگر، متخصصان پوست علم‌غیب ندارند که با نگاه اول به صورت شما، از تمامی عوارض پوستی آگاه شوند؛ به همین دلیل، این بیمار است که باید مشکل پوستی خود را با پزشک در میان بگذارد.

آیا درآمد عمل زیبایی نسبت به سایر عمل‌ها بیشتر است؟

Dermatologist

گاهی این امر صحت دارد، اما به همین راحتی‌ها هم نمی‌توان نتیجه گرفت. هزینه استفاده از محصولاتی نظیر بوتاکس، پرکننده‌‌های پوست، لیزر و مواد مصرفی در حین جراحی، بسیار بالا است و به این ترتیب، مبلغ زیادی از هزینه‌ای که بابت عمل‌های زیبایی گرفته‌ می‌شوند، راهی جیب پزشک متخصص پوست نخواهد شد. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که بعضی از عمل‌های زیبایی باید در چندین مرحله انجام شوند و این امر به درآمد بیشتر ناشی از عمل جراحی زیبایی کمک می‌کند. در این زمینه می‌توان به تزریق بوتاکس و زئومین اشاره کرد، افرادی که این تزریق‌های زیبایی را انجام می‌دهند، در بیشتر مواقع برای بارهای بعدی نیز مراجعه می‌کنند. از طرف دیگر، دستمزد جراحی‌های زیبایی اغلب قبل از انجام عمل دریافت می‌شود، اما در جراحی‌های طبی، فرآیند پرداخت دستمزد متفاوت است.

متخصص پوست تا چه اندازه در فرآیند تولید محصولات زیبایی که با نام آنها تولید می‌شود دخالت و نظارت دارد؟

product-cruzewizard

متخصصین پوست کنترل کاملی بر روی محصولاتی که با نام آنها تولید می‌شوند دارند. درواقع باید این‌گونه گفت که نقش متخصص پوستی که برای خود خط تولید برند محصولات آرایشی دارد کاملا بسته به صلاحدید خود این متخصص پوست است. این گفته به این معناست که متخصص پوست می‌تواند تمامی ترکیبات مربوط به ساخت یک محصول آرایشی را برای خط تولید دیکته کند یا این‌که تنها نام وی بر روی یک محصول با فرمولی که از پیش وجود داشته حضور داشته باشد.

به زبان ساده می‌توان گفت، حضور نام پزشک متخصص بر روی یک محصول زیبایی هم می‌تواند دلیل کیفیت محصول باشد و هم ممکن است در ساخت این محصول شاهد فرمول ویژه‌ای نباشیم. لازم به ذکر است که در بعضی از این‌گونه محصولات شاهد ترکیب‌های شیمیایی نظیر پارابِن‌ها هستیم که ممکن است در عملکرد غدد داخلی اختلال ایجاد کنند. بنابراین در حین خرید این دسته از محصولات بهداشتی و زیبایی حتما به ترکیبات داخل آنها و شرایط جسمی خود توجه کنید.

آیا متخصصین پوست بابت پیشنهاد یک برند خاص،‌ وجهی را از مالک آن برند دریافت می‌‌کنند؟

dermatologist-sl

این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که متخصص پوست با یک برند مشخص، برای این کار توافق کرده باشد.

اگر یک پزشک متخصص، نقش کارشناس یک برند را ایفا کند و در مراسم و گردهمایی‌های پزشکی با اصحاب رسانه از طرف همان برند صبحت کند، بدون شک وجهی را از برند سازنده محصولات آرایشی بهداشتی دریافت خواهد کرد.

البته امیدواریم پزشکان متخصص، زمانی یک برند را به بیماران توصیه کنند که واقعا به اثر بخشی ترکیبات آن برند باور داشته باشند و بهتر است که در این زمینه پای پول به میان نیاید.

در حال حاضر نوروتوکسین، پرکننده‌ها و آب‌کننده‌های چربی مختلفی در بازار وجود دارد، متخصصین پوست چگونه بهترین فناوری را برای بیمار انتخاب و تجویز می‌کنند؟

which-technologies-to-offer

در این زمینه، سلیقه شخصی و هزینه‌ای که باید بیمار پرداخت کند حرف اول را می‌زند. بوتاکس، دیسپورت و زئومین، شباهت‌های زیادی به هم دارند و در نتیجه ممکن است متخصص پوست هر سه‌ مورد یا یکی از آنها را خریداری کرده باشد. از طرف دیگر بعضی از پزشکان ترجیح می‌دهند با یک تولیدکننده خاص کار کنند، دلیل این امر نیز هیچ ربطی به پزشکی ندارد و تجارت در این زمینه حرف اول را می‌زند. اگر از یک تولیدکننده خرید کنید، در دراز مدت به دلیل خرید بیشتر می‌توانید تخفیف بهتری بر روی کالاهای خریداری شده بگیرید.

لیزر درمانی نیز از آن دسته از مواردی است که سلیقه شخصی و بودجه در نظر گرفته از جانب بیمار در آن تاثیر زیادی دارد. برای نمونه بعضی از کلینیک‌ها به ازای هربار که پزشک از تجهیزات آنها برای لیزر درمانی استفاده می‌کند هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. انتخاب لوازم‌های مصرفی در لیزدرمانی نظیر سوزن و سایر مواد مصرفی نیز بسته به صلاحدید و سلیقه پزشک متخصص پوست انجام می‌شود.

آیا تمامی متخصصین پوست واجد شرایط درمان عارضه‌های پوستی هستند؟

expert-advice-hor

پاسخ این پرسش، هم مثبت است و هم منفی. در بیشتر مواقع پزشکان متخصص، در طول دوره فراگیری خود، شیوه‌های مختلف درمان تمامی عارضه‌های پوستی از مشکلات مو و ناخن گرفته تا سرطان پوست را آموزش می‌بینند. پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به بازار کار نیز در بیشتر موارد متخصصان پوست، بسته به علاقه‌ای که دارند وارد گرایش‌های تخصصی‌تری می‌شوند. علم پزشکی شدیدا در حال ‌به‌روز شدن است و با این حساب تقریبا غیر ممکن است که یک متخصص پوست در تمامی زمینه‌ها تخصص حرفه‌ای کسب کند.

این‌جاست که بیمار بسته به نوع عارضه‌ پوستی که از آن رنج می‌برد می‌تواند پزشک متخصص در همان زمینه را پیدا کند. راه تشخیص تخصص پزشک نیز آسان است، یک پزشک حاذق، پس از مدتی برای خود اسم‌ و رسمی دست و پا می‌‌کند و با پرس و جو، به راحتی می‌توان به تخصص پزشک در درمان عارضه‌ پوستی به‌خصوصی که به آن مبتلا هستید پی‌برد.

متخصصین پوست، پس از اتمام تحصیلات، چه دوره‌های آموزشی را باید طی کنند؟ آیا امکان دارد که یک متخصص پوست از مطالب تخصصی این حرفه‌ بی‌خبر باشد؟

education-antonioguillem

بسته به قوانین نظام پزشکی هر کشور، متخصصین پوست باید در بازه‌های زمانی مشخصی مدرک خود را تمدید کنند.

برای تمدید مدرک نیز پزشک متخصص پوست باید در دوره‌های باز‌آموزی حضور پیدا کند. اکثر پزشکان متخصص پوستِ تراز اول، دانش خود را ‌به‌روز نگه می‌دارند زیرا حوزه دانشِ سلامت پوست و زیبایی، وسعت زیادی دارد.

واضح است که تحقیقات و بررسی‌ها هر روز ادامه دارند و دانشمندان و پژوهشگران به یافته‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند که لازم است پزشکان و متخصصان از نتایج آن‌ها مطلع باشند.

متخصصین پوست، چه محصولاتی را برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند؟

What-do-dermatologists-use-on-their-faces

عموما پزشکان متخصص پوست از محصولاتی با ترکیبات حاوی آنتی‌آکسیدان‌ها، رتینول و SPF استفاده می‌کنند. حضور این ترکیبات برای سلامت پوست شما کفایت می‌کند.

البته محصولات ضدپیری را نیز می‌توان به فهرست موادی که پزشکان متخصص بر روی پوست خود استفاده می‌کنند اضافه کرد. پزشکان متخصص تمامی تلاش خود را برای این‌که پوست آنها زیبا و سالم جلوه کند انجام می‌دهند تا بیماران معنای واقعی سلامت پوست را درک کنند.

منبع: Prevention ۲ دیدگاه 4580بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با اینکه در قانون به صراحت آمده است که فقط متخصصان پوست و زیبایی حق استفاده از لیزر در مطب را دارند‌، متأسفانه پزشکان عمومی و افراد فاقد صلاحیت از لیزر استفاده می‌کنند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. لزوم برخورد شدید قضایی در این معضل احساس می‌شود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه