مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟ کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
تفاوت کرم روز و کرم شب چیست؟ کدام بهتر است؟

شما با تفاوت کرم روز و کرم شب آشنا هستید؟ می‌دانید چرا باید هر کدام را در زمان خاصی استفاده کنید؟ چه دلیلی دارد که این دو محصول برای زمان‌های خاص طراحی شده‌اند؟ مگر نه اینکه هر دو برای بازسازی پوست و بهبود عملکرد کلاژن‌سازی طراحی شده‌اند؟ اگر یافتن پاسخ این پرسش‌ها برای شما نیز جالب است، همراه ما باشید با توضیح تفاوت کرم روز و کرم شب.

هدف از استفاده از کرم روز و کرم شب

هدف از استفاده

اجازه دهید قبل از بررسی تفاوت کرم روز و کرم شب درباره این موضوع صحبت کنیم که این دو محصول به چه هدفی طراحی شده‌اند و شما چرا باید آن را در سبد محصولات رسیدگی به پوست خود داشته باشید. همه شما می‌دانید که با افزایش سن، پوست توانایی سابق خود را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر در دوره میان‌سالی و پیری، ذخیره کلاژن پوست رو به پایان می‌گذارد و به همین دلیل پوست شادابی و استحکام سابق خود را ندارد. به همین دلیل افتاده و پر از چروک می‌شود. از سوی دیگر، اثرات نور خورشید باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این اتفاقات، متخصصان توصیه می‌کنند در همان دوران جوانی، از انواع کرم های مراقبتی استفاده کنید. این کرم‌ها روند کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و به این ترتیب باعث جوانی و شادابی آن می‌شود. از طرفی فعالیت رنگدانه‌ها را در حالت طبیعی نگه می‌دارد تا از بروز لکه جلوگیری شود. با این توضیحات، استفاده از کرم روز و کرم شب، یکی از واجبات رسیدگی به پوست در جوانان بیش از سی سال است.

تفاوت کرم روز و کرم شب

برای اینکه با فرق بین کرم روز و کرم شب آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مزایای آن را بخوانید. دانستن ویژگی‌ها و کاربردهای این دو نوع کرم، به بخش عظیمی از پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد.

مزایای کرم روز

تفاوت

  • حاوی آنتی اکسیدان

کرم های روز، همان طور که از نامشان پیداست، برای استفاده در روز طراحی شده‌اند. با این پیش‌فرض، خیلی مهم است که از پوست در برابر عوامل طبیعی و بیرونی محافظت کنند. یکی از این عوامل، رادیکال‌های موجود در فضای اطراف است. کرم روز با مقادیر فراوان آنتی اکسیدان، از پوست در برابر رادیکال آزاد محافظت می‌کند.

  • حاوی عوامل ضد آفتاب

بی‌تردید شما در طول روز در معرض نور خورشید هستید که به چروک یا لکه شدن پوستتان می‌انجامد. کرم روز حاوی مقادیری SPF است که از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند. همین فاکتور، یکی از تفاوت های کرم روز و کرم شب است.

  • سبک و راحت

بسیاری از افراد، در طول روز آرایش می‌کنند. برای اینکه آرایش به‌خوبی روی پوست قرار بگیرد، لازم است زیرسازی سبکی انجام شود. کرم روز معمولاً بسیار سبک است و زود جذب می‌شود. همچنین خیلی چرب نیست و با آرایش صورت تداخل ایجاد نمی‌کند.

  • آبرسان

البته خصوصیت آبرسانی را نمی‌توان از تفاوت های کرم روز و کرم شب دانست. پایه اصلی مراقبت از پوست، آبرسانی صحیح آن است. محصولی که آبرسان نباشد، ۹۰درصد از رسالتش با شکست مواجه می‌شود. در کرم روز مقادیر کافی ترکیبات آبرسان هست که کمک می‌کند پوست مرطوب و درخشان بماند.

Special Price ‎225,600 تومان

Regular Price: ‎282,000 تومان

٪20

مزایای کرم شب

مزایا

  • حاوی مواد مغذی

در طول شب و در زمانی که افراد مشغول استراحت هستند، همه ارگان‌های بدن به بازسازی می‌پردازند. برای اینکه این روند با سرعت و سلامت بیشتری پیش برود، بدن به مواد مغذی نیاز دارد. کرم شب معمولاً حاوی املاحی مانند روی، منیزیم و انواع ویتامین‌هاست که جذب پوست می‌شوند و به بازسازی آن کمک می‌کنند.

  • بافت متراکم و غلیظ

یکی از تفاوت های کرم روز و کرم شب در همین‌جا خودش را نشان می‌دهد. بافت کرم شب معمولاً غلیظ‌تر است. یکی از علت‌های آن وجود املاح و مواد مغذی است. دلیل دیگرش درصد بیشتر چربی در آن است که علاوه بر آبرسانی پوست، آن را تازه و شاداب نگه‌ دارد.

کدام بهتر است؟

در واقع اکنون باید متوجه شده باشید که نمی‌توان به هیچ کدام از این دو محصول امتیاز خاصی داد. شما برای تکمیل پروسه مراقب از پوست خود، به هر دوی این محصولات نیاز دارید. در واقع یک کرم روز برای آبرسانی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید و یک کرم شب برای تغذیه و رطوبت‌رسانی به آن نیاز است. البته سعی کنید این محصولات را از برندهای نام آشنا بگیرید و به‌طور منظم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با تفاوت کرم روز و کرم شب آشنا شدید. برای تهیه این دو محصول از برندهای مختلف ایرانی و خارجی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع محصول رسیدگی به پوست از برندهای معتبر و با قیمت استثنایی وجود دارد. شما از کدام محصول استفاده می‌کنید؟ از آن راضی هستید؟ تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Cleure دیدگاه‌ها 6410بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه