تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

درمان لکه های پوست تیره همراه با راهنمای خرید کرم ضد لک عالی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
درمان لکه های پوست تیره همراه با راهنمای خرید کرم ضد لک عالی

برای خرید یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت باید به نکات متعددی توجه کرد. برای مثال سن افراد، علت و زمینه بروز لک، شدت و دامنه گسترش آن، قدمت بروز آن و جنس و رنگ پوست افراد در انتخاب یک محصول ضد لک بسیار دخیل هستند. به همین دلیل در ادامه برای شما از دلایل اصلی ایجاد لکه های پوستی می‌گوییم. سپس برخی روش های درمان لکه های پوست تیره را با شما در میان می‌گذاریم.

دلایل اصلی ایجاد لکه های پوست

دلایل بروز لکه روی پوست

برای درمان لکه های پوست تیره با کمک کرم ضد لک عالی یا هر روش دیگری، ابتدا باید با علت بروز آن لکه ها آشنا شویم. در واقع ترشح بیش‌ازحد رنگدانه باعث ایجاد لکه های پوستی می‌شود. نور خورشید، تغییرات هورمونی و التهاب هایی مانند آکنه، نیش‌ حشرات، سوختگی، بریدگی، بیمار ‌های پوستی و واکنش به محصولات پوستی را می‌توان از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه های پوستی دانست.

روش ‌های درمان لکه های پوست تیره

روش درمان لکه های پوست تیره

خوشبختانه لکه های پوستی در بیشتر مواقع از عارضه‌ای وخیم و خطرناک حکایت ندارد و به همین دلیل، نیازی نیست پس از مشاهده اولین آثار آن به فکر خرید کرم ضد لک عالی یا دیگر درمان های پزشکی باشید. برای نمونه بیشتر خانم‌های باردار در دوران حاملگی لکه های پوستی را تجربه می‌کنند و پس از گذشت این دوران، لکه ها به خودی‌خود از بین می‌روند. ناگفته نماند در چنین مواقعی، استفاده از محصولات ضد آفتاب، اثربخشی کارآمدی در کاهش تیرگی لکه های پوستی دارد و به فرایند درمان این لکه ها سرعت می‌بخشد.

چگونگی خرید کرم ضد لک عالی

دلایل اصلی ایجاد لکه های پوست

پس از آگاهی از دلایل ایجاد لکه های پوست تیره ، باید ابتدا به فکر رفع و درمان آن‌ها باشید. تجربه نشان داده است پس از برطرف‌کردن علت ایجاد لکه ها، پوست به چیزی حدود شش ماه تا نهایتاً یک سال زمان نیاز دارد تا آثار این لکه ها را محو یا کاملاً پاک کند. البته لکه های بسیار تیره به‌‌راحتی از بین نمی‌روند. برای درمان لکه های پوست تیره باید یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت دارای ترکیبات زیر تهیه کنید:

  • ویتامین C

این ویتامین آنتی اکسیدان بسیار قوی است و نه‌تنها از پوست در برابر پرتوهای خطرناک خورشید محافظت می‌کند، بلکه سطح کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و شکل‌گیری رنگدانه‌های پوست را متوقف می‌کند.

  • هیدروکینون

به احتمال زیاد در زمان جست‌وجو برای خرید یک کرم ضد لک عالی چشمتان به کرم‌هایی با هیدروکینون (Hydroquinone) افتاده است. این ماده همانند ویتامین C، تولید رنگدانه‌های پوست را متوقف می‌کند. داروخانه‌ها کرم های ضد لک را با مقدار هیدروکینون ۲درصد می‌فروشند و پزشک بسته به وخامت لکه ها، هیدروکینون برای درمان لکه های پوست تیره تا مقدار ۴ درصد تجویز می‌کند.

  • اسید کوجیک

اسید کوجیک (Acid Kojic)، خاصیت روشن کنندگی کمتری نسبت‌به هیدروکینون دارد. نتایج تحقیقی ثابت کرده که کر ‌های دارای هیدروکینون ۴درصد، اثربخشی مفید‌ و سریع‌تری نسبت‌به کرمی با ترکیبات اسید کوجیک ۰.۷۵درصد دارند. در نتیجه اگر رنگ لکه های پوست شما بیش از‌ حد تیره نیست، کرم دارای اسید کوجیک، کرم ضد لک عالی و مناسب برای درمان لکه های پوست تیره به نظر می‌رسد.

  • آداپالن

آداپالن (Adapalene) خاصیت ضدالتهابی دارد. ژل ها و کرم های دارای آداپالن ۰.۱درصد، جلوی تشکیل آکنه را می‌گیرند. از طرف دیگر این ماده ناهماهنگی رنگ پوست را از بین می‌برد و لکه های تیره را روشن‌تر می‌کند.

درمان های خانگی برای درمان لکه های پوست تیره

درمان های خانگی لک

به آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند قبل از خرید یک کرم ضد لک عالی، روش‌های خانگی درمان لکه های پوست تیره را امتحان کنند، ژل‌‌ آلوئه‌ ورا، چای‌ سبز، آب‌ لیمو، شیر سویا، روغن درخت چای و زردچوبه را پیشنهاد می‌کنیم. به‌خاطر داشته باشید که بعضی از این مواد مانند آب لیمو، خشکی و التهاب پوست را به دنبال دارد؛ اما بیشتر موادی که به آن‌ها اشاره کردیم عارضه‌های دیگری برای پوست ایجاد نمی‌کنند و استفاده از آن‌ها کاملاً بی‌ضرر است.

درمان های تخصصی‌تر

در مان های شیمیایی لکه ها

برای شما گفتیم که پس از مشاهده لکه های پوست، ابتدا دلیل ایجاد این لکه ها را شناسایی کنید و با از‌بین‌بردن این دلیل، جلوی وخامت‌ لکه ها را بگیرید. سپس با خرید یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت یا روش‌های خانگی، فکری به حال از‌بین‌بردن این لکه ها بردارید. اما اگر به‌رغم تمامی این تلاش‌ها، باز هم لکه های پوست کاملاً از بین نرفت، نوبت روش های تخصصی‌تر درمان لکه های پوست تیره فرا می‌رسد.

  • لیزر درمانی

در این روش برای از بین‌بردن لکه های پوست، پرتویی از لیزر روی محل تجمع رنگدانه‌ها تابیده می‌شود. تحقیقات ثابت کرده که تا حد زیادی به اثر لیزر درمانی می‌توان اعتماد کرد. این روش لکه های پوست را کاملاً از بین می‌برد. اما لیزر درمانی هزینه‌ای گزاف دارد و باید در چند جلسه انجام شود. از طرف دیگر، در لیزر درمانی احتمال سفید‌تر شدن قسمت دور لکه های پوست نیز وجود دارد.

  • لایه برداری شیمیایی

همان‌گونه که از نام این روش پیداست، با کمک ترکیبات شیمیایی، لایه های عمیق پوست برداشته می‌شود. اثربخشی این روش در از‌بین‌بردن لکه ها کاملاً مطلوب است؛ اما در لایه برداری شیمیایی احتمال سوختن و تغییرات بیشتر رنگدانه‌های پوست وجود دارد. لایه برداری شیمیایی نیز همانند لیزر درمانی، فرایندی هزینه‌بر است و برای اثربخشی کامل، باید در چندین جلسه انجام شود.

مطمئن هستیم با توجه به روش هایی که برای درمان لکه های پوست تیره با شما در میان گذاشتیم، به این فکر افتاده‌اید که استفاده و خرید یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت، بهترین گزینه است. در نتیجه برای شما مجموعه‌ای از انواع کرم ضد لک را در فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی آماده کرده‌ایم تا با نگاهی به این کرم‌ها، بهترین آن‌ها را خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی در خرید کرم ضد لک عالی دارید،  در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Medicalnewstoday دیدگاه‌ها 8336بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه