تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

برنامه روتین مراقبت از پوست | چطور پوست سالمی داشته باشیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
برنامه روتین مراقبت از پوست | چطور پوست سالمی داشته باشیم؟

اهمیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ به همین دلیل هم هست که افرادی بسیاری به دنبال خرید و استفاده از یک کرم ضد آفتاب عالی هستند. اما آنچه که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم، بررسی اهمیت داشتن یک برنامه روتین مراقبت از پوست و همچنین ارائه یک برنامه روزانه و شبانه برای محافظت از پوست است. در این مقاله برای شما می‌گوییم که با انجام چند کار ساده می‌توانید یک پوست سالم و البته زیبا داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید و این موضوع جذاب را از دست ندهید.

پوست سالم در بدن سالم

پوست سالم در بدن سالم

سلامت پوست در گرو عوامل بسیاری است که یکی از آن‌ها داشتن بدن سالم می‌باشد. خیلی از متخصصان می‌توانند با بررسی عارضه های پوستی، به مشکلات درونی بدن پی ببرند. به عبارت دیگر داشتن بدن سالم برای پوستی سالم لازم است اما کافی نیست. ترک عادات غلط و داشتن سبک زندگی درست و اصولی در کنار انجام یک برنامه روتین مراقبت از پوست، در داشتن پوست سالم و شاداب بسیار مؤثر است. در واقع داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی، ورزش و آرامش در کنار رسیدگی منظم به پوست است که منجر به داشتن پوستی سالم می‌شود.

نکته‌ای که ذکر آن در اینجا خالی از لطف نیست،‌ مداومت در انجام برنامه روتین مراقبت از پوست است. دقت داشته باشید که پوست در برابر برنامه های افراطی یا تفریطی واکنش‌های خوبی نشان نمی‌دهد. داشتن یک برنامه مراقبتی به صورت روتین و منظم، ولو با آیتم‌های کم، بسیار مؤثرتر از برنامه‌های سنگین و عجیب‌وغریب است. پس اصل استمرار و مداومت در انجام کارهای مراقبت از پوست را جدی بگیرید. ضمناً توجه داشته باشید که برای مراقبت از پوست حتماً نیاز به استفاده از محصولات گران‌قیمت و خاص نیست؛‌ شما با توصیه هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد و استمرار در انجامشان خواهید دید که پوستتان سالم‌تر و زیباتر از همیشه خواهد شد.

شناخت نوع و نیاز پوست

اهمیت شناخت نوع و نیاز پوست در برنامه روتین مراقبت از پوست

حال که با اهمیت داشتن برنامه روتین مراقبت از پوست و فاکتورهای تأثیرگذار در آن آشنا شدیم، نوبت به بررسی اصل بعدی می‌رسد. قبل از ارائه یک برنامه روتین مراقبت از پوست، لازم می‌دانیم برای شما از اهمیت شناخت نوع و نیاز پوست بگوییم. افراد دارای پوست های مختلف با نیازهای متفاوت هستند؛‌ حتی در این بین یک فرد ممکن است نوع پوستش در گذر زمان تغییر کند و طبیعی است که نیاز آن هم عوض خواهد شد. پس برای داشتن پوست سالم باید اول ببنیم که نوع پوستمان چیست و سپس بررسی کنیم که این پوست چه نیازی دارد. مقاله‌ی زیر یک راهنمای کامل است که شما را برای شناخت نوع و نیاز پوستتان کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله‌ی خواندنی را از دست ندهید.

روتین مراقبت از پوست

برنامه روتین مراقبت از پوست یک کار همیشگی است و باید همواره و در همه حال نسبت به انجام آن اهتمام داشت. متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که اگر این برنامه در دو نوبت روز و شب انجام شود، بسیار مؤثرتر خواهد بود. بنابراین در ادامه برای شما از برنامه روتین روزانه و شبانه مراقبت از پوست می‌گوییم. همراه ما باشید.

  • روتین روزانه مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست

۱. پاک کننده

اولین قدم در برنامه روتین مراقبت از پوست، پاک کردن اصولی و درست آن از هرگونه مواد آرایشی یا آلودگی است. با توجه به نوع پوستتان می‌توانید یکی از انواع پاک کننده ژل، فوم، شیر پاک کن، دستمال مرطوب و غیره را استفاده کنید. هنگام استفاده از هر پاک کننده دقت داشته باشید که پد یا پنبه را محکم روی پوست نکشید. بهتر است با ملایمت و به‌آرامی از آن استفاده کنید.

۲. تونر

pH پوست نقش اساسی در سلامت آن دارد. تونر یا تونیک سطح pH پوست را که ممکن است در اثر استفاده از شوینده ها تغییر کرده باشد، به حالت مناسب و متعادل برمی‌گرداند. به این ترتیب نقش استفاده از تونر در محافظت از پوست های چرب،‌خشک و مختلط و متعادل‌کردن آن‌ها، بسیار کلیدی و مهم است. چنانچه تمایل دارید در مورد تونرها بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

۳. مرطوب کننده

در این مرحله از برنامه روتین مراقبت از پوست، نوبت به استفاده از مرطوب کننده می‌رسد. دقت داشته باشید که بهتر است مرطوب کننده شما حاوی کلاژن بوده و در ترکیبات آن خبری از پارابن، اسانس‌ها و مواد معطر نباشد. ضمناً افرادی که وارد دهه سی زندگی خود شده‌اند، می‌توانند از کرم های روز استفاده کنند.

۴. کرم ضد آفتاب

استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب به شما در داشتن پوستی سالم بسیار کمک خواهد کرد. استفاده نکردن از ضد آفتاب باعث بروز تأثیرات منفی فراوانی بر اثر تابش اشعه‌های مضر خورشید روی پوست خواهد شد. بنابراین حتماً نیم ساعت قبل از خروج از منزل، حجم مناسبی از کرم ضد آفتاب روی پوست زده و تمام نقاط آن را پوشش دهید. در استفاده از ضد آفتاب همیشه دست و دل باز باشید. توجه داشته باشید که باید هر دو تا سه ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید. همچنین باید از ضد آفتاب همیشه و در همه فصول استفاده کرد.

  • روتین شبانه مراقبت از پوست

روتین شبانه مراقبت از پوست

۱. پاک کننده

این مرحله برای فرادی که اهل آرایش بوده یا شاغل هستند و در تماس بیشتری با آلودگی‌های محیطی قرار دارند، بسیار مهم‌تر است. در پایان شب و قبل از خواب حتماً مانند برنامه رویتن روزانه خود، پوست خود را پاک کنید. با این کار به پوستتان اجازه تنفس می‌دهید. وجود کرم های آرایشی یا آلودگی‌های محیطی روی پوست بعد از مدتی باعث بروز تیرگی و کدری پوست خواهد شد.

۲. اسکراب

بعد از پاکسازی منافذ پوست در مرحله قبل، وقت از بین بردن سلول‌های مرده است. تفاوت برنامه روتین مراقبت از پوست روزانه و شبانه در همین مرحله است. در شب به کمک یک اسکراب یا لایه بردار می‌توانید لایه‌ای نازک از سلول‌های مرده را برداشته و به براق و درخشان شدن پوست کمک کنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که این مرحله قرار است هر شب انجام شود، نباید اسکراب قوی انتخاب کنید. اسکراب یا لایه بردار شما باید بسیار سبک و ژلی باشد و زیاد روی پوست ماساژ داده نشود.

۳. تونر

مانند روتین روزانه، تونر را نباید فراموش کنید. بعد از اسکراب، صورت خود را با آب بشویید و سپس تونر مناسب نوع و نیاز پوست خود را بزنید. لازم است بدانید که تونرها به جذب بهتر کرم هایی که در مراحل بعدی استفاده می‌کنید، کمک خواهد کرد.

۴. کرم های موضعی

شب زمان بسیار مهمی برای سلامت پوست است؛ چراکه در این زمان پوست استراحت کرده و به بازسازی لایه های مختلف خود می‌پردازد. در این مرحله از برنامه روتین مراقبت از پوست شبانه، نوبت به استفاده از کرم های موضعی است. کرم های موضعی به انواع مختلف کرم دور چشم، کرم ضد جوش، کرم ضد لک، کرم ضد چروک و غیره تقسیم شده که شما براساس نیاز پوستتان مجاز به اسنفاده از هر یک آن‌ها هستید. دقت داشته باشید که ممکن است هر یک از محصولات ذکرشده به صورت کرم، سرم، فلویید و غیره باشند که ما در اینجا به علت رایج‌بودن، کرم را مطرح کردیم.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین برنامه روتین مراقبت از پوست روزانه و شبانه را برای شما بگوییم. امیدواریم با رعایت نکات مطرح‌شده پوست شما سالم‌تر و زیباتر از همیشه شود. در پایان اگر قصد به دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب،‌ تونر عالی، پاک کننده باکیفیت و دیگر محصولات مراقبتی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سر بزنید و نیازهای خود را از معتبرترین برندها تهیه کنید. ضمناً اگر شما هم تجربه‌ای درباره مراقبت از پوست خود دارید، خواهشمندیم در قسمت دیدگاه‌ها با ما دیگر همراهان اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 8903بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه