تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

اصول استفاده از کرم پودر برای زیرسازی ماندگار آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اصول استفاده از کرم پودر برای زیرسازی ماندگار آرایش صورت

آرایشگران ماهر همیشه تأکید می‌کنند که حتی اگر بهترین مارک کرم پودر را در اختیار داشته باشید؛ ولی تکنیک‌های صحیح آرایش صورت را ندانید،‌ آرایشتان جلوه و زیبایی ندارد و در مدت کوتاهی خراب می‌شود. این تکنیک‌ها شامل همه‌ی اصول رسیدگی به پوست از آماده کردن صورت با بهترین ماسک صورت گرفته تا تمیزکردن منافذ پوست و یکدست کردن سطح آن با پرایمر و استفاده از ابزار و روش مناسب برای پخش کردن کرم پودر روی صورت است. در ادامه شما را با اصول استفاده از کرم پودر آشنا می‌کنیم.

اصول استفاده از کرم پودر

۱. شستن صورت

شستن صورت از اصول استفاده از کرم پودر

قبل از استفاده از بهترین مارک کرم پودر یا هر ماده زیرسازی دیگر لازم است صورت خود را به‌خوبی بشویید. استفاده از یک شوینده با pH مناسب اولین اصل از اصول استفاده از کرم پودر است. این کار کمک می‌کند تا منافذ پوستتان به‌خوبی تمیز و از آلودگی‌های مختلف تخلیه شود. البته اگر وقت و فرصت بیشتری دارید و به مهمانی مهمی دعوت شده‌اید، برای ماندگاری بیشتر کرم پودر روی صورت بهتر است قبل از آرایش با بهترین ماسک صورت، پوست را آماده کنید. به این ترتیب سلول‌های مرده پوست از بین رفته، پوست آمادگی پذیرش مواد زیرسازی را پیدا کرده و صاف و یکدست می‌شود.

۲. استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر

قبل از استفاده از کرم پودر یا هر ماده زیرسازی آرایشی دیگر لازم است از کرم مرطوب کننده یا پرایمر صورت استفاده کنید. کرم مرطوب کننده، پوست را آبرسانی کرده و مانع از پوسته شدن آرایش یا پف کردن آن می‌شود. پرایمر نیز منافذ باز را تا حدی می‌بندد و چهره را یکدست می‌کند. همچنین چین و چروک و حفره ها و منافذ سطحی پوست را می‌پوشاند. پرایمر نیز مانند کانسیلر در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. برای مثال پوشاندن قرمزی های پوست مانند جوش ها را باید به پرایمر سبز بسپارید.

۳. انتخاب بهترین مارک کرم پودر مناسب پوست

انتخاب کرم پودر مناسب پوست

گام مهم و اصولی دیگر در استفاده از کرم پودر این است که محصولی متناسب با نوع پوست و ته رنگ آن انتخاب کنید. به این منظور باید پوست خود را به‌خوبی بشناسید. برای مثال هرگز برای پوست چرب از کرم پودر بر پایه چربی استفاده نکنید. همچنین استفاده از کرم پودر مات یا فاقد چربی، آرایش پوست خشک را مرده و بی‌حال می‌کند. برای رنگ پوست نیز باید از کرم پودر متناسب با تناژ پوست استفاده کنید. همیشه کرم پودر را یکی دو درجه نزدیک به رنگ پوست انتخاب کنید تا آرایش صورت با پوست بدنتان هم‌خوانی پیدا کند.

۴. استفاده از ابزار مناسب زیرسازی آرایشی

استفاده از ابزار مناسب زیرسازی آرایشی

پس از انتخاب بهترین مارک کرم پودر متناسب با نوع و رنگ پوستتان باید ابزار مناسبی برای پخش کردن آن روی صورت نیز پیدا کنید. بهترین ابزار برای استفاده از کرم پودر، پد آرایشی و برس مخصوص کرم پودر است. البته برای مواقعی که به هر دلیلی این دو ابزار در دسترس نیست، می‌توانید از دست برای این کار استفاده کنید. در ادامه اصول استفاده از کرم پودر با هر کدام از این ابزار را توضیح می‌دهیم.

  • پخش کردن کرم پودر با دست

برای مواقعی که هیچ ابزار خاصی در دسترس ندارید می‌توانید از دستان خود کمک بگیرید. البته اگر از کرم پودر استیکی استفاده می‌کنید، کارتان کمی راحت‌تر می‌شود. به این منظور لازم است قدری از کرم پودر را کف دست خود بریزید تا کمی گرم شود. سپس با انگشت آن را روی گونه‌ها، استخوان پیشانی، تیغه بینی و چانه تقسیم کنید. برای پخش کردن کرم پودر بیشتر از حالت ضربه‌ای انگشتان استفاده کنید و کرم پودر را خیلی محکم روی پوست ماساژ ندهید.

  • پخش کردن کرم پودر با پد

همان طور که می‌دانید انواع پد آرایشی برای زیرسازی در بازار وجود دارد. در این بین پد تخم مرغی که با نام بیوتی بلندر معروف است و پدهای اسفنجی بهترین گزینه برای استفاده از کرم پودر است. حسن بیوتی بلندر این است که کرم پودر زیادی به خود جذب نمی‌کند. همچنین زاویه‌های باریکش باعث می‌شود تیغه‌ی بینی و کناره‌های آن و ناحیه زیر چشم به‌خوبی پوشش داده شود. این نوع از پدها راحت شسته می‌شوند. به این ترتیب نگرانی بابت تجمع کرم پودر روی آن و ایجاد باکتری یا بیماری‌های پوستی وجود ندارد.

  • پخش کردن کرم پودر با برس

در بین انواع برس آرایشی، بهترین برس برای استفاده از کرم پودر، برس‌هایی هستند که سر گرد و کوچک دارند. این برس‌ها به‌خوبی مواد کرم پودر را در نواحی مختلف صورت پخش می‌کنند. موهای نرم این برس‌ها صورت را در حین آرایش نوازش می‌دهند و در قسمت‌های مختلف صورت به‌راحتی جا می‌گیرند. شستن این برس‌ها نیز راحت است و شما می‌توانید همواره یک برس اصولی، مناسب و تمیز برای استفاده از کرم پودرتان داشته باشید.

۵. اصول پخش کردن کرم پودر در صورت

اصول پخش کردن کرم پودر در صورت

برای پخش کردن کرم پودر در صورت، بهترین روش آن است که مواد کرم پودر را از مرکز به سمت بیرون صورت پخش کنید. به این ترتیب روی پیشانی، تیغه‌ی بینی، گونه‌ها و زیر چانه مقداری کرم پودر قرار دهید و با حرکات انگشت یا پد یا برس، به سمت بیرون صورت پخش کنید. به این ترتیب کرم پودرِ روی تیغه‌ی بینی را از بالا به پایین و پره‌های آن را از مرکز به سمت گونه‌ها بکشید. برای پیشانی از نقطه وسط سر به سمت شقیقه‌ها کرم پودر را پخش کنید. کرم پودر روی چانه را نیز از نوک چانه به سمت بناگوش پخش کنید.

۶. کانتورینگ صورت

اصول کانتورینگ صورت

اگر با اصول استفاده از کرم پودر آشنا باشید، می‌دانید که کانتوینگ صورت حکم گریم آن را دارد و نواقص احتمالی را به‌خوبی پوشش می‌دهد. درواقع با کمک کانتورینگ شما می‌توانید زیبایی‌های چهره را برجسته‌تر کرده و قسمت‌های استخوانی یا نازیبا را کوچک‌تر کنید. برای انجام کانتورینگ نیز از بهترین مارک کرم پودر دو رنگ قهوه‌ای و صورتی بسیار روشن نیاز دارید که طبق تصویر بالا عمل هایلایت و لولایت را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با اصول استفاده از کرم پودر برای زیرسازی ماندگار آرایش صورت آشنا شدید. برای خرید بهترین مارک کرم پودر یا انواع برس و پد آرایشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی،‌ بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. همچنین برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود در زمینه انتخاب محصول مناسب، می‌توانید از طریق درج پیام در قسمت نظرات یا تماس تلفنی با مشاوران پوست و زیبایی مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها 7275بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه