تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ اشتباه رایج در مورد استفاده از کانسیلر

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۷ اشتباه رایج در مورد استفاده از کانسیلر

این روزها کانسیلر جای خود را در کیف لوازم آرایش زیبارویان باز کرده است و برای پوشاندن نقص‌های پوست مانند لک‌ها، رد جوش‌ها و خراش‌های پوستی بسیار کاربرد دارد. اما استفاده از کانسیلر نیاز به مهارت دارد. متاسفانه اگر از آن به درستی استفاده نشود، نه تنها تاثیری در زیبایی چهره ندارد، بلکه از جذابیت چهره زیبارویان می‌کاهد. به‌عنوان نمونه اگر کمی از آن را زیر چشم بزنید تیرگی این ناحیه ناپدید می‌شود، اما زیاد زدن آن روی یک لکه آن را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

اگر شما هم از آن دسته از زیبارویانی هستید که پس از استفاده از کانسیلر رضایت‌تان جلب نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم هفت اشتباه ذکر شده در این مقاله را مطالعه کنید تا دیگر حین استفاده از کانسیلر مرتکب این خطاها نشوید.

۱- هنگام استفاده از کانسیلر مستقیم به صورت خود نگاه می‌کنیدهنگام کانسلیر زدن مستقیم به صورت خود نگاه می‌کنید

مستقیم نگاه کردن به آیینه حین پوشاندن لکه‌ها خوب است اما زمانی که نوبت به پوشاندن تیرگی زیر چشم می‌رسد بهتر است کمی سر خود را به عقب بدهید تا بهتر ناحیه گودی زیر چشم را تشخیص دهید و سپس اقدام به استفاده از کانسیلر کنید.

۲- کانسیلر زیادی می‌زنیدکانسیلر زیادی می‌زنید

این کار فقط باعث پدیداری بیش‌تر چیزی می‌شود که در حال پوشاندن آن هستید. به جای این کار، مقدار بسیار کمی از کانسیلر را روی محل مورد نظر بزنید و سعی کنید کمی به بیرون از آن ناحیه پخش کنید تا هیچ لبه واضحی باقی نماند. اگر به مقدار بیش‌تری نیاز بود دوباره با همان مقدار کم کار را انجام دهید.

۳- کانسلیر را قبل از زیرسازی می‌زنیدکانسلیر را قبل از فاندیشین می‌زنید

یک لایه نازک از کرم زیرساز آرایشی، لکه و تفاوت رنگ نواحی مختلف پوست را پوشش می‌دهد. اگر کرم زیرساز را ابتدا بزنید لکه‌ها را تا حدود زیادی می‌پوشانید و سپس به همان روش بالا باقی‌مانده لکه‌ها را با کانسیلر بپوشانید.

۴- از یک کانسیلر برای تمام صورت استفاده می‌کنیدبهتر است یک کانسیلر مخصوص دور چشم و یک کانسیلر دیگر برای لکه‌ها داشته باشید

گاهی وسوسه می‌شوید یک کانسیلر را به همه جای صورت بزنید اما در حقیقت بهتر است یک کانسیلر مخصوص دور چشم و یک کانسیلر دیگر برای لکه‌ها داشته باشید. کانسیلرهای مایع برای زیر چشم بهتر هستند زیرا در صورت استفاده از انواع دیگر، کانسیلر در این ناحیه روی هم انباشته می‌شود و ترک می‌خورد. در عوض کانسیلرهای کرمی برای پوشاندن لکه‌ها بهتر هستند زیرا کمتر پاک می‌شوند.

۵- از کانسیلری با رنگ نامناسب استفاده می‌کنیداز کانسیلری با رنگ نامناسب استفاده می‌کنید

همانطور که در بالا پیشنهاد داده شد بهتر است از یک کانسیلر مایع برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم و یک کانسیلر کرمی برای پوشاندن لک های صورت استفاده کنید، اما نکته حائز اهمیت در این مرحله، انتخاب رنگ مناسب برای پوشش نواقص پوستی است. پیشنهاد می‌کنیم یک کانسیلر با یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم و یک کانسیلر به رنگ پوست خود، برای پوشش لکه‌ها تهیه کنید.

۶- از آن به عنوان پوشش برای پلک و یا لب استفاد‌ه نمی‌کنیداز کانسیلر به عنوان آستر برای پلک و یا لب استفاد‌ه نمی‌کنید

هرچند اکثر افراد از کانسیلر برای چشم استفاده می‌کنند اما آن را به پلک بالا نمی‌زنند. این کار نه تنها لکه‌های آن قسمت را پوشش می‌دهد بلکه سبب ماندگاری بیش‌تر سایه نیز می‌شود.

همچنین وقتی آن را به لب‌ها می‌زنید، رنگ صورتی یا قرمزی لب را خنثی می‌کند و بدین ترتیب رنگ رژلب واقعی‌تر خواهد شد.

۷- از آن برای تصحیح اشتباهات استفاده نمی‌کنیداز آن برای تصحیح اشتباهات استفاده نمی‌کنید

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از کانسیلر تصحیح اشتباهات آرایشی مانند خط چشم کج و خط خورده یا بیرون زده شدن رژلب از محدوده مورد نظر است. در این موارد به جای ماده پاک کننده به سراغ کانسیلر بروید. با کمک گوش پاک کن و کمی کانسیلر این اشتباهات را پاک کنید تا نیازی نباشد همه چیز را از اول شروع کنید.

برای خرید کانسیلر و یا سایر محصولات مشابه می‌توانید از طریق فروشگاه آرایشی اُردمی اقدام فرمائید.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 8446بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه