تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با انواع رایحه در بهترین عطرهای جهان بیشتر آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
با انواع رایحه در بهترین عطرهای جهان بیشتر آشنا شوید

خرید بهترین عطر مردانه و زنانه، مستلزم شناخت انواع رایحه، توجه به فصل یا موقعیت مکانی و زمانی، در نظر داشتن سن فرد یا علایق اوست. رایحه عطر، شامل ترکیبات مختلف و متفاوتی است که میزان استفاده از هر کدام به ساخت عطری جدید و منحصربه‌فرد منجر می‌شود. اگر به خرید ادکلن و دنیای بوهای خوش علاقه‌مند باشید، حتماً نام رایحه سرد و گرم، ترش و شیرین یا شرقی و چوبی و غیره را شنیده‌اید. همه‌ی این نام‌گذاری‌ها بر اساس میزان استفاده از مواد سازنده عطر صورت می‌پذیرد. اگر شما نیز دوست دارید به دنیای رایحه ها سری بزنید، با ما باشید. در این مقاله با برخی از پرکاربردترین انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه آشنا می‌شویم.

انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

کهربا

کهربا، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

کهربا، رایحه‌ای پودری و سنگین است که بویی گرم دارد. روغن معطر کهربا از درخت کهربای بالتیک (Baltic amber tree) استخراج می‌شود.

عنبر سائل

عنبر سایل

عنبر سائل در دستگاه گوارش نهنگ عنبر تولید می‌شود و رایحه ای شیرین و چوبی دارد. خرید و فروش عنبر سائل طبیعی به دلیل آسیبی که به نهنگ‌ها وارد می‌کند، غیر قانونی است؛ بنابراین این رایحه به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود.

اَمبرته

آمبرته، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

امبرته روغنی است که از دانه‌‌های امبرته گرفته می‌شود. این روغن بویی مانند مشک دارد. از آن به‌عنوان جایگزین مشک در عطرها استفاده می‌شود.

بنزوئین

بنزوئین

یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه، رزین بالزامیک است که از درخت حَسَن لَبه گرفته می‌شود.

کالون

کالون

این ماده‌ی شیمیایی و معطر، رایحه‌ای دریایی دارد و بوی نسیم و گیاهان دریا را در ذهن تداعی می‌کند.

کشمیری

کشمیری

کشمیری نوعی آلدئید (ترکیب شیمیایی) است که رایحه‌ا‌ی از ادویه‌جات، عنبر، مشک و گل‌ها از آن به‌مشام می‌رسد. این رایحه برای تداعی شدن احساس و بوی پارچه‌های ناب کشمیر در عطرها استفاده می‌شود.

کاستوروم

کاستوروم

ترشحاتی حیوانی که از سگ آبی گرفته می‌شود به کاستوروم معروف است. این ماده بوی چرم را به ذهن القا می‌کند. این رایحه عموماً به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود.

ترنج

ترنج

یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه، روغنی معطر با رایحه‌‌ای تند و خوشایند است که از میوه‌ی ترنج استخراج می‌شود.

بالنگ

بالنگ

از رایحه بالنگ برای ایجاد بوی مرکبات در عطرها استفاده می‌شود. غالباً، عطر بالنگ در نت آغازین عطرها دیده می‌شود.

مشک زباد

مشک زباد

مشک زباد از غده‌ای در انتهای دُم نوعی گربه آفریقایی گرفته می‌شود. بوی خالص این مشک، رایحه‌ای تند و نامطبوع دارد؛ اما مقدار کم آن برای عمق بیشتر بوی عطرها و همچنین گرم‌ترکردن رایحه عطر کاربرد دارد.

آمیریس

آمیریس

یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه یا زنانه، آمیریس نام دارد. آمیریس، گلی سفید است که در هائیتی واقع در جنوب آفریقا رشد می‌کند و گاهی اوقات رایحه آن را جایگزین بوی چوب صندل می‌کنند.

مریم گلی کبیر

مریم گلی کبیر

روغن معطر این داروی گیاهی بویی تلخ و شیرین دارد و به میزان کمی نیز رایحه عنبر، کاه و تنباکو از آن به مشام می‌رسد.

بوته یاسمن

بوته گل یاسمین

این عطر از گل‌‌های حاره‌ای استخراج می‌شود. این گل در کشورهای مختلف نام‌های متفاوتی دارد و ما ایرانی‌ها آن را با نام بوته یاسمن می‌شناسیم.

صمغ‌ کندر

صمغ کندر

از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه یا زنانه، می‌توان به صمغ کندر اشاره کرد. این صمغ از درختی در عربستان و شرق آفریقا گرفته می‌شود.

گل آفتاب پرست

گل آفتاب پرست

گل‌های خانواده‌ی آفتاب پرست، رایحه‌ای قوی،‌ شیرین و وانیلی دارند و ته‌بویی از بادام از آن‌ها به مشام می‌رسد.

باریجه (گالبانیوم)

باریجه

یکی دیگر از انواع رایحه بهترین عطر مردانه و زنانه، باریجه نام دارد. باریجه نوعی صمغ است که بوی گیاهان را تداعی می‌کند.

چوب گایاک

چوب گایاک، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

چوب گایاک از درختی در آمریکای جنوبی است که روغن معطر آن در صنایع عطرسازی کاربرد دارد.

هدیون

هدیون، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

هدیون رایحه‌ای ملایم و جذاب است و بویی شبیه یاسمن دارد. این رایحه نیز به‌صورت شیمیایی تولید می‌شود.

ایندول

ایدنول

ترکیبی شیمیایی و نا‌متراکم که بوی گل‌ها را می‌دهد و در صنایع عطرسازی کاربرد فراوانی دارد. تراکم زیاد این رایحه بوی بسیار ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

ایزو ئی سوپر

ایزوئی سوپر

ایزوئی سوپر، رایحه‌ی شیمیایی است که به‌تنهایی بوی خاصی ندارد و برای اثربخشی بیشتر رایحه‌ یک عطر از آن استفاده می‌شود.

یاسمن سفید

یاسمین

یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه، یاسمن سفید است. این گل کاربرد فراوانی در صنعت عطرسازی دارد و یکی از گران‌قیمت‌ترین رایحه‌ها به حساب می‌آید.

لادن

لادن، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

لادن صمغی است با بویی چوبی و شیرین که رایحه آن شباهت خاصی به بوی خوش عنبر سائل دارد و بوی چرم را در ذهن تداعی می‌‌کند.

مانوی

مانوی

گلبرگ‌های گل گاردنیا که در روغن نارگیل خیس‌خورده باشد، رایحه‌ای خوش با نام مانویی دی تاهیتی (Monoi de Tahiti) ایجاد می‌کند که این رایحه در دنیای عطرسازی به اختصار با نام مانوی شناخته می‌شود.

موگه

موگه

این رایحه که فرانسوی‌ها به آن سوسن دره (Lily Of The Valley) نیز می‌گویند، در کنار بوی خوش رز و یاسمن سفید، یکی از پرکاربردترین رایحه‌ها در صنعت عطرسازی به حساب می‌آید و بوی آن نیز عموماً به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود.

مشک

مشک

همان‌‌گونه که حتماً می‌دانید بوی طبیعی مشک از نافه‌ی آهو گرفته می‌شود و رایحه مشک که این روزها در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود. این رایحه بوی بسیار دلنشین و مردانه‌ای دارد و فقط در گران‌ترین و بهترین عطر مردانه موجود در بازار شاهد حضور رایحه طبیعی مشک هستیم.

مرمرکی

مرمرکی، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

رایحه دیگر در بهترین عطر مردانه مرمرکی است. مرمرکی، رزینی است که از گیاهی در عربستان و شرق آفریقا گرفته می‌شود.

نرگس

گل نرگس

 این گل خوشبو که با نام نارسیس هم آن را می‌شناسیم، در صنایع عطرسازی فرانسه طرفداران بی‌شماری دارد.

روغن شکوفه بهار نارنج

شکوفه بهار نارنج

یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه، روغن خوشبویی است که از تقطیر شکوفه‌های نارنج گرفته می‌شود.

خزه‌ بلوط

خزه بلوط

این رایحه از گلسنگ‌هایی که روی درخت بلوط رشد می‌کند، استخراج می‌شود. خزه بلوط ابتدا بویی سنگین و شرقی دارد و پس از تصفیه و خشک‌شدن رایحه‌ای خاکی با بوی پوست‌ درختان و برگ‌های پاییزی پیدا می‌کند.

جاوشیر

جاوشیر

جاوشیر، گیاهی دارویی است که در خاورمیانه، شمال آفریقا و مدیترانه می‌روید و با نام مرمرکی شیرین (sweet myrrh) نیز شناخته می‌شود. بوی صمغ این گیاه شباهت‌های فراوانی به رایحه بلسام و اسطوخودوس دارد.

زنبق سفید

ریشه زنبق سفید

این رایحه از گل زنبق گرفته می‌شود و بویی سنگین و چوبی دارد و بسیار کم‌یاب است.

اسمانتوس

اسمانتوس

اسمانتوس، یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه است. این عطر از گل نوعی درخت زیتون که در چین می‌روید، استخراج می‌شود. بوی میوه‌ای دارد و رایحه زردآلو را در ذهن تداعی می‌کند.

عود

عود یا بخار معطر

عود در واقع چوب درخت آگار (Agar) است که بیشتر در جنوب آسیا می‌روید. عود نزد عطرسازان بسیار محبوب بوده و یکی از گران‌ترین رایحه‌هایی است که در عطرها استفاده می‌شود.

نعناع هندی

پاتچولی نعناع هندی، یکی از انواع رایحه بهترین عطر مردانه

گیاهی بوته‌ای که در مالزی و هندوستان یافت می‌شود و بویی کهنه‌ و قدیمی دارد و رایحه ادویه‌جات از آن به‌مشام می‌رسد. در صنعت عطرسازی از نعناع هندی به‌عنوان رایحه پایه عطرها استفاده می‌کنند.

رز

گل رز

همان‌گونه که انتظار می‌رود بوی خوش گل رز یکی از معروف‌ترین رایحه‌هایی است که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود و جالب است بدانید یکی از گران‌ترین رایحه‌ها به‌حساب می‌آید.

گل صد تومانی چینی

گل صد تومانی چینی، یکی از انواع رایحه بهترین عطر مردانه

صد تومانی چینی، نوعی گل رز است. رایحه خالص روغن معطر این گل با حلال‌هایی مانند الکل ترکیب می‌شود.

چوب صندل

چوب صندل، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

روغنی معطر از چوب درخت صندل استخراج می‌شود. این درخت در هندوستان رشد می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین رایحه‌ها در دنیای عطرسازی به حساب می‌آید. عطرسازان حرفه‌ای عموماً از بوی چوب صندل به‌عنوان رایحه پایه استفاده می‌کنند.

دانه تونکا

دانه درخت تونکا،یکی از انواع رایحه بهترین عطر مردانه

دانه تونکا از گیاهی بومی در برزیل گرفته می‌شود و رایحه‌ای تند و وانیلی دارد و عطر دارچین، میخک و بادام از آن به مشام می‌رسد. این رایحه نسبت به وانیل قیمت ارزان‌تری دارد و به‌همین دلیل نیز در عطرهای خوش‌قیمت به جای وانیل از دانه تونکا کمک گرفته می‌شود. دانه تونکا رایحه بسیار محبوبی در دنیای عطرسازی شناخته می‌شود.

گل مریم

گل مریم، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

عصاره‌ی گل مریم یکی دیگر از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه است. این گیاه بسیار خوشبو، گل‌های سفیدی دارد. غالب افراد عطر خوش گل مریم را تجربه کرده‌اند.

وانیل

وانیل

عطر وانیل از پوست دانه گل ارکیده وانیل گرفته می‌شود و رایحه‌ای بسیار خوشبو دارد. این رایحه کاربرد زیادی در صنعت عطرسازی دارد و هزینه‌ی تولید آن هم بسیار زیاد است.

خس خس

خس خس، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

خس خس یا علف وتیور نوعی گیاه است که بوی خاک و چوب می‌دهد و ته‌بوی چرم و دود از آن به مشام می‌رسد. خس‌خس رایحه‌ای مهم در دنیای عطرسازی محسوب می‌شود.

یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ، یکی از انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه

درختی آسیایی و همیشه سبز که گل‌های خوشبویی دارد و روغن معطر آن در ساخت عطرهای گران‌قیمتی کاربرد دارد که بر پایه گل‌ها ساخته می‌شوند.

سخن پایانی

امیدواریم فهرستی که تهیه کردیم، آگاهی شما را درباره انواع رایحه در بهترین عطر مردانه و زنانه افزایش داده باشد. با کمک این فهرست و مطالعه‌ی مقالات دیگر بلاگ از جمله بهترین عطر مردانه بر اساس سن شما، می‌توانید به‌راحتی عطر دلخواه خود را پیدا کنید. امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از جمله فروشگاه اردمی در بخش معرفی محصول خود، به تفصیل درباره‌ی رایحه های به‌کاررفته در انواع عطرها توضیح داده‌اند. با مراجعه به این سایت و انتخاب عطر انتخابی خود، می‌توانید اطلاعات تکمیلی را دریافت کرده و محصول مدنظر خود را با سایر عطرها به لحاظ رایحه یا قیمت مقایسه کنید. شما چه رایحه‌ دیگری را می‌شناسید یا می‌پسندید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Byrdie ۱ دیدگاه 7692بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار عالی. از بین رایحه ها رایحه وانیل فوق العادست.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه