تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۵ اشتباه که به نازک شدن مو منجر می‌شود

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۵ اشتباه که به نازک شدن مو منجر می‌شود

نازک شدن مو و کاهش حجم‌ آن دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، اما مواردی نیز هستند که باعث تشدید این فرآیند می‌شود. به این ترتیب اگر شما هم احساس می‌کنید که طره زلف زیبای شما در حال کم‌پشت شدن است اشتباهات زیر را با دقت مطالعه کرده و آز آنها بر حذر باشید.

۱- استفاده نادرست از محصولات مراقبت از مو

استفاده نادرست از محصولات مراقبت از مو

موهای نازک، حالت شکنندگی بیشتری دارند و راحت‌تر صدمه می‌بینند. به این ترتیب اگر احساس می‌کنید موهای شما نازک شده است، با طره گیسوان خود با ملایمت بیشتری برخورد کنید و در حین شستشو یا استفاده از ترکیبات حالت دهنده مو، با نرمی بیشتری پوست و موهای سر خود را شسته و حالت دهید.

از طرف دیگر این نکته را فراموش نکنید که ترکیبات موثر در رشد مو باید حتما به پوست سر مالیده شود. با این حساب اگر از این ترکیبات استفاده می‌کنید یا اینکه کاندیشنرهای حجم‌ دهنده را برای جبران نازکی و کم‌پشتی موهای خود انتخاب کرده‌اید، این ترکیبات را به درستی روی پوست سر اعمال کنید. لازم به ذکر است که محصولات حجم‌دهنده و ماسک‌های رشد مو را باید به ساقه مو و قسمت‌های انتهایی آن نیز بزنید.

۲- شستشوی روزانه مو

شستشوی روزانه مو

اگر از آن دسته از بانوانی هستید که به نظافت شخصی خود بیش از اندازه اهمیت می‌دهند و هر روز دوش می‌گیرند باید بگوییم شستشوی بیش از حد باعث نازک شدن مو می‌شود.

پس از شستشوی کامل مو نیز حتما از اسپری حجم‌دهنده مو روی پوست سر استفاده کنید. این کار باعث تقویت مو می‌شود. هر دو یا سه روز یک بار نیز اسپری حجم‌دهنده مو را مجدد روی پوست سر اسپری کرده و با سشوار به مدت ۳۰ ثانیه مو و پوست سر را خشک کنید. این کار باعث می‌شد تا در حالت آرایش مو تغییری ایجاد کنید و به موهای خود جان تازه‌ای بدهید.

توصیه می‌کنیم اگر پوست سر شما بیش از اندازه چرب است، پس از اینکه سر خود را شستید، شامپو مخصوص موهای چرب را مستقیماً روی موهای خیس خود بکشید. این کار باعث می‌شود تا برای چند روز، چربی بیش از اندازه موها گرفته شود.

۳- مدل موی نامناسب

مدل موی نامناسب

حالت دادن موهای نازک و کم‌پشت هنر خاص خود را می‌طلبد و به همین دلیل باید در انتخاب مدل موی خود بیشتر دقت کنید.

مو باید به صورت لایه‌لایه حالت بگیرد تا حجم‌ بیشتری را در ذهن تداعی کند. لایه‌های مو نیز نباید از قسمت گردن بلند‌تر باشد. این کار باعث می‌شود تا لایه‌های مو حالتی قاب مانند را برای چهره ایجاد کنند.

از مدل‌هایی که موها بدون هیچ حالتی پایین‌تر از شانه‌ها قرار می‌گیرند نیز خودداری کنید.

۴- انتخاب رنگ موی نامناسب

موهای یک رنگ

پیشنهاد می‌کنیم اگر گیسوان نازک و کم‌پشتی دارید از بیشتر از یک طیف رنگ برای رنگ کردن موهای خود کمک بگیرید. با این حساب در حین رنگ مو از آرایشگر خود بخواهید با هایلایت کردن قسمت‌های مختلف مو، بُعد بیشتری به گیسوان شما بدهد. این کار باعث می‌شود به لحاظ بصری کم‌پشتی موها کمتر به نظر بیاید.

۵- سوزاندن مو با سشوار و سایر لوازم حالت دهنده مو

سوزاندن مو با سشوار و سایر لوازم حالت دهنده مو

موهای نازک نیاز به ملایمت بیشتری دارند، در نتیجه در حین استفاده از اتوی مو یا سشوار از حرارت‌های زیاد استفاده نکنید. توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از اتوی صاف کننده یا فِر مو، حتماً با استفاده از اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت، مقاومت موهای خود را بیشتر کنید. از حرارت‌های بالا نیز در حین استفاده از این تجهیزات برحذر باشید.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه که آقایان با موهای کم پشت مرتکب آن می‌شوند

به شما قول می‌دهیم با کنار گذاشتن اشتباهاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، شاهد افزایش ضخامت و حجم موهای خود خواهید بود.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 6868بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه