تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

شایعات درباره دئودورانت چقدر واقعیت دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
شایعات درباره دئودورانت چقدر واقعیت دارد؟

شایعات درباره دئودورانت را حتماً شما هم شنیده‌اید. انصافاً باید اعتراف کرد دئودورانت برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع بدن اثربخشی چشمگیری دارد. به همین دلیل استفاده از دئودورانت برای سنین مختلف پیشنهاد می‌شود. به لطف دئودورانت، بوی نامطبوع بدن از بین می‌رود و با ایجاد رایحه‌ای خوش، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و سرخوشی بیشتر می‌شود. از طرف دیگر بعضی از دئودورانت‌ها دارای ویتامین‌ و مواد سودمند برای پوست هستند. این دئودورانت‌ها نه‌‌تنها بوی بد را کاهش می‌‌دهند، بلکه پوست زیر بغل را نرم و باقوام می‌کنند. با این حال شایعات درباره دئودورانت، افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند را در استفاده از آن به شک انداخته است. در این مطلب با هم نگاهی به این شایعات می‌اندازیم تا ببینیم واقعاً چقدر درست است. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، پاسخ تمامی پرسش‌هایی که درباره شایعات دئودورانت دارید را دریافت خواهید کرد.

دئودورانت زیر بغل را تیره می‌کند

دئودورانت زیر بغل را تیره می‌کند

اولین شایعه‌ای که درباره دئودورانت وجود دارد، این است که می‌گویند دئودورانت زیر بغل را تیره می‌کند. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که چنین شایعه‌ای صحت ندارد. اصلاح موهای زیر بغل، خراش‌هایی که در این ناحیه ایجاد می‌شود و عارضه پوستی آکانتوز نیگریکانس (acanthosis nigricans) از دلایل اصلی تیره‌شدن زیر بغل است. عارضه آکانتوز نیگریکانس، در بخش‌هایی از بدن مانند زیر بغل، پیشانی، کشاله ران و دیگر قسمت‌های چین‌خورده بدن ایجاد می‌شود. در این عارضه رنگ پوست تغییر می‌کند و تیره می‌شود. جالب است بدانید گاهی اوقات نیز هیچ عارضه خاصی دلیل تیرگی زیر بغل نیست.

در این شرایط فرد به طور مادرزادی در ناحیه زیر بغل پوستی تیره دارد. از طرف دیگر افرادی که رنگ کلی پوست آن‌ها تیره‌تر است، احتمال دارد تیرگی بیشتری را در قسمت زیر بغل شاهد باشند. در نتیجه باز هم تاکید می‌کنیم که شایعه تیره شدن پوست در اثر استفاده از دئودورانت، کاملاً نادرست است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم دئودورانتی با ترکیبات مرطوب‌ کننده خریداری کنید. در بعضی از دئودورانت‌ها از پارابن و الکل استفاده می‌شود. این ترکیبات، پوست را خشک و تیره می‌کند. از آنجایی که زیر بغل، پوستی حساس دارد، بهتر است توجه بیشتری برای خرید دئودورانت به خرج دهید و محصولی انتخاب کنید که با موادی سودمند و اثربخش ساخته شده باشد.

دئودورانت پوست را چسبناک می‌کند

دئودورانت پوست را چسبناک می‌کند

افرادی زیادی به این شایعه که دئودورانت پوست را چسبناک می‌کند، دامن می‌زنند. این افراد بر این باور هستند که استفاده از دئودورانت، به‌خصوص دئودورانت های رولی، چسبناکی پوست زیر بغل را به دنبال دارد. جالب است بدانید این شایعه نیز صحت ندارد. درواقع استفاده هر گونه دئودورانت، حتی دئودورانت‌های رولی، باعث چسبناک‌شدن پوست نمی‌شود. قضیه از این قرار است که استفاده بیش‌از حد از هر گونه دئودورانت، پوست را چسبناک می‌کند. دئودورانت را نهایتا ۲ تا ۳ بار باید روی پوست زیر بغل بمالید. سپس اجازه دهید کاملاً‌ خشک شود و لباس بپوشید.

در این بین افرادی را می‌شناسیم که به ۲ تا ۳ بار مالیدن دئودورانت کفایت نمی‌کنند و دفعات بیشتری دئودورانت ار روی پوست زیر بغل می‌مالند. در این شرایط مواد دئودورانت بیش‌از‌حد روی پوست مالیده می‌شود؛ بنابراین پوست حالتی چسبناک پیدا می‌کند. به شما قول می‌دهیم استفاده اگر با روشی که گفتیم از دئودورانت استفاده کنید، پوستتان هرگز چسبناک نخواهد شد.

دئودورانت پوستی که تازه اصلاح شده را می‌سوزاند

دئودورانت پوست را چسبناک می‌کند

یکی از شایعات درباره دئودورانت این است که برخی ادعا می‌کنند دئودورانت، پوست زیر بغلی که تازه اصلاح شده را می‌سوزاند. این شایعه به میزان زیادی صحت دارد. بعضی از دئودورانت‌ها دارای موادی هستند که پوست تازه اصلاح شده را می‌سوزاند. اگر یادتان باشد، گفتیم که پوست زیر بغل، بسیار حساس است. از طرف دیگر استفاده از تیغ اصلاح برای از بین‌بردن موی زائد این ناحیه، روشی رایج به حساب می‌آید. تیغ‌ اصلاح، مقاومت لایه محافظ پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه پوست زیر بغلی که تازه اصلاح‌شده، حساس‌تر می‌شود.

اینجاست که استفاده از دئودورانت‌ ممکن است باعث سوزش پوست شود. خوشبختانه برای جلوگیری از این اتفاق روش جالبی را سراغ داریم. کافی است به جای دئودورانت‌های دارای ترکیباتی مانند الکل که پوست را می‌سوزاند، از دئودورانت‌هایی با مواد ملایم استفاده کنید. موی زیر بغل را با کمک کف یا ژل اصلاح، تیغ بزنید. این محصولات، پوست را بیش‌از‌حد حساس نمی‌کند. در نتیجه استفاده از دئودورانت روی پوستی که با کف یا ژل اصلاح، موی زائد آن را زده‌اید، سوزش زیر بغل را به دنبال ندارد.

دئودورانت لباس را لکه می اندازد

دئودورانت پوست را چسبناک می‌کند

حتماً‌ شما هم لکه‌ زرد روی لباس‌های سفید و تغییر رنگ در قسمت زیر بغل لباس‌های سیاه را دیده‌اید. این شرایط به شایعات لکه‌انداختن دئودورانت روی لباس‌ دامن زده است. با این حال جالب است بدانید که دئودورانت، مقصر اصلی در تغییر رنگ و لکه‌افتادن روی لباس‌ نیست. برای بررسی دلیل لکه‌افتادن در قسمت زیر بغل لباس، باید به ترکیبات عرق بدن و دئودورانت توجه کنید. عرق بدن دارای مواد معدنی، به‌ویژه نمک است.

نمکی که در عرق بدن وجود دارد، با ترکیبات دئودورانت مخلوط می‌شود و حالتی زردرنگ پیدا می‌کند. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، زیاده‌روی‌نکردن در استفاده از دئودورانت است. از طرف دیگر پس از اینکه دئودورانت زدید، سریعاً لباس نپوشید. مدتی صبر کنید تا دئودورانت کاملاً‌ خشک شود و بعد لباس به تن کنید. انجام این روش به میزان چشمگیری جلوی لکه‌افتادن روی لباس در اثر استفاده از دئودورانت را می‌گیرد.

سخن پایانی

شایعات درباره دئودورانت عموماً صحت ندارند. به همین دلیل اگر تاکنون به دلیل این شایعات تمایل چندانی به استفاده از دئودورانت نداشتید، زمان آن است که این شایعات را کنار بگذارید. بهتر است دئودورانتی با دوام ۴۸ ساعته انتخاب کنید که در آن خبری از پارابن و الکل نباشد. به این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. اینجا انواع دئودورانت از برندهای مختلف و با قیمت مناسب در اختیار شماست.در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی درباره استفاده از دئودورانت دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات این تجربه‌‌های مفید را با ما و دیگر مخاطبان بلاگ در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.​

دیدگاه‌ها 1946بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه