تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده برای کدام عارضه ها استفاده می‌شوند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده برای کدام عارضه ها استفاده می‌شوند؟

آن دسته از افرادی که می‌دانند کانسیلر چیست، به‌خوبی در جریان هستند که برای پوشاندن موقتی عارضه‌های صورت چگونه از آن استفاده کنند. در واقع در بسیاری مواقع در مدتی که مشغول درمان عارضه های پوست هستید، گاهی پیش می‌آید که بخواهید به مهمانی یا جلسه خاصی بروید و لازم باشد عیوب صورت را از دید افراد پنهان کنید. در اینجاست که دانستن اصول استفاده از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده به کمک شما می‌آید. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید پوست خود را یکدست و زیبا کنید. به منظور آموزش روش استفاده از این اصلاح کننده ها تا پایان مطلب با ما باشید.

راهنمای استفاده از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده

راهنمای استفاده از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده

اگر به خوبی بدانید کاربرد اصلی کانسیلر چیست، بر این امر واقف هستید که اولین قدم در انتخاب کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده تشخیص عارضه پوست است. هرعارضه‌ای با رنگ خاصی روی پوست ظاهر می‌شود و به رنگ خاصی برای پوشاندن خود نیاز دارد. برای یافتن راحت‌تر رنگ مدنظر بهتر است به دایره چرخه رنگ مراجعه کنید. اگر دقت کرده باشید در این دایره رنگ‌ها مقابل یکدیگر هستند. طبق قانون این دایره، رنگ‌های مقابل، همدیگر را خنثی می‌کنند. برای مثال رنگ سبز روبه‌روی رنگ قرمز است و این دو رنگ همدیگر را خنثی می‌کنند. همچنین برای خنثی‌کردن رنگ بنفش یا کبود به رنگ زرد نیاز است.

مرحله بعد از انتخاب رنگ، میزان پوشش آن است. در واقع باید تشخیص دهید که بر اساس عارضه خود، به چه میزان از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده نیاز دارید. مسلماً عارضه‌های کوچک و جزئی به میزان کمی کانسیلر نیاز دارد و عارضه‌های بزرگ‌تر و وسیع‌تر به کانسیلر بیشتر. انتخاب میزان کانسیلر بیشتر از راه تجربه به دست می‌آید که لازمه آن تکرار و تمرین است. مثلاً شما پس از چند بار آرایش دستتان می‌آید که برای پوشاندن تیرگی دور چشم به چه میزان کانسیلر نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم همیشه برای اولین‌بار از مقدار کم محصول شروع کرده و اگر لازم بود، برای تکمیل پوشش مقدار بیشتری اضافه کنید.

کانسیلر سبز

کانسیلر سبز

یکی از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده پرطرف‌دار، کانسیلر سبز است. همان طور که قبلاً گفتیم، با نگاه‌کردن به دایره رنگ متوجه می‌شوید که رنگ مکمل سبز، قرمز است. بنابراین استفاده از یک تصحیح کننده سبز بهترین نتیجه را برای پوشاندن قرمزی پوست دارد. قرمزی بیشتر در جوش‌ها، برخی لکه‌ها، جای زخم و بریدگی، بثورات و سایر حساسیت های پوستی دیده می‌شود. هنگام استفاده از کانسیلر سبز باید به توجه کنید که قرمزی پوست در اثر مالش، تشدید می‌شود. به عبارت دیگر هنگام پوشاندن جوش یا سایر نقاط قرمز پوست، از حرکات ضربه‌ای استفاده کرده و هرگز پوست را ماساژ ندهید.

کانسیلر زرد

کانسیلر زرد

کانسیلر زرد یکی دیگر از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده است. رنگ زرد برای خنثی‌کردن رنگ های بنفش عالی است. همچنین اگر پوست و موی شما روشن است، تصحیح کننده های زرد به افزودن گرمای پوست یا پوشش رگ‌های خونی تیره کمک می‌کنند. رنگ زرد نیز می‌تواند برای پوشاندن لکه های تیره استفاده شود؛ بنابراین برای روشن شدن نقاط تیره و گاه بنفش زیر چشم کاربرد فراوانی دارد.

کانسیلر صورتی

کانسیلر صورتی

وقتی روز پرکار و پرمشغله‌ای دارید و درعین‌حال وقت کافی برای خواب یا استراحت ندارید، یکی دیگر از کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده به کمک شما می‌آید. اصلاح کننده های صورتی به پوست درخشندگی می‌بخشند و پوست خسته را روشن و شاداب می‌کنند. استفاده از کانسیلر صورتی همچنین برای پوشاندن لکه‌ های تیره پوست های خشک و معمولی بسیار مناسب است.

کانسیلر هلویی یا نارنجی

اصلاح کننده نارنجی

کانسیلرهای اصلاح کننده نارنجی یا هلویی کاربردهای فراوانی دارند که در مقاله‌های قبلی بلاگ به تفصیل بررسی شده‌اند. این کانسیلر برای یکدست‌کردن پوست با رنگ متوسط ​​تا تیره بهتر عمل می‌کند. رنگ هلویی یا نارنجی به پوشاندن رنگ های مایل به آبی مانند لکه های تیره در اثر کوبیدگی یا آسیب بدن، تیرگی زیر چشم و علائم پیری کمک می‌کنند. استفاده از این رنگ دور چشم به روشن شدن صورت و شاداب‌شدن شما کمک می‌کند. به این ترتیب چهره شما آرام و شاداب نشان داده می‌شود. برای آشنایی با کاربردهای دیگر این اصلاح کننده، مطالعه مقاله زیر خالی از لطف نیست.

کانسیلر قرمز

اصلاح کننده قرمز

از کانسیلر اصلاح کننده قرمز می‌توان به بهترین وجه برای پوشاندن تیرگی پوست، کبودی و تاتو یا خالکوبی استفاده کرد. خالکوبی‌ها به‌خودی خود زیبا هستند؛ اما گاهی لازم است برای حضور در جلسه رسمی آن‌ها را به‌صورت موقت مخفی کرد. برای پوشاندن خالکوبی بهتر است مقداری از کانسیلر قرمز را روی آن پخش کنید. این مرحله را با حرکات ضربه‌ای آرام انجام دهید. اگر با یک لایه کانسیلر، طرح روی پوست محو نشد، یک لایه دیگر از کانسیلر قرمز یا نارنجی استفاده کنید. پس از این مرحله، یک تا دو لایه کرم پودر مطابق رنگ پوست خود روی آن بزنید.

روش صحیح استفاده از کانسیلر

روش صحیح استفاده از کانسیلر

بهترین روش به‌کارگیری کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده برای پوشش عارضه‌ها، استفاده از اسفنج‌های بیوتی بلندر یا برس مخصوص کانسیلر است. نوک باریک این اسفنج‌ها به شما امکان می‌دهد که حتی ظریف‌ترین زوایای صورت خود را به‌راحتی بپوشانید. برای زیرسازی صورت نیز دو نظر وجود داد. برخی معتقدند از کانسیلر باید بعد از کرم پودر استفاده کرد. برخی نیز عقیده دارند که بهتر است بعد از زدن کرم مرطوب کننده یا پرایمر از کانسیلر استفاده شود و بعد از چند دقیقه برای یکدست کردن رنگ پوست، کرم پودر متناسب با رنگ و جنس آن استفاده شود. ما نیز با روش دوم موافق‌تر هستیم.

سخن پایانی

اکنون که دانستید کانسیلر چیست و با کانسیلرهای رنگی اصلاح کننده آشنا شدید، بهتر است به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه انواع لوازم زیرسازی آرایشی از برندهای معتبر ایرانی و جهانی و با قیمت مناسب وجود دارد. شما از کدام کانسیلر بیشتر استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 8916بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه