تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

به کمک ماسک کلاژن، جوانی را به پوست خود برگردانید

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
به کمک ماسک کلاژن، جوانی را به پوست خود برگردانید

ماسک کلاژن یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای برطرف کردن نشانه‌های پیری بر روی پوست صورت استفاده می‌شود. ماسک کلاژن را می‌توان از بازار خریداری نمود و در منزل استفاده کرد. مراکز تخصصی اسپا نیز در بیشتر مواقع ماسک کلاژن را برای از بین بردن چین و چروک صورت و مبارزه با عوارض پیری استفاده می‌کنند.

بد نیست بدانید زمانی که پا به سن می‌گذارید، میزان کلاژن کمتری تولید می‌شود. کلاژن را می‌توان بیشترین پروتئین حاضر در بدن دانست؛ نسبت وجود کلاژن در بدن نسبت به سایر پروتئین‌ها، ۳۵ درصد است. این موارد باعث شده تا کلاژن را به عنوان «چسبی» برای بدن بنامند.

همان‌گونه که اشاره شد، با شروع شدن نشانه‌های پیری، میزان کلاژن بدن کاهش پیدا می‌کند. این فرآیند، زودتر از آنچه فکرش را بکنید شروع می‌شود و در حدود سن ۲۵ سالگی شاهد کاهش یافتن میزان کلاژن بدن هستیم.

چگونه از کاهش کلاژن در بدن پیشگیری کنیم؟

ماسک‌های موضعی کلاژنافراد برای جلوگیری از کاهش کلاژن در بدن و صورت، از ماسک‌های موضعی کلاژن استفاده می‌کنند. این ماسک‌ها به تولید کلاژن جدید و برطرف کردن کلاژن از دست رفته پوست کمک می‌کنند. ماسک کلاژن را در بیشتر موارد بر روی پوست صورت قرار می‌دهند، این ماسک باید مدت زمان مشخصی بر روی صورت باقی بماند. باقی ماندن ماسک کلاژن بر روی پوست باعث می‌شود ترکیبات این ماسک به داخل پوست صورت نفوذ کنند.

ماسک کلاژن عموما به دو صورت کرم یا لایه‌ای ساخته می‌شود. این لایه‌ها در بسته‌بندی جداگانه‌ای قرار می‌گیرند. پس از جدا کردن لایه ماسک کلاژن از داخل بسته‌بندی، کافیست این لایه‌ را برای مدت مشخصی بر روی پوست صورت قرار دهید. در بیشتر موارد، لایه‌های ماسک کلاژن به حالت فرمِ صورت، بریده شده‌اند و قسمتی برای خروج دهان و بینی در این ماسک‌ها تعبیه شده است تا به‌راحتی بتوانید ماسک را بر روی صورت قرار دهید.

در بعضی از ماسک‌های کلاژن، شاهد سوراخی در قسمت چشم‌ها هستیم؛ در صورتی که در بعضی دیگر از این ماسک‌ها قسمت چشم‌ پوشیده شده است تا پوست نواحی اطراف چشم نیز از ماسک کلاژن بی‌نصیب نمانند. به لحاظ قیمت نیز ماسک‌‌های کلاژن موجود در بازار، با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

همان‌گونه که اشاره کردیم، در کنار ماسک‌های کلاژن موجود در بازار، خود شما نیز به‌راحتی می‌توانید ماسک کلاژن درست کنید. به این ترتیب اگر اهل استفاده از ماسک‌های گیاهی و طبیعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن چین و چروک صورت از ماسک عسل کمک بگیرید، بهترین عسل برای این کار،‌ عسل مانوکا است.

ماسک کلاژن یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است و در نتیجه اگر شما هم تاکنون از این ماسک استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 9175بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه