تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عطر سرد و گرم چه تفاوت ها و چه کاربردهایی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
عطر سرد و گرم چه تفاوت ها و چه کاربردهایی دارند؟

شما چه ملاکی برای تشخیص سرد و گرم بودن عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه می‌شناسید؟ چه چیز باعث می‌شود عطری را سرد یا گرم بنامید؟ چه زمان و مکانی را بهترین موقعیت برای استفاده از عطر سرد و گرم می‌دانید؟ چه لزومی می‌بینید که عطرها را از هم تفکیک کنید؟ اگر برای شما نیز یافتن پاسخ این پرسش‌ها یا سؤالات مشابه دیگر جالب است، تا انتهای مقاله با ما باشید. در این مقاله به دنیای عطرهای گرم و سرد می‌رویم.

تفاوت عطر سرد و گرم چیست؟

تفاوت عطر سرد و گرم چیست

به‌طور کلی زمانی یک عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه را عطر سرد قلمداد می‌کنیم که در آن رایحه هایی با مزاج سرد به کار رفته باشد. میوه‌هایی مانند نارنج، هندوانه، لیمو یا برخی از گل‌ها در یک عطر، رایحه سرد یا خنک ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر شکلات، ‌انواع ادویه شرقی،‌ چوب‌ها و برخی میوه‌ها مانند گلابی، به ایجاد رایحه گرم در عطر می‌انجامد.

چگونه عطر سرد و گرم را از هم تشخیص دهید؟

چگونه عطر سرد و گرم را از هم تشخیص دهیم

برای تشخیص مزاج عطرها چند راه وجود دارد:

۱. از فروشنده بخواهید

معمولاً خود فروشندگان قبل از انتخاب عطر از شما می‌پرسند که بین رایحه های گرم، ‌سرد، تلخ، تند یا شیرین، به کدام علاقه دارید. سپس طبق سفارش شما عطر سرد و گرم را عرضه می‌کنند.

۲. به توضیحات عطر توجه کنید

غالباً در فروشگاه‌های اینترنتی بخشی برای توضیحات محصول وجود دارد. در این بخش ویژگی‌های عطر از جمله سرد یا گرم بودن و ن ‌های تشکیل‌دهنده آن بررسی شده‌اند.

۳. رنگ شیشه عطر با شما حرف می‌زند

عطرهای سرد با رنگ شفاف یا آبی عرضه می‌شوند. عطرهای گرم با رنگ زرد یا قرمز در بازار وجود دارند.

۴. عطر را ببویید

اگر عطری می‌خرید که توضیحی درباره آن وجود ندارد، آن را ببویید. عطرهای سرد احساس نسیم خنک، بوی گل‌های بهاری و حس خنکی پس از یک حمام با آب خنک را به شما می‌دهند. در عوض عطر گرم حس حضور در آشپزخانه، حس روزهای گرم سال و آفتاب سوزان، حس رستوران‌های شرقی با غذای تند و آتشین را به شما منتقل می‌کنند.

عطر سرد بخریم یا گرم؟

عطر سرد بخریم یا گرم

خریدن عطر سرد یا گرم کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. ما نمی‌توانیم دستور ثابت یا قانون مشخصی برای خریدن عطر به شما اعمال کنیم؛ اما یک سری قواعد کلی هنگام خرید عطر را برایتان می‌آوریم که طبق آن بتوانید خرید رضایت‌بخشی را تجربه کنید.

۱. به شامه‌ی خود اعتماد کنید

شامه هر کس بازتابی از خصوصیات روحی و سلیقه‌ها شخصی اوست. اگر طبعتان سرد باشد، ممکن است با بوییدن عطر گرم به وجد بیایید. اگر عاشق فصل بهار باشید، عطرهای خنک و معتدل شما را بیشتر راضی می‌کنند. اگر اهل ورزش و تحرک باشید، میلتان به عطرهای تند و گرم بیشتر می‌شود. بنابراین بدون تردید به شامه‌ی خود اعتماد کنید و عطری را بخرید که به شما حس خوبی منتقل می‌کند.

۲. با توجه به مزاجتان عطر بخرید

افراد سرد مزاج معمولاً با قرار گرفتن در معرض عطرهای سرد و خنک دچار سردرد می‌شوند. این قانون برای افراد گرم مزاج مانند صفراوی‌ها نیز صادق است که عطرهای گرم، حس ناخوشایندی در این افراد به وجود می‌آورد. بوییدن بیش از حد عطرهای سرد برای افراد سردمزاج ناپسند است. این کار باعث ایجاد سردی بیشتر در مغز این افراد شده و گاهی به بیماری‌های روحی و گاهی حتی جسمی منجر می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در استفاده از عطرهای سرد و گرم، تعادل را رعایت کنید.

۳. آب و هوا بسیار مؤثر است

دقت کنید که در کدام فصل از سال قرار دارید. برخی از عطرها در آب‌وهوای مختلف نه‌تنها خوشایند نیستند، بلکه می‌توانند زننده هم باشند. شما اگر در روزهای گرم تابستان عطر گرم بر پایه ادویه‌های شرقی استفاده کنید، در مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که خودتان یا اطرافیانتان از شنیدن بوی آن حس بدی دارند. این موضوع به طبع گرم عطر برمی‌گردد و اینکه عطر گرم در هوای گرم زودتر تبخیر می‌شود و بوی ناخوشایندی ایجاد می‌کند. در هوای گرم از عطر سرد و خنک استفاده کنید و در هوای سرد زمستانی به سمت عطر گرم بروید.

۴. در کدام موقعیت قرار دارید

عطرهای معتدل یا خنک معمولاً در بیشتر موقعیت‌ها از جمله محل کار یا تحصیل، مهمانی‌های دورهمی دوستانه، جلسات رسمی، مهمانی‌های شبانه و  غیره کاربرد دارد. برای قرارهای عاشقانه، عطر زنانه خوشبو با طبع گرم مناسب‌تر است.

هنگام خرید عطر به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید عطر به چه نکاتی توجه کنیم

  • بوییدن بیش از سه عطر ممنوع

اگر برای خرید عطر به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، بیشتر از سه عطر را هم‌زمان امتحان نکنید. بوییدن بیشتر از سه عطر، شامه‌ی شما را دچار تناقض و ابهام می‌کند.

  • بوییدن عطر از روی شیشه ممنوع

هرگز عطر را از شیشه‌ی آن نبویید؛ زیرا با این کار فقط بوی الکل را استشمام می‌کنید. از فروشنده بخواهید مقداری از عطر را در هوا پخش کند و شما فقط رد بو را استشمام کنید.

  • مالیدن محل اسپری عطر ممنوع

اگر فروشنده عطر را روی پوست شما اسپری کرد، هرگز پوست خود را نمالید. این کار باعث تبخیر زودهنگام عطر و اشتباه شما در شناسایی آن می‌شود.

  • عجله در انتخاب عطر ممنوع

پس از اسپری عطر چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید نت های میانی و پایانی عطر فعال شوند تا بوی واقعی عطر را متوجه شوید. معمولاً اولین بویی که از عطر می‌شنوید از نت آغازین آن است و بیشتر شامل مرکبات می‌شود. با این توضیح حس می‌کنید همه عطرها رایحه مشابه دارند!

  • خرید از هر فروشگاه متفرقه‌ای ممنوع

اگر قصد خرید اینترنتی عطر را دارید، از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. اگر در انتخاب عطر تردید دارید، از فروشگاه بخواهید نمونه تستر عطر را برایتان بفرستد یا مقدار کمی از عطر را در قالب عطر روغنی بخرید. به این ترتیب اگر دچار اشتباه شده‌اید، مجبور به تحمل حجم زیادی از عطر نمی‌شوید.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا به تفاوت‌های عطر سرد و گرم و کاربردهای آن آشنا شده باشید. برای خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه، فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن، بهترین عطرها را با ضمانت اصالت کالا دریافت کنید. شما چه ملاک‌هایی برای تشخیص عطر سرد و گرم دارید؟ در بخش نظرات برای ما از راه‌های دیگر تشخیص عطر سرد و گرم بگویید.

دیدگاه‌ها 10825بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه