تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روغن نارگیل و درمان مشکلات پوستی در تابستان

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
روغن نارگیل و درمان مشکلات پوستی در تابستان

به همان اندازه که تابستان فصل خوشایندی برای تعطیلات و مسافرت است، آفتاب سوزان، تعریق فراوان، گرد و خاک و دیگر عوامل محیطی را نیز به همراه می‌آورد که به پوست و موی شما آسیب می‌رسانند. برای حل این مشکلات، به جای تکیه بر محصولات شیمیایی می‌توانید از ترکیبات طبیعی همچون روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین روغن‌های طبیعی است. به علاوه، این روغن ویژگی‌های ضد‌میکروب، ضد قارچ، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و نرم‌کنندگی دارد. روغن نارگیلِ کاملا خام، در مقایسه با مواد مشابه دیگر، بهترین مورد برای درمان مشکلات پوستی است.

در این‌ مقاله چند نمونه از مشکلاتی را ذکر می‌کنیم که می‌توانید با روغن نارگیل آن‌ها را حل کنید.

۱- تسکین آفتاب سوختگی

sunburn01

برای بسیاری از مردم، تابستان یعنی ساحل دریا، شنا کردن و نشستن زیر آفتاب! اما مواجهه زیاد با اشعه ماورای بنفش خورشید، پوست را می‌سوزاند. به علاوه، اشعه فرابنفش سرعت پیری پوست و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

برای مواجهه با آفتاب می‌توانید همیشه به روغن نارگیل اعتماد کنید. اسیدهای چرب روغن نارگیل به کاهش تورم و احیای پوست کمک می‌کنند. هم‌چنین ویژگی مرطوب‌کنندگی آن، از پوسته شدن پوست (که یکی از علائم متداول آفتاب سوختگی‌ است) جلوگیری می‌کند.

روغن نارگیل را روی محل آفتاب‌سوختگی بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. می‌توانید کمی ژل آلوئه‌ورا یا چند قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و سپس روی پوست بمالید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا روند تسکین و بهبودی را تسریع کنید.

همچنین می‌توانید روش‌های دیگر تسکین آفتاب سوختگی را در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان 7شیوه برای تسکین و بهبود آفتاب سوختگی مطالعه نمایید.

۲- روغن نارگیل برای درمان آکنه

آکنه، جوش و دیگر التهابات پوست در تابستان افزایش می‌یابند. وقتی عرق با گرد و خاک روی پوست مخلوط می‌شود، وارد منافذ پوست شده و باعث جوش زدن می‌گردد. هم‌چنین برخی از انواع کرم‌های ضدآفتاب و آلودگی‌های هوا، به مسدود شدن منافذ کمک می‌کنند.

روغن نارگیل، پوست را تمیز کرده و فواید ضدباکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدان دارد. بنابراین به رفع مواد محرک جوش و دیگر آلودگی‌های روی پوست کمک می‌کند.

۳- مهار موهای وز شده

موهای وزیکی از مشکلات متداول تابستان، موهای خشک و وز شده است که به سختی می‌توان آن را مهار کرد. تحمل خشکی و گرمای زیاد در طول تابستان برای موی شما سخت است. هم‌چنین شنا کردن در آب حاوی کلر و استفاده از سشوار، این مشکل را دوچندان می‌کند.

می‌توانید برای رفع این مشکل کمی روغن نارگیل گرم شده را به مو بزنید، کلاه پلاستیکی روی سر گذاشته و یک حوله‌ داغ روی کلاه ببینید تا آن را مرطوب نگاه دارد. حدود 30 دقیقه این حالت را حفظ کنید، سپس موها را با شامپو بشویید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

به علاوه، اجازه دهید مو به‌طور طبیعی خشک شود و تا مدتی از سشوار و دستگاه‌های حالت دهنده‌ مو استفاده نکنید.

۴- کنترل بوی نامطبوع بدن

بسیاری از افراد، تعریق زیادی دارند و در گرمای شدید، بدن‌شان بوی نامطبوعی می‌گیرد. عرق بدن به خودی خود بوی بدی ندارد اما وقتی با باکتری‌هایی که در گرما و محیط مرطوب رشد می‌کنند ترکیب می‌شود، بوی بدی تولید می‌کند.

روغن نارگیل خام، مثل دئوردورانت عمل می‌کند. این روغن حاوی «لوریک اسید» است که باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد عرق را از بین می‌برد. روغن نارگیل را روی قسمت‌هایی از بدن که عرق می‌کنند بمالید. این کار باعث ایجاد رایحه‌ای دلپذیر می‌شود. هم‌چنین در روز 2 یا 3 بار دوش گرفته و آب زیادی بنوشید.

۵- درمان گزیدگی نیش حشرات

mosquito

در تابستان به دلیل این‌که اکثر افراد در هنگام عصر و شب از منزل بیرون می‌روند، احتمال گزش آن‌ها توسط حشرات نیز افزایش می‌یابد. برای تسکین جای نیش حشرات می‌توانید لایه نازکی از روغن نارگیل را در محل مورد نظر بمالید که به خاطر دارا بودن خواص ضد التهابی، احتمال تورم و التهاب را کاهش می‌دهد.

 

منبع: Top 10 home remedies دیدگاه‌ها 3802بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه