فقط تا پایانِ امشب! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

فواید روغن نارگیل برای مژه ها | نارگیل بهتر است یا کرچک؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فواید روغن نارگیل برای مژه ها | نارگیل بهتر است یا کرچک؟

جای تعجب نیست که روغن نارگیل با توجه به فواید اثبات‌شده و بسیار زیاد، یکی از ترکیبات اصلی در محصولات بهداشتی و آرایشی مثل بهترین مارک ریمل باشد. از مرطوب کنندگی و محافظت از پوست و مو گرفته تا داشتن خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، بسیاری از فواید روغن نارگیل ممکن است به مژه ها نیز برسد. روغن نارگیل در سلامت مژه های شما نیز مؤثر است؛ در نتیجه با استفاده از این ماده مفید ضمن اینکه مژه های پرپشت‌تری تجربه می‌کنید، مقاومتشان هم در برابر لوازم آرایش افزایش می‌یابد. در این مقاله قصد داریم به بررسی فواید روغن نارگیل برای مژه بپردازیم.

فواید روغن نارگیل برای مژه

فواید روغن نارگیل برای مژه

مطالعات فراوان نشان می‌دهد که روغن نارگیل برای استفاده در اطراف چشم بی‌خطر است. به همین دلیل هم از این ماده در بهترین مارک ریمل نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل علاوه بر تقویت مژه، می‌تواند وظیفه مضاعفی داشته و برای پوست اطراف چشم نیز مفید باشد.

  • مژه قوی

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل می‌تواند از مو در برابر صدمات ناشی از شست‌وشو، محصولات مو و حالت‌دهنده محافظت کند. گرچه شواهد موجود همه روی موهای سر شما متمرکز است؛ اما از لحاظ تئوری درباره موهای مژه نیز صادق است.

همچنین یکی از فواید روغن نارگیل برای مژه این است که این روغن حاوی اسیدهای چرب و به‌طور عمده اسید لوریک است که کمک می‌کند مواد مغذی به‌راحتی توسط ساقه مو جذب شود. به همین دلیل است که روغن نارگیل در مقایسه با روغن های دیگر محافظت بهتر و ماندگاری بیشتری دارد.

مطالعات همچنین نشان می‌دهند که استفاده از روغن نارگیل روی مو قبل یا بعد از شستن موها باعث می‌شود پروتئین کمتری از دست برود. همین موضوع درباره مژه ‌نیز وجود دارد، مخصوصاً زمانی که شما مژه هایتان را با مواد شونده شیمیایی می‌شویید تا آرایشتان پاک شود.

  • محافظت در برابر انواع باکتری

انواع عامل‌های میکروبی به‌طور طبیعی روی مژه های شما وجود دارند و احتمال ایجاد عفونت‌های باکتریایی و قارچی را افزایش می‌دهند. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، مانند اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی هستند. این اسیدها می‌توانند از مژه در برابر باکتری‌ها محافظت کنند. اسید لوریک بیشترین فعالیت ضد باکتریایی را در بین همه اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​دارد.

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای مژه این است که مالیدن روغن نارگیل به مژه و پوست اطراف آن می‌تواند از مژه شما در برابر عفونت‌های پوستی از جمله فولیکولیت و التهاب غده‌های مو محافظت کند. این موضوع خبر خوبی برای افرادی است که همیشه ریمل می‌زنند؛ زیرا در اثر استفاده مکرر از ریمل، انواع میکروب‌ها روی برس ریمل جمع می‌شوند و به مرور مژه ها را آلوده می‌کنند، مخصوصاً اگر بیش از چند ماه از بازکردن سرپوش ریمل گذشته باشد.

  • مژه های پرپشت

یکی از فواید روغن نارگیل برای مژه این است که می‌تواند موها را مرطوب کرده و از ریزش و آسیب پروتئین جلوگیری کند. با فرض اینکه این مزایا به موهای مژه نیز گسترش ‌یابد، این موضوع می‌تواند مانع از ریزش مژه های شما شده و در نتیجه مژه های شما ضخیم‌تر و پرتر به نظر برسند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مژه ها

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مژه ها

برای بهره بردن از فواید روغن نارگیل برای مژه ها به چند روش می‌توانید از آن استفاده کنید، از جمله سرم مژه یا روغن نارگیل طبیعی که به طور مستقیم و با دست یا برس استفاده می‌شود. بسیاری از سرم ها حاوی روغن نارگیل به همراه سایر مواد مانند روغن‌های زیتون یا کرچک و غیره هستند.

  • سرم مژه

فواید استفاده از سرم مژه این است که معمولاً همراه با یک اپلیکاتور است و استفاده از آن را بدون ایجاد آشفتگی آسان می‌کند. نکته منفی هم این است که لزوماً 100درصد طبیعی نیست. همچنین ضعف بعدی ان است که بسته به مارک تجاری ممکن است گران هم باشد.

  • روغن نارگیل

با استفاده از انگشت تمیز، برس مژه یا برس ریمل به‌راحتی می‌توانید از روغن نارگیل برای مژه خود استفاده کنید. برس مژه یک‌بارمصرف و برس ریمل مژه و ابرو را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید.

  • استفاده از روغن نارگیل با کمک انگشت

  • دست هایتان را بشویید.
  • با استفاده از انگشت اشاره مقدار کمی روغن را از ظرف خارج کنید.
  • روغن نارگیل را بین دو انگشت اشاره خود بمالید.
  • چشمان خود را ببندید و روغن را به‌آرامی در امتداد خط مژه های خود بمالید.
  • استفاده با کمک برس مژه یا برس ریمل

  • یک برس یک‌بارمصرف یا برس ریمل تمیز را در یک ظرف روغن نارگیل فرو کنید.
  • به همان شیوه‌ای که ریمل می‌زنید با دقت روغن را به مژه های خود بمالید.
  • مژه های بالا و پایین را کاملاً به روغن نارگیل آغشته کنید.
  • از یک پنبه یا پد کمک بگیرید و به‌آرامی روغن اضافی مژه ها را پاک کنید.

نکته: در هر دو روشی که در بالا گفتیم، برای جلوگیری از بروز حساسیت، همیشه با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب، روغن اضافی اطراف چشم خود را پاک کنید. اگر روغن اضافه را گرفتید و باز هم احساس سوزش کردید، بلافاصله چشم‌های خود را با آب بشویید.

هشدارها و عوارض جانبی

مژه پرپشت

بهتر است در کنار توجه به فواید روغن نارگیل برای مژه ها به عوارض آن نیز دقت کنید. حساسیت به نارگیل و روغن نارگیل بسیار نادر است؛ اما باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. روغن نارگیل به‌طور کلی برای استفاده در پوست و اطراف چشم بی‌خطر است؛ اما با این حال باید مراقب باشید که به چشم شما وارد نشود.

هنگام خرید روغن نارگیل توجه داشته باشید که 100 درصد بکر و ارگانیک باشد. حواستان باشد که برخی محصولات حاوی موادی هستند که می‌توانند باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند.

مقایسه فواید روغن کرچک و فواید روغن نارگیل برای مژه

مقایسه فواید روغن کرچک و فواید روغن نارگیل برای مژه

دقیقاً مانند روغن نارگیل، روغن کرچک نیز ممکن است فوایدی برای مو داشته باشد، اگرچه شواهد نشان داده این روغن بیشتر برای موهای سر مفید است تا موهای مژه. روغن کرچک یک درمان خانگی محبوب است که برای تقویت و رشد مو استفاده می‌شود؛ ولی باز هم شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گاهی این روغن باعث ریزش مو شده است.

روغن کرچک به‌طور کلی بی‌خطر است؛ اما روغن نارگیل همیشه گزینه بهتری برای مژه های شماست. به خاطر داشته باشید که مطالعات نشان داده است روغن کرچک رقیق‌نشده ممکن است باعث تحریک شدید پوست شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مژه پرداختیم. به نظر شما این روغن چه فواید دیگری می‌تواند داشته باشد؟ ضمن اینکه از شما می‌خواهیم پاسختان را در بخش نظرات بلاگ بنویسید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه محصولات نیز بزنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، انواع لوازم آرایش چشم از جمله بهترین مارک ریمل نیز موجود است.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 22768بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه