تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ عادت که به بسته‌شدن منافذ پوست منجر می‌شوند

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۶ عادت که به بسته‌شدن منافذ پوست منجر می‌شوند

منافذ پوست را در تمامی افراد شاهد هستیم، گاهی هم این منافذ ریز و کوچک باعث دردسر می‌شوند. جالب است بدانید، منافذ پوست به عنوان کوچک‌ترین قسمتی شناخته می‌شوند که ممکن است برای انسان‌‌ها دردسر درست کنند.

مشکلات پوستی که در نتیجه بسته شدن منافذ پوست ایجاد می‌شود، مرد و زن نمی‌شناسد. در این بین عادت‌هایی نیز وجود دارد که انجام آنها باعث بزرگ‌ شدن منافذ پوست و عارضه‌‌های پوستی می‌شود. به همین منظور در این مطلب نگاهی به عادت‌هایی خواهیم داشت که انجام آنها باعث بسته شدن منافذ پوستی و درنتیجه ناراحتی‌های پوستی می‌شود.

۱- کندن کورک و جوش‌های پوست

کندن کورک و جوش‌های پوستاگر به دنبال کاهش تعداد کورک و کوچک‌ کردن منافذ پوستی هستید، از کندن جوش و کورک‌ صورت دست بردارید.

جالب است بدانید زمانی که، برای کندن جوش‌ها، پوست صورت کشیده می‌شود یا آنرا به هم می‌فشارید، به صورت ناخودآگاه به ایجاد چین و چروک‌های ظریف پوست و التهاب‌های پوستی کمک می‌کنید.

این موارد در تغییر اندازه منافذ پوستی صورت در دراز مدت تاثیر دارند. از طرف دیگر تماس و لمس خشن صورت باعث می‌شود تا چربی، باکتری و سایر آلودگی‌هایی که بر روی پوست دست شما وجود دارد به پوست صورت منتقل شود، این امر احتمال بسته شدن منافذ پوستی را به دنبال دارد.

به همین دلیل از کرم‌های حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوییل پِری‌اکسید برای باز کردن منافذ پوستی کمک بگیرید.

۲- لمس کردن مداوم صورت در طول روز

لمس کردن مداوم صورت در طول روزبرای یک لحظه‌ هم که شده فکر کنید دستان شما در طول روز با چه اجسامی در تماس است، دستگیره در، میز، سینک دستشویی، کارت‌های اعتباری و هزارویک جسم آلوده دیگر را هر روزه لمس می‌کنیم. اینجاست که لمس کردن صورت با دستانی که توسط تماس با اجسام، آلوده شده است باعث می‌شود روغن، باکتری، ویروس، مواد حساسیت‌زا (آلرژن) و سایر آلودگی‌ها به همین راحتی به پوست صورت و درنهایت منافذ پوستی شما منتقل شوند.‌ خوشبختانه، راه‌های زیادی برای جلوگیری از این عادت ناپسند وجود دارد، برای نمونه از دوستان و اطرافیان خود بخواهید، هر زمان که به‌صورت ناخواسته به پوست صورت خود دست می‌زنید شما را از این کار آگاه کنند. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که بیش از اندازه به پوست صورت خود دست می‌زنند، مدتی را بر روی دست‌های خود بنشینید تا آگاهی کاملی نسبت به دستان خود داشته باشید.

۳- فراموشی پاک کردن آرایش قبل از رفتن به بستر

فراموشی پاک کردن آرایش قبل از رفتن به بسترممکن است این مورد را پیش از این نیز شنیده باشید، اما به دلیل اهمیتی که دارد چاره‌ای نیست به‌غیر از اینکه دوباره بازگو شود.

پاک‌کردن آرایش یکی از فرآیند‌های حساس و حیاتی در حفظ سلامت پوست است.

باور کنید هیچ‌کاری به این اندازه به نفوذ آلودگی‌ها به داخل منافذ پوستی منجر نمی‌شود.

یک مورد بسیار نگرا‌ن‌کننده دیگر نیز در کمین افرادی است که شب‌ها آرایش صورت خود را پاک نمی‌کنند و این مورد، حساس شدن پوست این دسته از افراد به پیری زود‌رس است، از طرف دیگر پاک‌ نکردن آرایش به گشاد شدن منافذ پوستی نیز کمک می‌کند.

۴- غفلت از لایه‌برداری پوست

غفلت از لایه‌برداری پوستبرای پاک‌سازی منافذ پوست، هیچ‌کاری بهتر از لایه‌برداری عمل نمی‌کند.

پاک‌کننده‌های آرایش به خوبی سلول‌های مرده‌ای را که در طول هفته برروی سطح پوست جمع‌ شده‌اند را از بین نمی‌برند.

با این حساب توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک یا دوبار پوست صورت را لایه‌برداری کنید تا آلودگی و چربی‌ها از سطح پوست زدوده شود. این کار نه‌تنها به درخشان شدن پوست کمک می‌کند، بلکه باعث جمع شدن منافذ پوستی نیز می‌شود.

 

۵- عدم استفاده از مواد آرایشی مناسب

عدم استفاده از مواد آرایشی مناسبگاهی اوقات ممکن است وسوسه شوید برای پوشش منافذ پوستی بزر‌گ‌ صورت از کانسیلرها استفاده کنید.

اما لازم است بدانید، هرچیزی که به بسته شدن منافذ پوستی شما منجر شود، عارضه‌های پوستی را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب از محصولاتی که در ترکیبات آنها از موم، روغن و انواع کره‌ها استفاده شده، پرهیز کنید. بهترین لوازم آرایشی را محصولاتی تشکیل می‌دهند که در ترکیبات آنها از مواد معدنی استفاده شده باشد. این مواد را به‌راحتی می‌توانید بر روی سطح پوست مستعد به آکنه یا سایر التهاب‌های پوستی بمالید بدون اینکه شاهد عوارض پوستی باشید. خوشبختانه محصولات آرایشی زیادی در بازار هستند که ادعا می‌کنند خاصیت جوش‌زایی یا به اصطلاح علمی کمدوژنیک ندارند.

۶- استفاده نکردن از محصولاتی که به کوچک کردن منافذ پوست کمک می‌کنند

استفاده نکردن از محصولاتی که به کوچک کردن منافذ پوست کمک می‌کنندمحصولاتی را در بازار شاهد هستیم که مدعی هستند به کوچک شدن منافذ پوستی کمک می‌کنند. این محصولات از ترکیباتی ساخته شده‌اند که به سفت کردن نواحی اطراف منافذ پوستی و در نتیجه کاهش ابعاد این منافذ کمک می‌کند. توصیه می‌شود از این ترکیبات هفته‌ای دوبار به مدت ۳۰ ثانیه روی پوست صورت خود استفاده کنید، در نهایت هم پوست صورت را بشویید.

گاهی اوقات نیز راه منافذ پوستی مسدود می‌شود یا اینکه منافذ پوستی در اثر نورآفتاب بزرگ‌تر می‌شوند. در این مواقع تجویز داروهایی از خانواده رتینوئیدها توصیه می‌شود. این داروها باکتری‌هایی را که باعث آکنه می‌شوند را در خود حل می‌کنند.

در پایان باید گفت اگر شما هم عادت‌هایی را سراغ دارید که با انجام آن‌ها ممکن است منافذ پوست صورت بسته شود، ما و سایر کاربران را از این عادت‌ها در قسمت نظرات مطلع سازید.

منبع: Prevention دیدگاه‌ها 3330بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه