تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پاک کننده آرایش و شوینده صورت چه تفاوتی با پاک کننده صورت دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
پاک کننده آرایش و شوینده صورت چه تفاوتی با پاک کننده صورت دارند؟

هزاران محصول مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مدعی‌اند به بهترین نحو، صورت را تمیز می‌کنند. از طرف دیگر، صورت علاوه بر اینکه با قرارگرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی کثیف می‌شود، در معرض مواد آرایشی نیز قرار دارد. اگر این مواد به‌خوبی پاک‌ نشوند، دردسرهای زیادی از جمله جوش، بسته‌شدن منافذ و پیری زودهنگام پوست را برای چهره ایجاد می‌کنند.

نیاز ضروری به تمیزبودن صورت، باعث شده تا محصولاتی با نام‌های پاک کننده صورت، شوینده صورت و پاک کننده آرایش به بازار وارد شوند. همان‌ گونه که از نام این محصولات پیداست، هرکدام برای کار خاصی درست شده‌اند و عملکرد آن‌ها با هم متفاوت است. به‌همین دلیل در این مطلب قصد داریم ببینیم هر کدام از آن‌ها دقیقاً چه کاربردی دارند و چگونه باید استفاده شوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند.

مقایسه انواع محصولات مناسب برای تمیزکردن صورت

با اینکه پاک کننده صورت برای تمامی بانوان و آقایانی که در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند، توصیه می‌شود و تنها مختص به پاک‌کردن آرایش نیست؛ اما بهتر است در زمان خرید پاک کننده آرایش، پاک کننده صورت و شوینده صورت با عملکرد هر یک آشنا باشید.

  • تفاوت پاک کننده صورت و پاک کننده آرایش

محصولاتی در بازار با نام پاک کننده صورت وجود دارند که با هدف تمیزکردن صورت از آلودگی‌های محیطی ساخته شده‌اند. این محصولات، منافذ پوستی را باز می‌کنند و جلوی نفوذ باکتری به داخل پوست را می‌گیرند. پاک‌کننده‌های صورت نیز در انواع مختلفی راهی بازار شده‌اند و در مدل‌های ژل، فوم، کرم و شیرپاک‌کن وجود دارند. لازم به ذکر است گاهی اوقات پاک‌کننده‌های صورت دارای ترکیبات لایه‌بردار نیز هستند. درنتیجه، توصیه می‌کنیم حتماً پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که با پوست شما سازگاری کامل داشته باشد.

از طرف دیگر، پاک‌کننده‌های آرایش برای تمیزکردن باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی از روی صورت درست شده‌اند که به لطف آن‌ها، به‌راحتی می‌توانید مواد زیرسازی، رژگونه، کانسیلرها و سایر ترکیبات آرایشی را از چهره‌ی خود پاک کنید.

پاک‌کننده‌های آرایش در انواع مختلفی به لحاظ ساختار، راهی بازار می‌شوند. توصیه می‌کنیم در زمان خرید پاک کننده آرایش به نوع مواد آرایشی‌تان توجه کنید. لازم به ذکر است این پاک‌کننده نباید بیش‌ازحد قوی باشد و چربی طبیعی پوست را از بین ببرند.

  • تفاوت پاک کننده صورت و شوینده‌ صورت

هر دوی این محصولات، وظیفه‌ی پاک‌کردن صورت از آلودگی‌ها را بر عهده دارند؛ با این تفاوت که عموماً شوینده‌ها به‌شکل فوم یا کف ساخته می‌شوند و پاک‌کننده‌ها، شبیه شیر یا لوسیون‌ هستند. از طرف دیگر معمولاً پس از استفاده از پاک کننده صورت برخلاف شوینده‌ها، نیازی به شستن صورت نیست و با یک دستمال تمیز می‌توان باقی‌مانده‌ی مواد پاک‌کننده‌ و آلودگی‌ها را تمیز کرد.

بسته‌به نوع آرایش، سبک زندگی و پوستی که دارید باید از شوینده و پاک کننده استفاده کنید. شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت به‌خوبی از عهده‌ی تمیزکردن صورت بر می‌آیند؛ اما تجربه نشان داده است که:

  1. پاک‌کننده‌‌ها اثربخشی بهتری برای ازبین‌بردن چربی اضافی صورت دارند. همچنین نسبت‌به شوینده‌ها، گزینه‌ی بهتری برای تمیزکردن آرایش به حساب می‌آیند. با این تفاصیل، اگر به دنبال پاک‌کننده‌ای می‌گردید که چهره‌ی شما را صد‌در‌صد از آلودگی و چربی پاک کند، بهتر است از پاک‌کننده‌های صورت استفاده کنید. به‌طور کلی، شب‌ها قبل از خواب نیز استفاده از پاک کننده صورت توصیه می‌شود. همچنین ازآنجایی‌که پاک‌کننده‌ها خاصیت آب‌رسانی نیز دارند، استفاده از آن‌ها قبل از آرایش توصیه می‌شود.
  2. اما اگر می‌خواهید منافذ پوست صورت عمیقاً پاک شوند، شوینده‌ها را انتخاب کنید. ازآنجایی‌که این محصولات حالتی کف‌مانند دارند، بیشتر به منافذ پوست نفوذ می‌کنند و اثری از آلودگی‌ها باقی نمی‌گذارند. این خاصیت باعث می‌شود بتوانید به شوینده‌های صورت برای پاک‌کردن کامل آرایش‌های غلیظ نیز اعتماد کنید. اگر در محیط‌های بسیار پر گردوخاک زندگی می‌کنید یا موقعیت کاری شما به گونه‌ای است که صورتتان در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد، توصیه می‌کنیم بعد از استفاده از پاک‌کننده‌ی مناسب، سراغ شوینده‌های صورت بروید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صبح‌ها و شب‌ها صورت خود را با شوینده‌های صورت بشویند.
  3. پاک‌کننده‌های صورت برای پوست‌های خشک و حساس نیز فایده‌های فراوانی دارند. با این توضیح، اگر پوستی چرب یا مختلط دارید و اهل آرایش هم نیستید، می‌توانید پاک کننده صورت را کنار بگذارید و برای تمیزی چهره‌ی خود فقط از شوینده‌ی صورت کمک بگیرید.

بهترین روش تمیزکردن صورت

پیشنهاد می‌کنیم برای پاک‌کردن آرایش ابتدا از محلول‌های پاک کننده آرایش یا دستمال‌های مخصوص این کار کمک بگیرید، پس از اینکه آرایش به‌خوبی از چهره‌ی شما زدوده شد، سراغ پاک‌کننده‌ی صورت بروید و باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی و آلودگی‌ها را کاملاً پاک کنید. درنهایت می‌توانید به کمک شوینده‌ها، صورت خود را بشویید تا پوستتان عاری از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی شود.

توجه داشته باشید که رسیدگی به پوست‌های حساس اهمیت بیشتری دارد. پیشنهاد می‌کنیم روزی یک بار با شوینده‌های ملایمِ صورت، چهره‌ی خود را تمیز کنید. این کار را می‌توانید صبح‌ها یا بعدازظهرها انجام دهید. استفاده از پاک کننده صورت ملایم و پاک کننده آرایش (در صورت لزوم) نیز روزی یک یا دو بار به این افراد توصیه می‌شود.

افرادی که پوست حساسی دارند باید به میزان متعادلی محلول‌های تمیز‌کننده به صورت خود بزنند؛ چراکه زیاده‌روی در این کار، پوست آن‌ها را ملتهب خواهد کرد.

در زمینه‌ی انتخاب و خرید پاک کننده آرایش، شوینده صورت و پاک کننده صورت، تجربه حرف اول را می‌زند. ازآنجایی‌که مطمئن هستیم شما نیز تجربه‌های سودمندی در این زمینه دارید، می‌خواهیم در قسمت نظرات، ما و سایر خواننده‌ها را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Skincare دیدگاه‌ها 3987بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه