تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اگر قلم‌مو‌های آرایشی خود را تمیز نکنیم چه می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
اگر قلم‌مو‌های آرایشی خود را تمیز نکنیم چه می‌شود؟

آیا تا به حال صورت خود را با باکتری پوشانده‌اید؟
پاسخ: احتمالا این کار را کرده‌اید. اگرچه بارها به شما توصیه شده است که قلم‌موهای آرایشی خود را به صورت منظم بشویید اما به احتمال زیاد، مدت‌ مدیدی است که آن قلم‌مو‌های کوچک، رنگ آب را به خود ندیده‌اند! شاید بگویید چه کسی برای این کار وقت دارد؟ با این حال کاستی شما در بهداشت، باعث می‌شود برسها گرد و غبار، آلودگی و باکتری جمع کنند و شما نیز این گرد و غبار را به صورت مستقیم بر روی صورت خود قرار دهید.

انواع باکتری‌های موجود بر روی قلم‌موهای آرایشی، در تماس مستقیم با پوست قرار می‌گیرند یا ابزار آرایشی شما را آلوده می‌کنند (این دلیل خوب دیگری برای قرض ندادن ریمل خود به بهترین دوستتان است) اما رایج‌ترین نوع باکتری‌ها یعنی استافیلوکوک و استرپتوکوک که عامل بسیاری از عفونت‌ها و همچنین گلو درد هستند، می‌توانند بر روی برسها قرار بگیرند.
همچنین آلودگی‌های جمع شده بر روی قلم‌موهای آرایشی می‌توانند آسیب‌های زیادی به پوست صورت برسانند. به عقیده متخصصان پوست «می‌توانید مجموعه‌ای از فرچه‌های کثیف داشته باشید که نتیجه آن آکنه، التهاب پوستی، جوش، عفونت‌های باکتریایی و عفونت‌های چشمی است. گاهی اوقات عفونت‌های قارچی و تبخال نیز دیده شده است». باورکردنی نیست، درست است؟

پس چگونه از این اتفاقات جلوگیری کنیم؟ به گفته متخصصان پوست، شستشوی قلم‌موهای آرایشی، هفته‌ای یک بار توصیه می‌شود که تا حدی به مقدار مصرف شما، نحوه استفاده از آن‌ها و نوع پوست فرد بستگی دارد. افرادی که پوست بسیار چرب و پر از آکنه دارند باید عملیات شستشو را بیشتر انجام دهند. اگر برس شما نرمی خود را از دست داده است، مدت‌های مدیدی است که تاریخ مصرف آن گذشته است و بهتر است فرچه جدیدی تهیه کنید.

مجموعه متعددی از تمیز کننده‌ها و نرم‌کننده‌های قلم‌مو‌های آرایشی وجود دارند اما صابون بچه نیز همان کار را انجام می‌دهد و گران‌قیمت هم نیست. متخصصین، استفاده از پاک‌کننده‌های سریع برس(از برندهای مختلف آرایشی و بهداشتی) را هم توصیه می‌کنند تا برسشما پیش از آرایش کردن، نرم و لطیف باشد.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 2256بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه