تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با شامپوهای براق کننده مو بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
با شامپوهای براق کننده مو بیشتر آشنا شویم

شامپوهای براق کننده مو دارای ترکیباتی هستند که به پاک کردن اسپری‌، کاندیشنرها(حالت‌دهنده مو) و ژل مو کمک می‌کند. جالب است بدانید حتی، شامپوهای روزانه نیز محتوی موادی هستند که در دراز مدت بر روی موی سر باقی می‌مانند و برای پاک کردن این مواد می‌توان روی شامپوهای شفاف‌کننده مو حساب باز کرد.

تجمع بیش از اندازه مواد بر روی مو، باعث می‌شود تا مو حالت طبیعی خود را از دست بدهد. این امر جلوی درخشش مو را می‌گیرد و موهای سر حالتی تیره و کدر به خود می‌گیرند. استفاده منظم از شامپوهای شفاف‌کننده مو به جلوگیری از تجمع مواد بر روی مو کمک می‌کند.

glass-bottle-of-vinegarشامپوهای براق کننده مو چگونه عمل می‌کنند؟

در ساختار بیشتر شامپوهای شفاف‌کننده مو، اسید استیک وجود دارد. این ماده شیمیایی به عنوان یک اسید ملایم شناخته می‌شود.

اسید استیک در سرکه یافت می‌شود و خانم‌های خانه‌دار به خوبی با خاصیت جرم‌زدایی سرکه برای از بین بردن لکه‌ها بر روی ظروف آشپزخانه‌ آشنا هستند. همین اسید، دقیقا در ساخت شامپوهای شفاف‌کننده نیز استفاده می‌شود.

به این نکته توجه کنید که ممکن است بعضی از شامپوهای شفاف‌کننده دقیقا با همین عبارت در بازار به فروش نرسند و در نتیجه برای تشخیص قابلیت شفاف‌کنندگی مو حتما به ترکیبات شامپو دقت کنید.

همان‌گونه که اشاره شد، شامپویی که اسید استیک در ساخت آن به کار رفته باشد، از طریق از بین بردن مواد آرایشی باقی‌مانده بر روی تارهای مو، دارای خاصیت شفاف‌کنندگی مو نیز هست.

توصیه می‌کنیم در بازه‌های زمانی مختلف، شامپوهای متفاوتی را استفاده کنید؛ این امر تاثیر بیشتری بر پاک‌سازی مواد آرایشی باقی‌مانده بر روی تارهای مو دارد.

 

swimming-pool-with-laddersموارد استفاده از شامپوهای براق کننده مو

روی شامپوهای براق کننده مو، نمی‌توان به عنوان کاندیشنر(حالت‌دهنده مو) حساب باز کرد. این شامپوها انتخاب مناسبی برای از بین بردن مواد آرایشی باقی‌مانده بر روی تارهای مو به حساب می‌آیند، اما استفاده بیش از حد از شامپو شفاف‌ساز، به خشکی مو منجر خواهد شد. به همین دلیل بیشتر متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند افرادی که موهای چربی دارند، هفته‌ای یک‌بار و افرادی با موی خشک هر دو هفته یک‌بار، از شامپو براق کننده مو استفاده کنند.

افرادی که زیاد به استخر می‌روند نیز بهتر است از شامپوهایی استفاده کنند که در ترکیبات آنها مواد از بین برنده کلر وجود داشته باشد. کلر باعث خشکی تارهای مو می‌شود و در بعضی مواقع، رنگ مو را تیره می‌کند. شامپوهای براق کننده مو برای از بین بردن کلر باقی مانده بر روی مو انتخاب مناسبی هستند؛ اما پس از استفاده از این‌گونه شامپوها برای نرم‌ نگه داشتن مو از کاندیشنرها غافل نشوید.

در این مطلب، سعی کردیم به ویژگی‌های شامپوهای شفاف‌کننده مو اشاره کنیم، چه بسا شما هم تجربه‌ای از استفاده از این شامپو‌ها داشته باشید که در این‌جا به آن اشاره‌ای نشده است. با این حساب دیدگاه‌های خود را در خصوص استفاده از شامپوهای شفاف‌کننده مو، در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پیشتر از این مقالات مفیدی در رابطه با مراقبت از مو در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند که مطالعه آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 18264بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه