تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کانسیلر چیست و انتخاب چه رنگ کانسیلر برای شما مناسب است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
کانسیلر چیست و انتخاب چه رنگ کانسیلر برای شما مناسب است؟

هر چند نام کانسیلر برای خانم‌های اهل آرایش عبارتی آشناست؛ اما باز هم برای خیلی‌ها هنوز مبهم است که کانسیلر چیست یا چطور کانسیلر مناسب پوست را باید انتخاب کرد. برای پاسخ به این پرسش لازم است در ابتدا با ماهیت کانسیلر و لزوم استفاده از آن آشنا شویم. سپس به معرفی انواع رنگ و کاربرد گوناگون کانسیلرها بپردازیم. راهنمای زیر به شما کمک می‌کند در انتخاب رنگ مناسب کانسیلر هوشمندانه‌تر عمل کنید.

کانسیلر چیست

انتخاب از بین انواع کانسیلر

کانسیلرها در واقع نوعی کرم پودر فشرده با رنگدانه‌های بیشتر است. هدف اصلی خرید و استفاده از آن، پوشش عارضه ها و هماهنگ کردن رنگ پوست است. به این ترتیب می‌توان گفت پوشش جوش‌، لکه، تیرگی زیر چشم و عارضه‌های محیطی، وظیفه‌ی اصلی کانسیلرها به حساب می‌آید. البته ازآنجایی‌که عارضه‌ها و شدت آن‌ها با هم متفاوت است، باید در انتخاب رنگ مناسب کانسیلر نیز دقت بیشتری کرد.

از طرف دیگر، به این دلیل که کانسیلرها معمولاً در طیف رنگ های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، علاوه بر ویژگی پوشش عارضه‌های پوست، برای کانتورینگ و هایلایت در آرایش نیز کاربرد دارند. برای هایلایت گونه، استخوان ابرو و سایر قسمت‌های پوست که نیاز به هایلایت در آرایش دارند، می‌توانید از کانسیلر با طیف رنگ روشن‌تر از تن رنگ پوست استفاده کنید. نقطه‌ی مقابل هایلایت نیز کانتورینگ است. به‌خاطر داشته باشید که برای کانتورینگ از رنگ‌های تیره‌تر کانسیلر خود مانند قهوه‌ای استفاده کنید.

تئوری انتخاب رنگ کانسیلر

انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر

کانسیلرهای متفاوت، رنگ‌ها و بافت متفاوتی روی پوست ایجاد می‌کنند. حتماً در طیف رنگی کانسیلرها و کرم پودرها واژه‌های سرد با علامت اختصاری C، گرم با نشان W و خنثی با علامت N، به گوشتان خورده است. همان طور که می‌دانید در دایره‌ی رنگ‌ها، رنگ‌هایی که روبه‌روی هم هستند، اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند. مثلاً سبز اثر قرمز را خنثی می‌کند، نارنجی مخالف آبی است و زرد هم مخالف بنفش است. به همین دلیل است که در زمان انتخاب رنگ مناسب کانسیلر برای رفع قرمزی جوش های پوست از کانسیلرهای سبز استفاده می‌شود. برای برطرف‌کردن سیاهی و تیرگی از رنگ‌های هلویی، زرد یا نارنجی استفاده می‌کنند. در ادامه برای روشن‌تر شدن مطلب کاربرد کانسیلرهای رنگی را جداگانه معرفی می‌کنیم.

  • کانسیلر سبز

کارکتور برای پوست جوش دار

این رنگ کانسیلر انتخاب مناسب پوست جوش دار است. همچنین برای پوشش هرگونه زخم و آفتاب سوختگی، پیشنهاد می‌کنیم از کانسیلرهای سبز کمک بگیرید.

  • کانسیلر نارنجی

انتخاب رنگ کانسیلر مناسب برای پوشش سیاهی زیر چشم، لکه‌های تیره و همچنین زگیل های پوستی با رنگ نارنجی به بازار عرضه شده است. برای مثال کانسیلر کرمی کاور Pupa، در چهار رنگ از جمله سبز و نارنجی عرضه شده است.

  • کانسیلر سفید

انتخاب رنگ سفید کانسیلر مناسب برای هایلایت قسمت مشخصی از صورت است. مثلاً خانم‌هایی که استخوان‌ زیر چشم آن‌ها بیش از حد برآمده است، با این کانسیلرها می‌توانند این برآمدگی را پوشش دهند.

  • کانسیلر بنفش

خانم‌هایی که پوست زردی دارند، بهتر است سراغ کانسیلرهای بنفش رنگ بروند و با کمک آن، پوست خود را هایلایت کنند.

  • کانسیلر زرد

انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر و کارکتورها

افرادی که زیر چشم تیره‌ای دارند بهتر است با کانسیلر زرد این عارضه را پوشش دهند.

  • کانسیلر خنثی یا بی رنگ

انتخاب کانسیلر با رنگ مناسب برای پوست های معمولی، ساده‌تر است. به این گروه، کانسیلرهای بی‌رنگ یا خنثی را پیشنهاد می‌کنیم.

  • کانسیلر سالمون

این نوع از کانسیلر، با ترکیبات خاص خود، بهترین انتخاب برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن چشم‌ها و هایلایت دور چشم است.

  • کانسیلر با پوشش زیاد

کارکتور مایع 24 ساعته دبورا

این دسته از کانسیلرها، بدون اینکه تأثیر خاصی روی پوست داشته باشند، آرایش را برای مدت زیادی حفظ می‌کنند. کانسیلر مایع درس می پرفکت DEBORAH با ماندگاری ۲۴ ساعته،‌ در تمامی طول روز، پوست را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

  • کانسیلر مرطوب‌ کننده

انتخاب این کانسیلر مناسب پوست حساس است. همچنین افرادی که رنگ پوستشان تیره است، از این کانسیلر می‌توانند کمک بگیرند.

  • کانسیلر تاتو

همان گونه که از نامش پیداست، مناسب خانم‌هایی است که تاتو دارند. این دسته محصولات موقتاً بدون هرگونه ریزش، تاتو را هایلایت می‌کند.

  • کانسیلر استودیویی

این کانسیلر برای مدل‌ها و بازیگران تراز اول استفاده می‌شود.

هر کانسیلر برای پوشش چه عارضه ای مناسب است

برای انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر نمی‌توان به افراد مختلف پیشنهاد ثابتی داشت. همان طور که افراد در رنگ پوست با هم متفاوت‌اند، در نوع عارضه‌ای که پوستشان را درگیر کرده نیز با هم فرق می‌کنند. بعضی از پوست‌ها از شدت چربی، دچار آکنه می‌شوند و برخی دیگر بسیار خشک‌ و حساس هستند. بعضی افراد از گودی زیر چشم و برخی از استخوان‌های برآمده‌ی گونه شاکی هستند. کارشناسان و متخصصان لوازم آرایش برای هر کدام از این افراد کانسیلرهای متفاوتی پیشنهاد می‌کنند. بعد از دانستن این موضوع که کانسیلر چیست، توجه به کاربرد هر کانسیلر بسیار مهم است.

سخن پایانی:

امیدواریم با توضیحاتی که مطرح شد، کاملاً متوجه شده باشید که کانسیلر چیست و هنگام انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر باید سراغ کدام محصولات بروید. همکاران ما در اردمی مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما در زمینه‌ی انتخاب کانسیلر مناسب پوست های مختلف هستند.

منبع: Best Beauty Tips دیدگاه‌ها 7747بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه