تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نحوه انتخاب یک سشوار مناسب از زبان یک حرفه‌ای

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
نحوه انتخاب یک سشوار مناسب از زبان یک حرفه‌ای

اگر از بسیاری افراد بپرسید چه نوع سشواری می‌خرید، پاسخ خواهند داد: «سشواری که خوب باشد»، اما برای یک حرفه‌ای، موارد بیشتری مانند صدای مداوم و بلند، ماجرای گیر کردن گاه و بی‌گاه موها در پره‌ها، بروز الکتریسیته ساکن بیشتر و البته مدت زمانی که صرف سشوار کردن مو می‌شود، اهمیت دارند. اما مواقعی هست که خروج از آپارتمان با موهای نم‌دار اصلا گزینه مناسبی برای شما نیست. پس بهتر است سالم ترین روش خشک کردن مو و این که چطور در کمترین زمان این کار را به اتمام برسانید را فرا بگیرید. موارد زیر را در هنگام خرید سشوار در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید:

۱- به قدرت موتور (بر حسب وات) دقت کنید:

هر چقدر وات سشوار بالاتر باشد، سشوار پرقدرت‌تر و داغ‌تر خواهد بود؛ به همین سادگی! برای حصول سریع‌ترین نتایج، از سشوارهایی با توان حداقل ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ وات استفاده کنید.

۲- به یونی بودن توجه کنید:

وقتی صحبت از سرعت به میان می‌آید، سشوارهای یونی بهترین راه هستند؛ آن‌ها می‌توانند سرعت فرآیند خشک کردن را تا ۷۰ درصد افزایش داده، موها را نرم‌تر کرده و کمتر آن‌ها را بسوزانند. علت آنجاست که یون‌های شارژ شده منفی هنگام سشوار زدن، آب را از سطح موهای شما تبخیر می‌کنند تا نیازی به داغی بیش از حد درجه سشوار نباشد. به خاطر استفاده از حرارت کمتر، از آسیب ناخواسته به موهای خود هم جلوگیری می‌کنید.

۳- از حرفه‌ای‌ها بیاموزید:

سشوار مورد علاقه برخی حرفه‌ای‌ها، ۱۸۷۵ وات قدرت دارد؛ بسیار قدرتمند و در عین حال کم صدا است، علاوه بر این، فوق‌العاده‌ سبک هم هست! این مدل یونی است، گرمای زیادی دارد ولی موها را نمی‌سوزاند و در مقایسه با اکثر سشوارهای موجود در بازار بسیار کم صدا است. در نهایت، استفاده از اسپری‌های فرم‌دهنده محافظ حرارتی هم توصیه می‌شوند، که برای حفاظت موها و لطافت بیشتر آن‌ها کاربرد دارند.

۴- با موهای خیلی خیس شروع نکنید:

قبل از این که حتی سشوار کردن را آغاز کنید، تا آنجا که امکان دارد اجازه دهید موها با جریان معمولی هوا خشک شوند و یا آن‌ها را به محض بیرون آمدن از حمام در حوله بپیچید. حوله، میزان قابل توجهی از رطوبت را جذب می‌کند و وقتی آن را از روی موها بر می‌دارید، هنگام سشوار کردن کار کمتری برای انجام خواهید داشت و همچنین آسیب کمتری به موهایتان خواهد رسید. البته موهای خود را محکم در حوله نپیچید، چرا که همین کار باعث ایجاد شکستگی در موها می‌شود. هنگامی که کار با سشوار را آغاز می‌کنید، در ابتدا تا حد ممکن، موها را به کمک انگشتان خود شانه زنید تا خشک شوند و سپس موها را به برس چرخشی بسپارید. تا قبل از این که موها ۸۰ تا ۹۰ درصد خشک نشده‌اند، برس نباید حتی موهای شما را لمس کند!

منبع: Allure ۲ دیدگاه 4172بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ای کاش همه مثل شما توضیح می‌دادند.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه