تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای انتخاب کرم دور چشم برای انواع عارضه‌های پوستی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای انتخاب کرم دور چشم برای انواع عارضه‌های پوستی

اطلاعات اکثر افراد درباره محصولات مراقبتی و زیبایی کم است. به همین علت زمانی که نام بعضی محصولات را می‌شنوند ناخودآگاه گارد می‌گیرند و آن را غیرضروری می‌دانند. یکی از محصولات که در حقش ناسپاسی می‌شود کرم دور چشم است. بعضی این کرم را قرتی‌بازی می‌دانند و بعضی دیگر آن را محکوم به بی‌فایده‌بودن می‌کنند؛ اما این کرم فواید بسیاری دارد. افرادی که چشمشان پف دارد یا افرادی که دور چشمشان چروک‌های ریز دارد، باید دست به دامان کرم دور چشم شوند. به نظر صاحب‌نظران زیبایی و سلامت، هر فردی که 25 سال سن دارد باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کند. مانند دیگر محصولات، انتخاب درست اولین قدم و مهم‌ترین قدم در حفظ سلامت است. در ادامه روش درست انتخاب کرم دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب کرم دور چشم برای خشکی

انتخاب کرم دور چشم برای خشکی

پوست اطراف چشم نسبت به دیگر قسمت‌های صورت بسیار حساس است. با کوچک‌ترین اتفاقی این پوست آسیب می‌بیند. اطراف چشم به خشکی خیلی حساس است و سریع‌تر از دیگر قسمت‌ها خشک می‌شود؛ اگر پوست خشکی دارید، باید بیشتر مراقب باشید. اگر متوجه پوسته‌پوسته‌شدن اطراف چشمتان شدید، سریعاً سراغ کرم دور چشم بروید. کرم دور چشمی که انتخاب می‌کنید باید حاوی مواد خاصی باشد. موادی مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین ترکیباتی معجزه‌آفرین هستند. این مواد به حفظ رطوبت کمک می‌کنند و ناحیه زیر چشم شما را روشن می‌کنند و پوست را حجیم نگه می‌دارند.

آماده‌سازی پوست برای آرایش

محصولات آرایشی ممکن است چروک‌های زیر چشم را بیشتر کنند. با استفاده از کرم دور چشم می‌توانید این اثرات نامطلوب را خنثی کنید. اثر دیگر کرم چشم آماده‌سازی برای آرایش است. کرم دور چشم چروک‌ها را پر می‌کند و پوستتان را برای میکاپ آماده می‌کند. این زیر‌سازی باعث می‌شود میکاپتان ترک نخورد و ظاهر زشتی به خود نگیرد.

پف چشم و تیرگی زیر چشم

انتخاب کرم دور چشم برای خشکی

تیرگی زیر چشم علت‌های مختلفی دارد. کم‌خونی، رادیکال‌های آزاد  و کمبود خواب موجب سیاهی زیر چشم می‌شوند. پف چشم هم مانند کبودی زیر چشم بسیار رایج است. این دو مسئله از نگران‌کننده‌ترین مسائل زیبایی هستند. تصور کنید صبح بلند می‌شوید تا به زندگی روزمره خود برسید؛ اما تصویر فرد در آینه، روزتان را خراب می‌کند. چشم در زیبایی و حالت چهره اثر مهمی دارد. چشمان پف‌دار و کبود، بی‌انرژی و کسل دیده می‌شوند. چاره کار انتخاب کرم دور چشم درست و حسابی است. کرمی که انتخاب می‌کنید باید حاوی پپتید، اسید لاکتیک یا کافئین باشد. این ترکیبات به کاهش پف و تیرگی زیر چشم کمک می‌کنند. تقریباً یک ماه طول می‌کشد تا اثرات استفاده از کرم پدیدار شود.

تقویت پوست زیر چشم

گفتیم که پوست زیر چشم نازک است. این نازکی باعث می‌شود مواد غذایی کمتر به آن برسد. به همین علت شما باید مکملی داشته باشید تا پوست این ناحیه را تقویت کند. مرطوب‌کننده‌های معمولی که استفاده می‌کنید چندان مؤثر نیستند. چراکه ترکیبات آن‌ها برای پوست زیر چشم سنگین است. کرم دور چشمی که برای رفع خشکی استفاده می‌کنید، تغذیه پوست را هم به عهده می‌گیرد. یک تیر و دو نشان که می‌گویند همین است.

کاهش چین و چروک زیر چشم

کاهش چین و چروک زیر چشم

پوست زیر چشم نازک است و غدد چربی کمی دارد. به همین علت بیشتر از سایر قسمت‌های پوست مستعد چروک است. پیری پوست روندی است که نمی‌توان آن را متوقف کرد؛ اما می‌توان با کمک محصولاتی سرعت آن را کم کرد. یکی از این محصولات کرم دور چشم است. بعضی افراد استفاده از کرم دور چشم را دیر شروع کرده‌اند. این افراد دور چشمشان چروک‌های ریز دارد. کرمی انتخابی این دسته افراد باید حاوی رتینول یا ویتامین A  باشد. ترکیباتی که ذکر شد می‌تواند فرورفتگی چروک‌ها را جبران کند. این ترکیبات باعث افزایش تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود؛ در نتیجه پوست اطراف چشم شما را حجیم می‌کند.

آرامش‌بخش چشم‌ها

زندگی امروزی ما پر از صفحه است، صفحه کتاب، صفحه گوشی، صفحه تلوزیون و هزاران صفحه دیگر. زمانی که ما به این صفحات خیره هستیم، عضلات چشم درگیر هستند. بعد از به پایان رسیدن روز، این عضلات از کار زیاد خسته و کوفته هستند. برای همین، باید چشمانتان را برای روز بعد آماده کنید. بعضی از کرم های دور چشم حاوی ترکیبات تسکین‌دهنده هستند. این ترکیبات چشمان شما را آرام می‌کنند تا برای روز بعد انرژی داشته باشند.

ممکن است با خواندن نکات بالا این فکر به ذهنتان خطور کند، مگر کرم‌ مرطوب‌کننده کافی نیست؟ جواب این سؤال منفی است. کرم دور چشم تفاوت‌های ریزی با مرطوب‌کننده‌ها دارند. این تفاوت‌های ریز نتایج بزرگی دارند. مهم‌ترین تفاوت‌های این دو کرم در زیر ذکر شده است.

  • کرم های دور چشم هیچ یک از محرک‌های احتمالی مانند اسانس‌ها و رایحه‌های قوی را ندارند؛ یعنی احتمال اینکه باعث واکنش پوست شوند، کم است.
  • کرم دور چشم بافت بسیار سبکی دارد که به راحتی جذب پوست شما می‌شود. ذکر کردیم که مرطوب‌کننده‌ها اکثراً جذب پوست زیر چشم نمی‌شوند؛ چراکه ترکیبات سنگینی دارند.
  • کرم های دور چشم حاوی مواد خاصی هستند و هر کدام از این مواد برای حل مسئله‌ای مفید است. مهم‌ترین نگرانی‌های افراد پف چشم، خطوط ریز و چین و چروک وحلقه تیره زیر چشم است. کرم دور چشم برای درمان این مسائل طراحی شده است.
  • تمام این خواص فقط برای دور چشم هستند و برای دیگر قسمت‌های پوست اثری ندارد؛ پس فقط برای چشم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره انواع کرم دور چشم صحبت کردیم. امیدواریم مطلب برایتان سودمند بوده باشد. برای تهیه انواع کرم دور چشم هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی را می‌توانید با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. شما بیشتر از چه نوع کرم دور چشم استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4956بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه