تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط | راهنمایی صفر تا صد

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط | راهنمایی صفر تا صد

انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط بعد از پوست حساس، سخت‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد. علت این موضوع هم از نام نوع پوست مشخص است. این پوست مختلط است؛ یعنی هم ویژگی‌های پوست چرب را دارد و هم ویژگی‌های پوست خشک را. به همین دلیل ممکن است استفاده از یک محصول اشتباه، خشکی پوست را تشدید کند یا استفاده از محصولی دیگر باعث بروز جوش‌های متعدد روی پیشانی شود. با این توضیح چه باید کرد؟ در ادامه با ما باشید تا برایتان بگوییم.

پوست مختلط چیست؟

پوست مختلط چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط صحبت کنیم، باید ببینیم پوست شما در دسته پوست‌های ترکیبی قرار می‌گیرد یا نه. پوست مختلط به پوستی گفته می‌شود که در قسمت گونه‌ها احساس خشکی دارد و در قسمت تیغه بینی و پیشانی، حس چرب بودن. متخصصان پوست و مو به این بخش از صورت، (T-zon) تی زون می‌گویند. اینکه چرا این نقطه چربی بیشتری تولید می‌کند به چند عامل بستگی دارد.

یکی از دلایل اینکه در نقطه تی‌زون صورت چربی بیشتری تولید می‌شود، به ژنتیک انسان‌ها بر می‌گردد. اگر در خانواده‌تان افراد زیادی هستند که پوستشان مختلط است، احتمال اینکه پوست شما هم در این دسته باشد، زیاد است. دلیل دیگر این موضوع ممکن است به استفاده نادرست از محصولات آرایشی و بهداشتی برگردد. گاهی استفاده نادرست از کرم‌پودرها و مرطوب‌کننده‌ها یا حتی شوینده‌ها باعث می‌شود (pH) پ‌هاش پوست از حالت تعادل خارج شود و در برخی نقاط، چربی بیشتری تولید کند.

از کجا بفهمیم پوستمان مختلط است یا نه؟

از کجا بفهمیم پوستمان مختلط است یا نه؟

راه‌های مختلفی برای تشخیص پوست ترکیبی وجود دارد. اکثر کارشناسان زیبایی قبل از انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط چند سؤال از مشتری خود می‌پرسند. یکی از آن‌ها این است که میزان تعریق و خیسی یا مقدار خشکی و کشیدگی در پوستشان تا چه حد است. علت این پرسش این است که گاهی آب‌وهوا و حتی تغییر فصل‌ها در تغییرات پوستی مؤثر هستند. با این توضیح اگر در فصل پاییز و زمستان روی گونه‌های خود احساس خشکی و کشیدگی می‌کنید، دلیل بر آن نمی‌شود که پوستتان مختلط است. شما باید برای جواب به این پرسش کارشناس، همه فصل‌های سال یا اغلب مواقع را در نظر بگیرید.

یکی از راه‌های دیگر برای تشخیص پوست مختلط این است که پوستتان را با شوینده ملایم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد بررسی کنید که بدون استفاده از هرگونه مرطوب‌کنده یا مواد بهداشتی دیگری، گونه‌هایتان خشک و پیشانی و چانه‌تان نرم است؟ اگر جواب مثبت است، بی‌شک در دسته افراد با پوست مختلط قرار می‌گیرید.

هنگام انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط به چه نکاتی توجه کنم؟

کدام‌یک از انواع کرم پودر برای آرایش پوست مختلط بهتر است؟

قبل از اینکه نکات مهم برای انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط را برایتان بگوییم، یادتان باشد که هدف اصلی استفاده از هر نوع کرم پودر فقط یکدست‌کردن رنگ پوست شما و پوشاندن عارضه‌های احتمالی است؛ بنابراین توقع نداشته باشید که کرم پودرتان را در هر روز و هر ساعت از زندگی‌تان بخواهید استفاده کنید. اگر لازم است که هر روز از محصولی برای یکدستی پوستتان استفاده کنید، کرم مرطوب کننده رنگی یا انواع BB کرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. درست است که پوشانندگی این محصولات خیلی زیاد نیست؛ اما در عوض ضمن مراقبت از پوست در برابر آفتاب و آبرسانی آن، از پیری پوست یا بروز جوش جلوگیری می‌کند. در مقاله زیر این سه محصول را با هم مقایسه کرده‌ایم.

نکته مهم دیگر این است که دور کرم های خیلی چرب را خط بکشید. درست است که گونه‌های شما حس خشکی و کشیدگی شدیدی دارد؛ اما این دلیل نمی‌شود که از محصولات با چربی زیاد استفاده کنید. این محصولات باعث بروز جوش روی پوستتان می‌شود. از سوی دیگر کرم بر پایه چربی، پوست شما را بسیار براق‌تر و خیس‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد و این موضوع اصلاً زیبا نیست.

با این توضیحات کرم پودر بر پایه آب بهترین پیشنهاد برای شماست. این محصولات هم قسمت خشک پوستتان را آبرسانی می‌کند و هم مانع از بروز چربی در ناحیه تی‌زون می‌شود. البته اگر میزان ترشح چربی در ناحیه تی‌زون زیاد است یا برعکس، گونه‌های بسیار خشکی دارید، چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه دو محصول جداگانه مخصوص پوست چرب و مخصوص پوست خشک تهیه کرده و از هر کدام در ناحیه مخصوص خودش استفاده کنید. برای آشنایی با انواع کرم پودر بر پایه چربی، آب و سیلیکون، خواندن مقاله زیر خالی از لطف نیست.

چه رنگ کرم پودر برای پوست مختلط مناسب‌تر است؟

کرم پودر مایع یا لیکویید فون

علاوه بر اهمیت ترکیبات کرم پودر، رنگ آن نیز برای پوست‌های مختلف با هم فرق می‌کند. اشتباهی که اکثر افراد هنگام خرید کرم پودر انجام می‌دهند این است که رنگ آن را با پشت دستشان امتحان می‌کنند در حالی که این رنگ ممکن است با رنگ پوست صورتشان تفاوت آشکاری داشته باشد. بهترین روش انتخاب رنگ کرم پودر برای پوست مختلط این است که آن را روی بخشی از پوست صورت یا گردنتان امتحان کنید. اگر خوب روی پوستتان نشست و تفاوت رنگش با گردنتان خیلی زیاد نبود، بعداً برای خرید اقدام کنید.

موضوع بعدی مات‌بودن یا نبودن کرم پودر است. اگر تصمیم دارید در یکی از روزهای گرم تابستان آرایش کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سراغ محصولات مات بروید. محصولات مات میزان درخشندگی و خیسی پوست چرب را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند جلوه بهتری پیدا کند.

البته این محصولات روی پوست خشک، به‌خوبی نمی‌نشینند و ممکن است بعد از مدتی پوسته‌پوسته شوند یا پوست را خسته و رنگ‌مرده نشان دهند. بنابراین لازم است قبل از استفاده از محصولات مات، با کمی مرطوب‌کننده مناسب، پوست گونه‌تان را کمی چرب کنید. یادتان باشد که فرقی نمی‌کند پوستتان از چه نوعی است، مهم این است که استفاده از کرم پودر براق فقط برای روزهای سرد سال مناسب است. در مقاله زیر برایتان از چگونگی انتخاب رنگ کرم پودر بیشتر صحبت کرده‌ایم.

از چه برندهایی کرم پودر بخریم؟

روش تشخیص بهترین مارک کرم پودر

این روزها برندهای ایرانی و خارجی متنوعی وجود دارند که همه کرم پودرهای معتبر و مطمئن تولید می‌کنند. در اکثر این کرم پودرها از ترکیبات آبرسان و جوان‌کننده پوست و همچنین ترکیبات ضد آفتاب استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید محصول معتبری بخرید، بهتر است سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. این فروشگاه‌ها به‌خاطر اعتبار خودشان هم که شده هرگز از محصولات تقلبی در بازار استفاده نمی‌کنند.

اگر بودجه‌تان می‌رسد می‌توانید از محصولات روز کره و فرانسه استفاده کنید. اگر هم برایتان مقرون‌به‌صرفه نیست، در بین برندهای ترکیه و ایران هم محصولات بسیار باکیفیتی وجود دارد. انتخاب نهایی با شماست. اگر سری به بخش کرم پودر فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید، می‌توانید برندهای مختلفی را ببینید. خوبی خرید از این فروشگاه این است که می‌توانید محصولات را با هم مقایسه کنید یا در بخش نظرات هر محصول، نقدهای خریداران قبلی را بخوانید و با چشم بازتر انتخابتان را انجام دهید.

سخن پایانی

اینجا با شما درباره انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط صحبت کردیم. با پوست مختلط آشنا شدیم و روش تشخیصش را یاد گرفتیم. اگر مطمئن هستید که پوستتان مختلط است، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و یک کرم پودر برای خود انتخاب کنید. اگر هم از نوع پوستتان مطمئن نیستید، کارشناسان مجموعه در کنار شما هستند تا راهنمایی‌تان کنند. مقاله زیر هم به بسیاری از پرسش‌های کلی شما در زمینه کرم پودر پاسخ داده است. راستی شما چه محصولی انتخاب می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4835بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه