تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راهنمای انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه برای عروس و دامادها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه برای عروس و دامادها

وقتی برای برگزاری مراسم عروسی آماده می‌شوید، معمولاً بهترین لباس، بهترین عطر زنانه و مردانه و بهترین آرایش را برای خود انتخاب می‌کنید. این یک اصل مهم است که همه‌ی عروس و دامادها قبل از مراسم عروسی دوست دارند همه چیز عالی برگزار شود. هماهنگ کردن محل برگزاری جشن، خرید لباس و کیف و کفش، انتخاب عطر زنانه خوشبو و بهترین عطر مردانه، رزرو آرایشگاه، طراحی دسته گل و ماشین عروس، پذیرایی از مهمان‌ها، انتخاب آتلیه و عکاس و… همه دغدغه‌هایی هستند که از مدت‌ها قبل ذهن دختران و پسران جوان را به خود مشغول می‌کند.

مسلماً به همان اندازه که نوع لباس یا سبک آرایش برای مناسبت‌های مختلف،‌ متفاوت است، عطری که در جایگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید نیز متفاوت است. عطر زنانه خوشبو یا عطر مردانه، ضمن اینکه نمایانگر شخصیت شما و حالات درونی‌تان است، مثل عکس‌ها و فیلم‌ها، خاطرات مربوط به مجلس خاص را در ذهن شما یا مخاطبانتان زنده می‌کند. در واقع عطرها نیز موتور محرک حافظه هستند.

نکات مهم قبل از انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه

به همان میزان که انتخاب و خرید لباس یا مهیاکردن سایر مقدمات و ملزومات مراسم عروسی، کاری استرس‌زاست، انتخاب بهترین عطر نیز مستلزم رعایت اصول و صرف وقت و هزینه‌های بیشتر است. در ادامه شما را با نکات اصلی حین انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه آشنا می‌کنیم.

  • زمان برگزاری جشن

قبل از هر چیز لازم است به این نکته توجه کنید که جشن شما در کدام فصل سال برگزار می‌شود. همان طور که می‌دانید عطرها در دو گروه گرم و سرد وجود دارند. عطرهای گرم برای آب و هوای سرد و عطرهای سرد و خنک برای مناطق یا روزهای گرم پیشنهاد می‌شود. پس اگر در تابستان یا روزهای گرم سال برای جشن خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، از عطر زنانه خوشبو با رایحه سرد و خنک استفاه کنید. توجه داشته باشید که هوای گرم باعت می‌شد عطر زودتر تبخیر شود؛ بنابراین اگر عطری با رایحه گرم و نافذ استفاده کرده باشید، حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

رایحه مرکبات، چای سبز و گل‌هایی مانند یاسمن و مریم برای انتخاب عطر زنانه خوشبو در تابستان گزینه‌ی خوبی به‌حساب می‌آیند. برعکس اگر جشنتان در روزهای سرد سال برگزار می‌شود،‌ سراغ رایحه‌های گرم را بگیرید. برای تشخیص و انتخاب رایحه‌های گرم و سرد کافی است به مواد تشکیل‌دهنده عطر توجه کنید. ترکیب چوب‌ها و ادویه‌جات، ‌بوی شیرین، تند و گرم ایجاد می‌کند. برخی میوه‌ها و گل‌ها نیز رایحه‌های سرد دارند.

  • مکان برگزاری جشن

انتخاب بهترین عطر براساس مکان جشن

تعجب نکنید. به همان میزان که زمان برگزاری جشن در روش انتخاب عطر زنانه خوشبو و عطر مردانه مؤثر است، مکان نیز بسیار حائز اهمیت است. از زمان خواستگاری و نامزدی تا عقد و عروسی چندین مراسم مختلف برگزار می‌شود که هر کدام مکان مخصوص به خود را دارند. خانه، دفتر یا محضر ازدواج،‌ تالار و باغ هر کدام عطر مخصوص خود را می‌طلبند. مسلماً در فضای باز شما به عطری نافذتر نیاز دارید که زود و راحت از بین نرود.

برای مثال جشن‌هایی که در باغ برگزار می‌شوند، عطری می‌طلبند که رایحه‌های چوب در آن به کار رفته باشد. این رایحه‌ها با مکان نیز هارمونی زیبایی ایجاد می‌کنند. در محیط‌های سرپوشیده یا مکان‌های کوچک‌تر بهتر است از عطرهایی بر پایه گل‌های بهاری استفاده کنید. به همین ترتیب مجلس‌های باشکوه، عطرهای شیک‌تر بر پایه چوب و چرم می‌طلبد و مراسم ساده‌تر و خودمانی‌تر، عطرهایی ملایم‌تر که تداعی‌کننده‌ی رنگ صورتی در ذهنتان باشند.

  • صرف وقت و هزینه کافی برای انتخاب بهترین عطر

صرف وقت و هزینه برای انتخاب عطر

مسلماً برای خرید یا انتخاب لباس مخصوص مراسم خود روزها و ساعت‌ها زمان و به میزان کافی هزینه صرف می‌کنید. برای انتخاب بهترین عطر نیز لازم است حوصله به خرج دهید. البته به شما حق می‌دهیم که در این ایام استرس بیشتری داشته باشید؛ ولی توصیه‌ی ما به شما این است که همه‌ی خریدهای خود را در کمال آرامش انجام دهید. در نظر داشته باشید که رایحه اصلی هر عطر معمولاً ده دقیقه پس از اسپری روی نبض، آشکار می‌شود؛ بنابراین عجله نکنید و با آرامش چند عطر مختلف را امتحان کنید. همچنین زمانی که برای انتخاب عطر زنانه خوشبو و بهترین عطر مردانه از منزل خارج می‌شوید، خودتان عطر نزنید تا بهتر متوجه بوی اصلی عطر جدید شوید.

  • یک عطر خاص برای مراسم خاص

روش انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه

همانطور که کت و شلوار داماد یا لباس و آرایش عروس مخصوص این مراسم تهیه می‌شود و با همه‌ی زمان‌های دیگر متفاوت است، بهتر است عطرتان نیز منحصر‌به‌فرد باشد. در واقع باید گفت استفاده از عطر همیشگی‌تان ممنوع است. این عطر قرار است درست مانند عکس‌ها و فیلم‌ها در آینده شما را به یاد همان روز خاص و به‌یادماندنی بیندازد. بنابراین توصیه می‌کنیم عطری خاص و ویژه و متفاوت برای این روز انتخاب کنید.

  • انتخاب بهترین عطر با ماندگاری بیشتر

عطر با ماندگاری بیشتر

برای مراسم عروسی و مخصوصاً در روزهای سرد لازم است عطری با ماندگاری بیشتر تهیه کنید. همان طور که می‌دانید هرچه تراکم عطر بیشتر باشد،‌ ماندگاری آن نیز طولانی‌تر است. ادو تویلت و ادکلن، رقیق هستند. این دو محصول، تقریباً‌ بیشتر از سه تا چهار ساعت ماندگاری ندارند و لازم است پس از این مدت، تجدید شوند. از آنجایی که تجدید عطر در مراسم عروسی کمی سخت است،‌ توصیه می‌کنیم در این مواقع نسخه‌ی پرفیوم یا ادو پرفیوم عطر را خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که این کار به هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد. اگر هزینه‌ی کافی برای خرید پرفیوم ندارید، به توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید توجه کنید تا با چند ترفند،‌ ماندگاری عطرتان را افزایش دهید.

راه های افزایش ماندگاری عطر

برای افزایش ماندگاری عطر راه‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌های ساده به شما کمک می‌کند با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره را از عطر خود ببرید.

  • اسپری عطر در مناطق دارای نبض

اسپری عطر در مناطق دارای نبض

محل نبض در بدن جزء مناطقی است که گرمای بیشتری دارد. این مناطق خیلی بهتر عطر را در خود نگه می‌دارند. توصیه می‌کنیم بعد از حمام کردن، عطر دل‌خواهتان را روی مچ دست، پشت گوش، روی گردن و لابه‌لای موها اسپری کنید. این کار نه‌تنها به ماندگاری عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه کمک می‌کند، بلکه هنگام دست‌دادن یا روبوسی با مهمانان حس خوبی به آنان نیز منتقل می‌نماید.

  • انتخاب عطر روغنی

انتخاب بهترین عطر روغنی

عطر روغنی به دلیل کاربرد روغن بیشتر در ترکیبات خود، ماندگاری بیشتری دارد. یکی دیگر از محاسن این عطرها، امکان انتخاب حجم و اندازه‌ی آن هنگام خرید است. شما به‌راحتی‌می‌توانید در هر حجمی که لازم است از عطر دل‌خواهتان را سفارش دهید. شیشه کوچک این عطرها هم مزیتی دیگر محسوب می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید در کیف یا جیب کت خود آن را حمل کنید و هر جا لازم دیدید، عطرتان را تجدید کنید.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم با راهنمای روش انتخاب عطر زنانه خوشبو و بهترین عطر مردانه در کنار شما باشیم تا با رعایت نکات آن، یک روز به‌یادماندنی برای شما ثبت شود. اگر شما نیز عطرهای خاصی برای این مراسم می‌شناسید در قسمت نظرات برای ما بنویسید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر عطر زنانه و مردانه یا عطر روغنی خاصی را مدنظر دارید بدون اتلاف وقت، آن را از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید و با خیال آسوده به سایر ملزومات مراسم خود بپردازید.

منبع: Weddingwire دیدگاه‌ها 4071بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه