تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضد‌آفتاب حتماً نباید صبر کنید تا تابستان از راه برسد بلکه هر روزِ آفتابی که بیرون از منزل هستید باید برای محافظت از پوست نازنین خود از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید، از طرف دیگر با فرا رسیدن فصل تابستان ضرورت استفاده از کرم‌های ضد‌ آفتاب نسبت به سایر فصل‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم با هم ببینیم چگونه می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری کرد.

عبارت Broad Spectrum روی ضدآفتاب به چه معناست؟

۱- اولین چیزی که در حین خرید کرم ضد آفتاب باید در نظر داشته باشید درج عبارت Broad Spectrum بر روی محصول است. این عبارت به این معناست که کرم ضد آفتاب مورد نظر، پوست زیبای شما را از اشعه فرابنفش نوع A و اشعه فرابنفش نوع B محفوظ نگه می‌دارد.

۲- اشعه فرابنفش نوع B به عنوان دلیل اصلی آفتاب‌ سوختگی و سرطان پوست شناخته می‌شود، خوشبختانه تمامی کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار دارای ترکیباتی هستند که پوست شما را در مقابل اشعه فرابنفش نوع B محافظت می‌کنند.
از طرفی اشعه فرابنفش نوع A باعث پیری زودرس و همچنین سرطان پوست می‌شود. درج عبارت Broad spectrum بر روی کرم‌های ضدآفتاب به این معناست که این محصولات از آزمایش‌های لازم سربلند بیرون آمده‌اند.

۳- کرم‌های ضدآفتابی که عبارت Broad spectrum بر روی آن‌ها درج نشده است تنها از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کنند و در صورت استفاده از این کرم‌ها، پوست در مقابل آثار پیری زودرس و سرطان پوست محفوظ نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: با بهترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید

تاثیر میزان SPF کرم‌‌های ضد آفتاب بر پوست

تاثیر میزان SPF کرم‌‌های ضد آفتاب بر پوست

پیشنهاد می‌کنیم میزان SPF کرم‌ ضدآفتابی که انتخاب کرده‌اید ۳۰ یا بیشتر باشد. بد نیست بدانید مقدار SPF کرم‌های ضدآفتاب مشخص کننده میزان محافظت این کرم‌ها از پوست شما، در برابر اشعه فرابنفش نوع B است.

پر واضح است کرم‌های ضدآفتابی که میزان SPF آن‌ها بیشتر است، محافظت بیشتری را برای پوست در برابر آفتاب به ارمغان می‌آورند. کرم‌های ضد‌آفتابی که میزان SPF آن‌ها ۱۵ است قادر هستند تا حدود ۹۳ درصد از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید، محافظت کنند، کرم‌های ضدآفتابی که از SPF ۳۰ برخوردارند پوست شما را تا حدود ۹۷ درصد از اشعه فرابنفش خورشید، محافظت می‌کنند و کرم‌های ضدآفتاب با میزان SPF ۵۰ چیزی حدود ۹۸ درصد از اشعه خورشید در برابر پوست، محافظت می‌کنند. کرم‌های ضدآفتاب با میزان SPF ۱۰۰ نیز قادر هستند حدود ۹۹ درصد از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خوشید محافظت کنند.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان قبل از خرید کرم ضدآفتاب متوجه شد که به هیچ وجه نمی‌تواند قابل قبول باشد که این کرم از پوست شما به صورت کامل در برابر پرتوهای مضر آفتاب محافظت کند. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز سازندگان کرم‌های ضدآفتاب را مجاب کرده است اگر میزان SPF کرم‌های تولید شده آن‌ها کمتر از ۱۵ است، حتما بر روی بسته‌بندی کرم متذکر شوند که این کرم تنها قادر است جلوی آفتاب سوختگی را بگیرد و کمکی به جلوگیری از سرطان یا پیری زودرس پوست نخواهد کرد.

از طرف دیگر، کرم‌های ضد آفتاب در مقابل آب نیز مقاوم هستند اما این امر به معنی ضدآب بودن کرم ضد‌ آفتاب نیست. هیچ کرم ضدآفتابی در برابر آب یا عرق مقاومت کامل ندارد و تولید کنندگان نیز مجاز نیستند که چنین ادعایی را برای کرم‌های ضد آفتاب خود داشته باشند.

به این ترتیب اگر تولیدکننده یک کرم ضدآفتاب ادعا کرد که این محصول در برابر آب نیز مقاوم است باید حتماً بر روی بسته‌بندی کرم متذکر شود که این کرم برای مدت ۴۰ یا ۸۰ دقیقه در حین شنا یا عرق کردن دربرابر آب مقاوم است. پیشنهاد می‌کنیم اگر حسابی به فکر پوست زیبای خود هستید و مدت زیادی از روز را نیز در زیر آفتاب سپری می‌کنید یا اینکه بیش از اندازه عرق می‌کنید، هر دو ساعت یک‌بار کرم ضد آفتاب بزنید. از طرف دیگر در حین خشک کردن صورت، کرم‌ ضدآفتاب از روی پوست پاک می‌شود و در نتیجه باید دوباره کرم ضد آفتاب بزنید.

سایر روش‌هایی که برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب توصیه می‌شود

حمام آفتابپس از اینکه با در نظر گرفتن مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کردید،‌ بهتر است موارد زیر را نیز برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از سرطان و پیری‌ زودرس پوست در نظر داشته باشید:

  • پوست خود را در زیر آفتاب بپوشانید: به هر شیوه‌ای که صلاح می‌دانید تا حد امکان قسمت‌هایی از پوست را که در معرض نور خورشید قرار دارد پوشش دهید. زمانی که زیر نور خورشید هستید، به غیر از پوست، مواظب چشم‌های نازنین خود نیز باشید، برای این کار بهتر است از عینک‌های آفتابی که حداقل ۹۹ درصد جلوی پرتوهای فرابنفش را می‌گیرند استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد در سایه تردد کنید: در روزهای گرم تابستان، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر میزان پرتوهای فرابنفش خورشید در بیشترین حالت خود قرار دارد، در نتیجه بهتر است در این ساعت‌ها از حضور در زیر نور آفتاب خودداری کرده و در صورت اجبار برای حضور در بیرون از منزل، در مسیرهایی که سایه‌ دارند تردد کنید.
  • از آفتاب گرفتن در زیر نور خورشید خودداری کنید: آفتاب گرفتن زیر نور خورشید و همچنین لامپ‌های خورشیدی در بلند مدت آثار مخربی را برای پوست دارند، در نتیجه برای جلوگیری از سرطان پوست و سایر آسیب‌های پوستی برای برنزه کردن پوست زیبای خود راه‌های دیگری را به غیر از نور خورشید انتخاب کنید.

زیبارویان عزیز توجه داشته باشید یکی از بی‌خطرترین روش‌های برنزه کردن، استفاده از محصولات اتوبرنز است که حاوی رنگدانه‌های گیاهی ماندگار می‌باشند (بدون نیاز به تماس مستقیم پوست با آفتاب). از طرفی خطرناک‌ترین روش‌های برنزه کردن، حمام آفتاب و سولاریوم است که باعث بروز بیماری‌های پوستی مانند سوختگی، شل شدن و افتادگی پوست، بوجود آمدن لک روی پوست و در نهایت سرطان پوست می‎‌شود.

منبع: Cancer دیدگاه‌ها 8351بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه