تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رژ لب مناسب رنگ پوست خود را چگونه انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
رژ لب مناسب رنگ پوست خود را چگونه انتخاب کنیم؟

شما برای انتخاب بهترین مارک رژ لب مناسب رنگ پوست خود چه ملاک‌هایی دارید؟ آیا می‌دانید هر تناژ پوستی رژ لب مخصوص خود را دارد؟ چقدر با اصول و قواعد انتخاب رنگ رژ لب آشنا هستید؟ رنگ پوست خود را می‌شناسید؟ چند روش برای تشخیص رنگ پوست خود می‌دانید؟ اگر پاسخ این پرسش‌ها برای شما نیز جالب است، تا انتهای مقاله با ما باشید.

روش های تعیین تن رنگ پوست

روش های تعیین تن رنگ پوست

به منظور  تشخیص تن رنگ پوست برای انتخاب بهترین مارک رژ لب، زیر نور طبیعی قرار بگیرید و پوست خود را بررسی کنید.

  • پوست خیلی روشن: پوست خیلی روشن، بسیار کم‌رنگ و شفاف است. خیلی زود در برابر نور خورشید واکنش نشان می‌هد و گاهی دچار تاول و آفتاب‌سوختگی می‌شود.
  • پوست روشن: پوست روشن نیز در برابر نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و قرمز می‌شود؛ اما دچار آفتاب‌سوختگی شدید یا تاول نمی‌شود.
  • پوست معمولی: پوست معمولی در برابر نور خورشید برنزه می‌شود. در این پوست خبری از قرمزی پوست یا آفتاب‌سوختگی شدید نیست.
  • پوست برنزه: پوست برنزه یا زیتونی در برابر نور خورشید تقریباً واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد. این پوست در تابستان و زمستان به همین رنگ است.
  • پوست تیره: افراد با پوست تیره در برابر نور خورشید هیچ تغییر خاصی نمی‌کند. این پوست‌ها کاملاً مشخص هستند و صاحبان پوست تیره همواره موهایشان نیز تیره است.

روش تشخیص سرد یا گرم بودن رنگ پوست

روش تشخیص سرد یا گرم بودن رنگ پوست

فرقی نمی‌کند که در کدام دسته از پوست روشن یا تیره قرار گرفته باشید، پوست شما در هر حال در سه دسته سرد، گرم و خنثی قرار دارد. برای تشخیص این موضوع چند روش وجود دارد.

روش اول: تشخیص از روی رگ دست

تشخیص از روی رگ دست

به رگ‌های داخل مچ دست خود نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌های شما به رنگ آبی یا بنفش است، پوست سرد دارید. رگ‌های سبز رنگ بدان معنی است که پوستتان گرم است. اگر دچار تردید هستید که رگ‌های شما آبی است یا سبز، به احتمال زیاد تن پوست خنثی دارید و می‌توانید در هر دو طیف سرد و گرم قرار بگیرید. معمولاً افراد برنزه، پوست خنثی دارند.

روش دوم: میزان واکنش به نور خورشید

میزان واکنش به نور خورشید

توجه کنید که پوست شما در برابر آفتاب چگونه واکنش نشان می دهد. آیا برنزه می‌شوید یا پوستتان می‌سوزد؟
پوستی که به‌راحتی برنزه می‌شود، گرم است و ملانین بیشتری دارد. بیشتر زنان آفریقایی، کارائیب و هندی‌تبار در این گروه قرار می‌گیرند. برعکس اگر قبل از برنزه‌شدن، پوستتان می‌سوزد یا اصلاً برنزه نمی‌شود، تناژ پوستتان سرد بوده و ملانین کمتری دارد. البته پوست‌های تیره نیز ممکن است در این گروه قرار بگیرند.

روش سوم: تشخیص بر اساس زیورآلات

تشخیص تناژ پوست

روش دیگر تشخیص نوع پوست برای انتخاب بهترین مارک رژ لب مناسب رنگ پوست شما، کمک‌گرفتن از زیورآلات است. به این منظور کافی است چند تکه زیورآلات طلایی و نقره داشته باشید. پوست گرم با زیورآلات طلایی هم‌خوانی خوبی نشان می‌دهد و پوست سرد با زیورآلات نقره‌ای. اگر هر دو نوع زیورآلات طلایی و نقره‌ای با پوستتان هماهنگ بود، پوست شما خنثی است.

انتخاب رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست

انتخاب رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست

اکنون که با روش تشخیص رنگ پوست خود آشنا شدید، بهتر است طبق نظر متخصصان زیبایی، رنگ رژ خود را انتخاب کنید. آرایشگران حرفه‌ای و کارشناسان میکاپ و زیبایی معتقدند:

  • اگر پوست خیلی روشن دارید، رنگ ‌های صورتی روشن، مرجانی، هلویی، گلی و بژ برای شما مناسب است. البته برای پوست خیلی روشن و سرد، کمی رنگ‌ها را به سمت قهوه‌ ای متمایل کنید و برای پوست گرم، صورتی ملایم و هلویی را در اولویت قرار دهید.
  • اگر پوست معمولی ​​دارید، رنگ قرمز رزی، بنفش و تمشکی را امتحان کنید. برای پوست معمولی و سرد رژ لب صورتی یا قرمز زغال اخته‌ای و برای پوست گرم، رنگ مسی یا قهوه ای پیشنهاد خوبی است.
  • اگر پوست برنزه دارید، سعی کنید از رنگ قهوه ای و بنفش خودداری کنید و به دنبال رنگ هایی با طیف نارنجی باشید. البته رنگ‌ های مرجانی یا صورتی پر رنگ را نیز می‌توانید امتحان کنید.
  • اگر پوست تیره دارید، از طیف قهوه ای رنگ‌ های گردویی و کاراملی و از طیف بنفش رنگ ‌های آلویی یا شرابی را امتحان کنید. البته افراد با پوست سرد بهتر است به دنبال قرمز یاقوتی و شرابی باشند و افراد با پوست گرم، رنگ مسی یا قهوه ‌ای را تجربه کنند.

چند نکته مهم هنگام انتخاب رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست

نکته مهم هنگام انتخاب رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست

  • قبل از هر چیز باید بدانید که انتخاب رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست شما، نهایتاً به سلیقه‌ی شخصی شما مربوط است. آنچه در این مقاله بررسی شده، نظرهای کارشناسی بر اساس مبانی زیبایی‌شناسی است که روی بخش وسیعی از افراد آزمایش شده است؛ اما باز هم نظر شخصی شما اولویت دارد.
  • برای انتخاب رنگ رژ روزانه خود مخصوصاً برای محل کار، سعی کنید از رنگ‌ های یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. برای این کار مقداری از رژ را روی لب پایین بزنید و رنگ آن را با لب بالا مقایسه کنید. توجه داشته باشید که اختلاف بیشتر از دو درجه، برای حضور در محل‌های رسمی و اداری بسیار نابجا و غیر طبیعی است.
  • اگر قصد دارید لب ‌های خود را بزرگ‌تر از حد معمول جلوه دهید، سراغ رنگ‌های روشن بروید و از رنگ ‌های تیره پرهیز کنید. رنگ‌ های تیره لب‌ های شما را کوچک نشان می‌دهند.
  • هنگام استفاده از رژ لب با طیف نارنجی به رنگ دندان‌های خود دقت کنید. رنگ‌ های صورتی و گاهی هلویی، سفیدی دندان‌های شما را نمایان‌تر می‌کنند. اگر دندان‌هایتان به اندازه کافی سفید یا براق نیست، سراغ رنگ نارنجی نروید. این کار باعث می‌شود، دندان‌هایتان کثیف جلوه کند.
  • قبل از امتحان‌کردن هر رنگ از رژ، لب را با دستمال مرطوب یا پاک کننده ملایم دیگر کاملاً پاک کنید تا رنگ‌ های در یکدیگر تداخل ایجاد نکنند.

راهنمای خرید رژ لب مناسب رنگ پوست

راهنمای خرید رژ لب مناسب رنگ پوست

برای خرید بهترین مارک رژ لب مناسب رنگ پوست خود می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه انواع رژ لب جامد و مایع در رنگ‌بندی متنوع و زیبا برای تمامی سلیقه‌ها وجود دارد. همچنین اگر پرسش یا ابهامی درباره مطالب مقاله دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن‌ها پاسخ داده شود.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 5515بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه