تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد مختلف

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد مختلف

آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که هنگام خرید بهترین عطر مردانه به مزاج آن توجه کنید؟ تعجب نکنید. عطرها نیز مانند سایر پدیده‌های طبیعت دارای مزاج مربوط به خود هستند. در واقع قانون تعادل برای بقا بر این اصل استوار است که همه‌ی اجزای بدن به نحو صحیح تغذیه شوند. شاید شما نیز تاکنون فکر می‌کردید طبع ها و مزاج ها مربوط به خوراکی‌ها هستند درحالی‌که عطرها نیز مزاج خودشان را دارند. اجازه دهید برای روشن‌شدن سخن، مطلب را از این زاویه بیان کنیم. عطرها غذای مغز هستند. استشمام آن‌ها باعث تغییر در عملکرد مغز می‌شود. افراد با شناخت مزاج بدن خود و عطری که استفاده می‌کنند می‌توانند عملکرد مغز خود را تغییر دهند. در این مقاله بنا داریم قواعد انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد مختلف را بررسی کنیم.

اهمیت توجه به طبع ها در خرید عطر

توجه به طبع ها در خرید عطر

اگر انتخاب بهترین عطر مردانه بر اساس مزاج فرد انجام شود، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. این سکه البته روی دیگری نیز دارد. برخی عطرها با مزاج فرد سازگار نیستند و ممکن است علکرد مغز وی را دچار ضعف کنند. برخی از بوها منحصراً روی مغز عده خاصی اثر می‌گذارند؛ اما برخی بوها مغز همه‌ی افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. دانشمندان توصیه می‌کنند افراد کمتر در معرض چنین بوهایی قرار بگیرند. برای مثال مواد شیمیایی مانند انواع رنگ‌ها، تینر، بنزین، نفت، تمیزکننده‌های سطوح و استریل‌کننده‌های پزشکی، طبع سرد و خشک دارند. استشمام مداوم این بوها موجب سردی مغز و اختلال در عملکرد آن و حتی بروز فراموشی می‌شود.

مثال دیگری نیز موضوع را شفاف‌تر می‌کند. شاید شما نیز ضرب‌المثل معروف «ترشی نخوره یه چیزی می‌شه» را شنیده‌اید. فلسفه‌ی این سخن در طبع سرد ترشی‌ها نهفته است. غذا، چاشنی یا میوه‌های ترش، طبع سرد و تر دارند و زیاده‌روی در استفاده از آن مغز را سرد و تر می‌کند. استفاده از این مواد اسیدی باعث رخوت و بی‌حالی می‌شوند. خستگی و بی‌رمقی، خواب زیاد، ترس، ناتوانی در تصمیم‌گیری، ناامیدی، بی‌حوصلگی، ناتوانی در مدیریت امور و اتفاق‌های منفی دیگر همه بازخوردهای سردی مغز است. البته از سوی دیگر گرم و خشک شدن بیش از حد مغز نیز به خشم، نفرت، پرخاشگری و بیش فعالی منجر می‌شود. با توجه به این ادله و شواهد لازم است قبل از انتخاب عطر، طبع خود را بشناسید و متناسب با آن به خرید بهترین عطر اقدام کنید.

انواع طبع ها و مزاج ها

انواع طبع های افراد مختلف

متخصصان طب سنتی بر اساس چند شاخصه‌ی مهم، افراد را به چند گروه مزاجی تقسیم می‌کنند. در واقع کاهش یا افزایش اخلاط چهارگانه با نام‌های دم (خون)، صفرا، سودا و بلغم در افراد به تغییر مزاج آن‌ها منجر می‌شود. طبق این نظریه انسا‌ن‌ها یکی از چهار دسته‌ی دموی، سودایی، صفراوی و بلغمی هستند. راه‌های مختلفی برای تشخصی طبع افراد وجود دارد. یکی از این راه‌ها توجه به گروه خونی افراد است. راه‌های دیگر توجه به نوع خوراکی‌ها، واکنش بدن به برخی مواد غذایی، رنگ پوست، میزان و طعم آب دهان و خلق و خوی افراد است. در ادامه به تفصیل این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

  • طبع صفراوی

صفراوی مزاج‌ها استخوان‌بندی درشت و درعینِ‌حال اندامی لاغر دارند. رنگ پوست کف سر و چشم آن‌ها به زردی مایل است. طبع این افراد گرم و خشک است؛ بنابراین به‌شدت گرمایی هستند و در روزهای گرم سال دچار مشکل می‌شوند. در اکثر مواقع دهانشان خشک است و عطش دارند. این گروه از افراد بسیار پر انرژی، پرتحرک و باهوش هستند. زود عصبانی شده و درعینِ‌حال به‌سرعت آرام می‌شوند. رایحه های سرد، خنک و معتدل بهترین انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد صفراوی است.

  • طبع دموی

دموی مزاج ها اندامی عضلانی و درشت و پوستی سرخ و سفید دارند. می‌توان گفت این افراد در حالت تعادل بین سرما و گرما قرار دارند؛ ولی تحمل سرما برایشان راحت‌تر است. اشتهای خوبی دارند. شجاع و جسور هستند. اعتمادبه‌نفس خوبی دارند و به همین دلیل راحت‌تر از بقیه ریسک می‌کنند. آرام، صمیمی و مهربان هستند و میل به رهبری در آن‌ها دیده می‌شود. در عین آرامش در هنگام عصبانیت رفتارهای عجیب و مخاطره‌آمیز از آن‌ها سر می‌زند. می‌توان گفت تقریباً همه‌ی رایحه‌ها می‌توانند بهترین انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد دموی باشد.

  • طبع سودایی

پوست سودایی مزاج ها سفید است و اصلاً تحمل سرما را ندارند. این افراد کم‌انرژی هستند و اکثراً احساس ضعف می‌کنند. نظم و ترتیب و دور اندیشی از خصوصیات بارز این افراد است. همه چیز از نظر سودایی مزاج‌ها باید تحلیل و ارزیابی شود. بسیار آرام و درون‌گرا هستند. انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد سودایی، رایحه های گرم و شیرین است.

  • طبع بلغمی

بلغمی مزاج ها بیشتر چاق و پرچربی هستند. پوست سفید و موی کم پشت دارند. کمتر تشنه می‌شوند و اکثراً دهانشان مرطوب است. ساعات زیادی از شبانه‌روز را در خواب به سر می‌برند. کم انرژی، کند، صبور و آرام هستند. دانا، با فهم و شعور بوده و به‌ندرت عصبانی می‌شوند. در انتخاب عطر بر اساس طبع افراد بلغمی رایحه های گرم و معتدل توصیه می‌شود.

چگونگی انتخاب عطر بر اساس مزاج

روش انتخاب عطر بر اساس مزاج های مختلف

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده که چرا بعضی از بوها از نظر شما خوش هستند و از نظر بقیه این طور نیست یا عطر محبوب دوستتان بویی زننده برای شما دارد. جواب این پرسش به چند عامل بستگی دارد. یکی از این عوامل سلیقه‌ی مغز در انتخاب بوهاست. جالب است بدانید مغز ما می‌تواند به طور ناخودآگاه بیش از ده هزار بوی مختلف را از هم تشخیص دهد. وقتی بوی خاصی در مغز ثبت می‌شود، بینی شما آن را به‌عنوان بوی خوش می‌شناسد. شاید به همین دلیل باشد که بعضی عطرها آنقدر برایتان جذاب هستند که به امضای شخصیت شما تبدیل می‌شوند.

بر همین اساس باید گفت اگر در انتخاب بهترین عطر مردانه بر اساس مزاج خود شک دارید، انتخاب را به مغز خود بسپارید. مغزتان به طورناخودآگاه از بوهایی که با طبعتان ناسازگار است واکنش نشان داده و آن را به‌عنوان بوی بد یا بویی نامناسب تشخیص می‌دهد. به همین سادگی می‌توانید برای انتخاب عطر بر اساس مزاج خود به مغزتان اعتماد کنید. روش دیگر نیز این است که با مراجعه به اطلاعات عطر، با نوع رایحه‌ی آن آشنا شوید و آن را با مزاج خود مطابقت دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم مقدماتی از انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد مختلف را برایتان بیان کنیم و گفتیم که در نهایت مغز شما بهترین راهنمای شما در این زمینه خواهد بود. با توجه به این موضوع فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن شما را به خرید بهترین عطر مردانه و زنانه با ضمانت اصالت کالا دعوت می‌کند. در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی «معرفی بهترین عطر مردانه بر اساس سن شما» خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ها 8424بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه