تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای خرید انواع مداد لب متناسب با رنگ پوست

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای خرید انواع مداد لب متناسب با رنگ پوست

آرایش صورت باید کامل و بی‌نقص باشد و بانوان زیادی را شاهد هستیم که به آرایش چشم‌‌ توجه بیشتری نسبت به لب‌ می‌کنند، اما بهتر است بدانید با آرایش کامل لب، ظاهر شما جلوه‌ای زیبا پیدا می‌کند. در میان تمامی روش‌هایی که برای آرایش لب رایج است، استفاده از مداد لب یکی از بهترین روش‌هاست چرا که از این طریق، لب‌ها جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند.

در این بین، مداد‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. با این حساب در ادامه قصد داریم با هم ببینیم حین خرید مداد لب به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین لوازم آرایش لب باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم.

انتخاب و خرید مداد لب بر اساس نوع

۱- خط لب مدادی

خرید مداد لب مدادیبا استفاده از خط لب‌های مدادی، می‌توانید یک خط لب دقیق و زیبا بکشید. بیشتر این مدادها بافت ملایم و کرم‌مانند دارند و به خوبی محیط اطراف لب را پوشش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای دقت بیشتر قبل از هر بار استفاده، آن را بتراشید.

۲- خط لب‌ ماتیکی

خط لب‌ ماتیکیهمان‌گونه که از نام این خط لب پیداست، با یک خط لب‌ رژ مانند طرف هستیم که برخلاف رژ، نوکی تیز و باریک دارد. به لطف این نوک تیز می‌توانید به راحتی خط لب دقیقی بکشید.

با کمک مداد لب ماتیکی می‌توان روی قسمت‌های وسط و کناره‌های لب، خط دقیقی ترسیم کرد. به این نکته نیز اشاره کنیم از آنجایی که این نوع مداد از سایر مدادهای لب نرم‌تر است استفاده از آن اثر بیشتری روی لب می‌گذارد و رنگ غلیظ‌تری دارد.

۳- خط لب مومی

اگر عجله دارید و نمی‌خواهید وقت زیادی برای کشیدن خط لب صرف کنید بهتر است سراغ مدادهای لب مومی را بگیرید که شباهت‌ زیادی به خط‌لب‌های معمولی دارند با این تفاوت که نوک آن‌ها بزرگ‌تر است و در هر بار استفاده رنگدانه‌‌های زیادی را به لب منتقل می‌کنند.

مداد‌‌های مومی ترکیباتی ارگانیک و گیاهی دارند و زیبایی لب‌ها را کاملاً طبیعی و جذاب جلوه می‌دهند. در نتیجه استفاده از آن‌ها برای آرایش روزانه لب‌ها پیشنهاد می‌شود.

خط‌لب‌های مومی در ابعاد کوچک و بزرگ به فروش می‌رسند و همان‌گونه که کاملاً مشخص است مدل‌های کوچکتر این خط‌لب‌ها دقت بیشتری دارند و مدادهای بزرگ‌تر قسمت بیشتری از سطح لب را پوشش می‌دهند.

بیشتر خط‌لب‌های مومی به همراه یک تراش عرضه می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر بار استفاده حتماً نوک این مداد را بتراشید تا تیز شود.

انتخاب و خرید مداد لب بر اساس رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای خط لب بسیار مهم است در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم رنگ آن را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

۱- خط لب با طیف رنگ آبی و بنفش

خط لب با طیف رنگ بنفشاگر روی مچ دست خود رگ‌هایی با رنگ آبی و یا بنفش می‌بینید و یا زیورآلات سیلور بیشتر از رنگ طلایی به پوستتان می‌نشیند، پوست شما خنثی است؛ بنابراین بهتر است سراغ خط‌لب‌هایی با طیف بنفش و یا آبی بروید. این خط‌لب‌ها جذابیت بیشتری به لب‌ها می‌دهند و با رنگ پوست شما سازگاری بهتری دارد.

برای نمونه اگر رژ لب قرمز انتخاب کرده‌اید، برای خرید مداد لب رنگی را انتخاب کنید که مقداری تیره‌تر از رژ لب قرمز شما و با ته‌مایه بنفش باشد. در چنین شرایطی هرگز نباید خط لب با طیف نارنجی برای لب‌ها انتخاب کنید.

از طرف دیگر حواستان باشد از رژ‌لب‌های خیلی کم‌رنگ استفاده نکنید چرا که این رژ لب‌ها رنگ‌ لب‌ها را کم‌حال‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند و آرایش نهایی صورت شما حالتی رنگ و رو رفته پیدا می‌کند.

۲- خط لب با طیف رنگ نارنجی یا قرمز

خط لب با طیف رنگ نارنجی یا قرمزاگر رنگ پوست شما به رنگ طلایی، زرد و یا زیتونی می‌گراید، یعنی طیف پوست گرمی دارید؛ بنابراین بهتر است سراغ خط‌لب‌هایی با طیف رنگ هلویی، نارنجی و یا قرمز را برای آرایش خود بگیرید.

برای مثال اگر رژ لب صورتی را انتخاب کرد‌ه‌اید بهتر است در کنار آن، مداد لب با طیف رنگ هلویی به جای بنفش انتخاب کنید.

۳- خط لب با طیف رنگ‌های مختلف

طیف رنگ‌های مختلفگاهی اوقات طیف رنگ‌های گرم و سرد در زیر پوست ترکیب می‌شود و جلوه‌ای طبیعی به آن می‌دهد. در نتیجه اگر شما هم پوست طبیعی دارید، می‌توانید از رنگ‌های متنوعی برای خط‌لب کمک بگیرید.

برای نمونه رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی، هلویی و بنفش مناسب بانوانی است که پوستی طبیعی دارند.

۴- خط لب‌های بی‌رنگ

خط لب بی‌رنگتجربه ثابت کرده است مواد آرایشی مختلف نقش تثبیت کننده را در مقابل یکدیگر ایفا می‌کنند. در نتیجه اگر می‌خواهید ماندگاری آرایش لب خود را بدون آرایش اضافی تضمین کنید، بهتر است سراغ مداد لب بی‌رنگ بروید.

خط لب بی‌رنگ ممکن است رنگ جدیدی به لب‌ها اضافه نکند اما رژلبی که کشیده‌اید را تثبیت می‌بخشد و دوام آرایش را افزایش می‌دهد.

برای نمونه، به جای استفاده از خط لب قرمز در کنار رژ قرمز، بهتر است از خط لب بی‌رنگ کمک بگیرید. از این طریق جلوه‌ لب‌ها بیشتر می‌شود و آرایش غلیظی پیدا نمی‌کند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته بانوان خوش‌سلیقه‌ای هستید که نکات مفیدی برای خرید مداد لب می‌شناسید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان آن‌ها قرار دهید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 7262بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه