تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

انتخاب عطر زنانه خوشبو برازنده شما چه ملاک هایی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
انتخاب عطر زنانه خوشبو برازنده شما چه ملاک هایی دارد؟

بعید می‌دانیم کاری به اندازه‌ی خرید عطر زنانه خوشبو لذت‌بخش باشد. گشت و گذار در دنیای رنگارنگ و خوشبوی عطرها و رایحه ها، هیجان فوق‌العاده‌ای به افراد می‌بخشد. در چنین مواقعی همان قدر که اطلاعات بیشتری از عطرها داشته باشیم، خریدی لذت‌بخش‌تر را تجربه خواهیم کرد. اطلاع از نوع رایحه، میزان ماندگاری آن و تفاوت خانواده‌ی عطرها با یکدیگر، انتخابی هوشمندانه‌تر و هدفمندتر را رقم می‌زند. با این توضیح در ادامه برای شما راهنمای سریع و کاملی برای انتخاب عطر زنانه خوشبو آماده‌ کرده‌ایم که مطمئن هستیم با این اطلاعات محصولی منحصربه‌فردتر از همیشه خریداری خواهید کرد.

از نت های مختلف عطرها بیشتر بدانیم

انتخاب عطر زنانه خوشبو

قبل از اینکه به فکر انتخاب عطر زنانه خوشبو بیفتید باید اصطلاحات دنیای عطرسازی را بلد باشید. یکی از مهم‌ترین این اصطلاحات،‌ نت های مختلفی است که عطرها از آن‌ها تشکیل می‌شوند. آشنایی با این نت ها و تشخیص آن‌ها در عطری که می‌خواهید خریداری کنید به شما کمک می‌کند تا رایحه ای انتخاب کنید که دقیقاً با سلیقه و شخصیت شما سازگاری داشته باشد. عطرهای موجود در بازار دارای سه دسته رایحه اصلی هستند که به این رایحه ها نت های آغازین، میانی و پایانی می‌گوییم. اهمیت این نت ها در رایحه آن‌ها مشخص می‌شود. در ادامه به‌ اختصار در خصوص این دسته‌بندی توضیح خواهیم داد.

  • نت آغازین

همان‌گونه که از اسم این نت ها پیداست، اولین بویی که از یک عطر زنانه خوشبو به مشام می‌رسد را نت های آغازین عطر می‌گوییم. این رایحه عموماً دوام زیادی ندارد و پس از اسپری کردن، چیزی حدود ۱۵ دقیقه بوی خوش آن باقی می‌ماند.

  • نت میانی

پس از پایان بوی خوش نت های آغازین یک عطر، نوبت فعال شدن رایحه میانی می‌رسد. این نت ها دوام بیشتری دارند و عموماً چندین ساعت ماندگار می‌شوند. در نهایت نیز قبل از اینکه کاملاً از بین بروند، نت های پایانی یک عطر فعال خواهد شد.

  • نت پایانی

قبل از انتخاب عطر زنانه خوشبو حتماً به رایحه پایانی آن دقت کنید. این نت ها بیشترین ماندگاری را در عطرها دارند. در واقع آنچه از عطر انتظار می‌رود در این نت نهفته است. به‌همین دلیل ترکیبات نت های پایانی، تأثیر مهمی در خرید عطر زنانه دارد.

از تراکم عطرها بیشتر بدانیم

تشخیص تراکم و رایحه عطرها

قبل از انتخاب عطر زنانه خوشبو باید با تراکم آن آشنا باشید. عطرها با تراکم مختلف و دسته‌بندی‌های متفاوت عرضه می‌شوند. تفاوت تراکم روغن‌های معطر یک عطر از میزان ماندگاری آن حکایت دارد. در نتیجه با توجه به سلیقه‌ی خود و مصرفی که برای عطر در نظر دارید باید این عطر را با تراکم دل‌خواه انتخاب کنید.

برای روشن‌تر شدن این موضوع اجازه دهید به میزان ترکیبات روغن‌های معطر در عطرها و ادکلن ها اشاره کنیم. ادکلن ها کمترین تراکم را با ۴درصد روغن معطر دارند و بوی خوش آن‌ها نیز فقط ۲ ساعت ماندگار می‌شود. ادو تویلت ها تراکم بیشتری دارند و بوی آن‌ها نیز به‌راحتی تا ۳ ساعت دوام می‌آورد. سپس نوبت ادو پرفیوم ها فرا می‌رسد که ۲۰ درصد تراکم روغن‌های معطر دارند و بوی خوش‌ آن‌ها تا ۸ ساعت دوام می‌آورد. در نهایت نیز نوبت ماده‌ی اصلی عطرهاست که ۲۰ تا ۳۰ درصد از ترکیباتشان را روغن‌های معطر تشکیل می‌دهد و به‌راحتی ۲۴ ساعت بوی خوش آن‌ها ماندگاری دارد.

عطری برازنده شخصیت خود انتخاب کنید

رایحه عطرهای متناسب با شخصیت

همان طور که گفتیم ملاک‌های مختلفی برای انتخاب عطر زنانه خوشبو وجود دارد؛ اما مهم‌ترین این ملاک‌ها انتخاب عطری است که برازنده شخصیت شما باشد. برای نمونه اگر خانمی عاشق‌پیشه و رمانتیک هستید باید به دنبال عطرهایی با رایحه گل های خوشبویی مانند یاسمن، یاس بنفش یا گل رز باشید. اگر هم می‌خواهید عطری دلبرانه خریداری کنید، بهتر است سراغ عطرهایی با رایحه خوش مرکبات را بگیرید. بوی خوش مشک، وانیل یا دارچین نیز انتخاب خوبی برای یک عطر زنانه خوشبو به نظر می‌رسد. خانم‌های پرانرژی که عطرهای گرم و پرحرارت را ترجیح می‌دهند نیز بهتر است عطرهایی با بوی مرکبات خوش رایحه ای مانند ترنج، لیمو، لیمو‌ ترش، پرتقال یا گریپ‌فروت را امتحان کنند.

عطر را باید در فصل و زمان مناسب استفاده کرد

انتخاب عطر زنانه خوشبو متناسب با زمان

خانم‌های مشکل‌پسند به‌خوبی در جریان هستند که به خرید فقط یک عطر زنانه خوشبو نمی‌شود اکتفا کرد. باید چندین عطر برای زمان‌های مختلف و فصل‌های متفاوت سال داشته باشیم. این قضیه به اندازه‌ای اهمیت دارد که در دنیای عطرسازی، عطر و ادکلن ها در دسته‌بندی‌های شبانه و روزانه تقسیم‌ می‌شوند. رایحه عطرها در هوای گرم و سرد هم تفاوت دارد و به بوی خوش عطری که برای زمستان مناسب است در فصل‌های گرم سال نمی‌توانید اکتفا کنید. بهتر است از هر عطر در فصل مناسب خود کمک بگیرید.

با این حساب توصیه می‌‌کنیم برای انتخاب عطر زنانه خوشبو در ماه‌های زمستان سراغ رایحه های ادویه‌جاتی مانند جوز هندی، زنجبیل و دارچین را بگیرید و برای ماه‌های گرم سال از بوی خوش عطرهایی با رایحه مرکبات یا بوهای دریایی استفاده کنید. برای شب و‌ روزهای بهاری نیز عطرهایی که رایحه آن‌ها از گیاهان برگرفته شده‌اند، انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. برای عطری که روزها استفاده می‌کنید نیز بهتر است دنبال عطرهایی با رایحه های ملایم و تازه باشید و عطر شبانه خود را با رایحه های تند و سنگین‌تری انتخاب کنید.

برای انتخاب عطر زنانه خوشبو به نوع پوست خود توجه کنید

انتخاب عطر متناسب با جنس پوست

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها که هنگام انتخاب عطر زنانه خوشبو باید به آن توجه کرد، جنس و نوع پوست فرد است. برای نمونه ادو تویلت ها گزینه‌ی بهتری برای خانم‌هایی با پوست چرب می‌باشند؛ چراکه چربی طبیعی پوست، رایحه این عطرها را بیشتر حفظ می‌کند. از طرف دیگر اگر پوستی خشک دارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ عطرهایی با تراکم‌‌ بیشتر مانند ادو پرفیوم ها بروید. بوی این عطرها روی پوست خشک دوام بیشتری دارد.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحاتی که درباره‌ی انتخاب عطر زنانه خوشبو دادیم و با خواندن مقاله‌ی «راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو»  به‌راحتی عطر دل‌خواه خود را پیدا کنید. اگر به‌دنبال رایحه ای خاص می‌گردید، بهتر است چند عطر زنانه خوشبو برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف خریداری کرده و هر کدام از این عطرها را در موقع مناسب خودش استفاده کنید. به منظور خرید عطر زنانه برای خود یا شریک زندگی‌تان، فروشگاه اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه انواع عطرها با تراکم و خط بوی متفاوت و متنوع وجود دارد که هر خانم سخت‌پسندی را راضی می‌کند. شما چه رایحه ای می‌پسندید؟ برای ما بنویسید.

منبع: Fragranceadvisors دیدگاه‌ها 6683بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه