تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راهنمای گام به گام خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای گام به گام خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود

پوست دور چشم نسبت به دیگر قسمت‌های صورت نازک‌تر است؛ به همین دلیل نیز خشکی، چین و ‌چروک، پف و افتادگی راه‌ خود را به‌راحتی به دور چشم پیدا می‌کنند. در نتیجه هر کرمی را نباید برای التیام پوست حساس این ناحیه استفاده کرد و باید حتماً سراغ خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود برویم. انصافاً هم باید اعتراف کنیم باتوجه به طیف وسیع کر ‌های دور چشم، خرید یک محصول باکیفیت کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل در ادامه راهنمای گام به گام خرید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود را آماده کرده‌ایم تا راحت‌تر از همیشه کرم های دور چشم باکیفیت را در بازار تشخیص داده و خریداری نمایید.

گام اول: انتخاب کرم دور چشم مناسب پوست خود

۱. با کرم های دارای رتینول به استقبال چین و چروک ‌های دور چشم بروید

با کرم های دارای رتینول به استقبال چین و چروک ‌های دور چشم برویدکرم های دور چشم دارای رتینول و ویتامین A خریداری کنید. این کرم ها فرایند تولید سلول‌های جدید را بهبود می‌بخشند و باعث افزایش کلاژن در پوست می‌شوند. روی این کرم ها برای التیام لکه های ناشی از نور خوشید نیز می‌توانید حساب باز کنید.

  • تنها مقدار کمی از کرم های دارای رتینول و ویتامین A برای پوشش و التیام پوست دور چشم کفایت می‌کنند و زیاده‌روی در مصرف این کرم ها، التهاب های پوستی را به دنبال داشته و پوست را بیش از حد حساس می‌کنند.
  • رتینول پوست را در برابر نور خورشید حساس‌تر می‌کند و بهتر است پس از زدن کرم های دور چشم حاوی رتینول،‌ اگر از منزل بیرون می‌روید، حتماً از کرم دور چشم حاوی SPF استفاده کنید.
  • سعی کنید کرم های دور چشمی که حاوی رتینول هستند را با ترکیبات SPF خریداری کنید؛ چراکه این کرم ها نیاز شما را به ضد آفتاب برآورده می‌کنند.

۲. کرم دور چشمی خریداری کنید که پف زیر چشم را التیام بخشد

در هنگام خرید کرم دور چشم مناسب با پوست خود دقت کنید که بتواند پف زیر چشم را هم درمان کند.جمع‌شدن مایعات در زیر پوست پایین چشم باعث پف این ناحیه می‌شود. حساسیت، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب نیز عواملی به حساب می‌آیند که در پف زیر چشم تأثیر دارند. در نتیجه برای درمان پف زیر چشم نباید سراغ هر کرمی را بگیرید و بهتر است با وسواس زیاد بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود را خریداری کنید که دارای ترکیباتی مانند کافئین یا عصاره‌ی خیار باشد.

  • کرم های دور چشمی که ترکیباتی مانند چای سبز، آلوئه ورا، روغن نارگیل، بابونه و ریشه‌ شیرین بیان دارند، گزینه‌ی خوبی برای درمان پف زیر چشم به حساب می‌آیند.

۳. کرم دور چشمی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم خریداری کنید

کرم دور چشم مناسب پوست شما باید بتواند تیرگی زیر چشم را هم درمان کند.کرم هایی که دارای ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین K و کافئین هستند، گزینه‌ی خوبی برای کاهش سیاهی زیر چشم شناخته می‌شوند. عصاره‌ی خیار و اسید کوجیک (kojic acid) نیز ترکیبات خوبی برای از بین‌ بردن تیرگی زیر چشم دارند.

  • پیشنهاد می‌کنیم کرم دور چشمی خریداری کنید که ترکیباتی برای بازتاب نور داشته باشند. این کرم ها پوست زیر چشم را روشن‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند و در کاهش بصری تیرگی این ناحیه تأثیر دارند.

۴. کرم دور چشم مناسب پوست خود را خریداری کنید

کرم دور چشم را باید با توجه به نوع پوست خریداری کنیداگر پوست دور چشم چربی دارید، بهتر است دور کرم های حاوی چربی را خط بکشید و بهترین کرم دور چشم مخصوص پوست چرب بخرید. اگر هم پوست دور چشم شما خشک است در حین خرید کرم دنبال محصولاتی با ترکیبات مرطوب کننده بگردید.

۵. کرم های دور چشم خانگی را دست کم نگیرید

کرم های دور چشم خانگی را دست کم نگیریدگاهی اوقات کرم های دور چشم خانگی با ترکیبات گیاهی می‌توانند تاثیرگذاری خوبی روی پوست دور چشم داشته باشند. برای از بین بردن تیرگی زیر چشم از ترکیباتی مانند خیار، نعنا، آلوئه ورا و روغن بادام کمک بگیرید یا کرمی دست ساز با قهوه سابیده، روغن زیتون و موم زنبور عسل برای کاهش چین و چروک ‌های صورت بسازید.

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که پوست دور چشم شما حساس‌ترین قسمت پوست بدنتان است. بنابراین اگر تمایل به استفاده از کرم‌های دست‌ساز یا ماسک دور چشم خانگی دارید، به ترکیبات به‌کاررفته در آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گام دوم: انتخاب بالم دور چشم

‍۱. استفاده از بالم دور چشم درمان خوبی برای خشکی پوست دور چشم است.

بالم چشم برای خشکی پوستبالم های دور چشم ترکیبات غلیظ‌شده‌ای نسبت به کرم های دور چشم دارند. برخلاف کرم های دور چشم، در بالم ها خبری از آب نیست و عموماً ترکیبات پایه این محصولات از موم‌ گرفته شده است. در نتیجه بالم های دور چشم لایه‌ای محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند تا از این طریق رطوبت داخل آن حفظ شود. با این حساب می‌توان گفت اگر پوست دور چشم شما بیش از حد خشک است به‌جای اینکه به دنبال خرید بهترین کرم دور چشم باشید می‌توانید از بالم های دور چشم برای برطرف کردن خشکی پوست این ناحیه کمک بگیرید.

  • از آنجایی که بعضی از کرم های دور چشم دارای ترکیبات متراکم‌تری از مواد نگهدارنده و افزودنی ها هستند، احتمال خشک شدن بیشتر پوست دور چشم پس از استفاده از این کرم ها وجود دارد و بهتر است برای التیام خشکی پوستِ این ناحیه از بالم دور چشم کمک بگیرید.

۲. بالم دور چشمی خریداری کنید که ترکیبات طبیعی و غیر التهابی داشته باشد

بالم دور چشمی خریداری کنید که ترکیبات طبیعی و غیرالتهابی داشته باشداگر می‌خواهید بهترین کرم دور چشم مناسب پوست خود را خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم دنبال کرم هایی با ترکیبات طبیعی مانند کره شی (shea butter)، روغن جوجوبا و موم زنبور‌ عسل باشید. اگر هم پوست دور چشمانتان بیش از حد خشک شده و به دنبال خرید بهترین بالم دور چشم هستید سراغ بالم هایی بروید که ترکیبات طبیعی با مواد مرطوب کننده داشته باشند.

  • بالم های دور چشمی که عصاره‌ی گیاهان طبیعی مانند نعنا و زرماری دارند، گزینه‌ی خوبی برای التیام پوست خشک دور چشم به حساب می‌آیند.

۳. دور بالم هایی که ترکیبات مخرب دارند را خط بکشید

دور بالم هایی که ترکیبات مخرب دارند را خط بکشیدکرم های دور چشم و بالم های معطر را هرگز خریداری نکنید؛ چراکه این کرم ها به جای آبرسانی پوست، سطح آن را خشک‌تر می‌کنند. در عوض کرم ها و بالم های دور چشمی خریداری کنید که خبری از مواد افزودنی، نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی در ساخت آن‌ها نباشد. بالم دور چشم های حاوی الکل را نیز از فهرست خرید خود کنار بگذارید؛ چراکه الکل پوست را ملتهب و خشک می‌کند.

گام سوم: بهترین روش برای استفاده از بالم و کرم دور چشم

۱. هر صبح و شب از کرم دور چشم استفاده کنید

هر صبح و شب کرم دور چشم بزنید.عادتی در خود ایجاد کنید تا هر صبح و شب حتماً از کرم یا بالم دور چشم استفاده کنید. برای این کار بهتر است صبح‌ها قبل از اینکه روز خود را شروع کنید پوست دور چشم ها را کرم بزنید و شب‌ها نیز قبل از رفتن به بستر حتماً کرم یا بالم بزنید تا ترکیبات این محصولات زمانی که خواب هستید فرصت کافی برای نفوذ و جذب در پوست را پیدا کنند.

  • کرم دور چشم یا بالم باید به قسمتی از فعالیت‌های روزانه‌ی رسیدگی به پوست شما تبدیل شود. این کار را دست کم روزی یک بار یا بیشتر انجام دهید تا شاهد بهبود پوست دور چشم باشید.

۲. کرم یا بالم را با حرکات ضربه‌ای به پوست دور چشم بمالید

کرم یا بالم را با حرکات ضربه‌ای به پوست دور چشم بمالیدمقدار کمی کرم یا بالم را روی پوست زیر چشم قرار دهید و با انگشت تمیز ترکیبات کرم را به آرامی فشار دهید تا به تمام قسمت‌های زیر چشم منتقل شود. این کار را از داخل زیر چشم شروع کنید و تا قسمت‌های بیرونی ادامه دهید.

  • کرم دور چشم باید حتماً به گوشه‌ی داخلی چشم، زیر ابرو و پلک بالایی هم مالیده شود.

۳. کرم دور چشم را حتماً در یخچال نگه دارید

کرم دور چشم را حتماً در یخچال نگه داریدحتی اگر بهترین کرم دور چشم را هم خریداری کنید باز هم این محصول باید در محیطی خنک قرار بگیرد و چه بهتر که کرم دور چشم یا بالم را داخل یخچال بگذاریم. از طرف دیگر کرم و بالمی که خنک باشد، احساس بهتری به پوست می‌دهد و پوست های خشک و ملتهب را بهتر التیام می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش استفاده از کرم دور چشم

در مجموع باید گفت اهمیت پوست دور چشم باعث شده تا هزارویک ترفند مختلف برای جلوگیری از پیری این ناحیه و سلامت آن شاهد باشیم. با این حساب چه بسا که شما هم روش‌های خوبی برای خرید بهترین کرم دور چشم و حفظ سلامت آن بلد باشید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی از این روش‌ها بگویید و تجربه‌های خود از خرید و استفاده کرم های دور چشم و بالم ها را در میان بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 8021بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه