تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مهم هنگام انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
نکات مهم هنگام انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس

شما برای انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس چه ملاک‌هایی مدنظر دارین؟ اصلاً به نظر شما فرقی می‌کند که چه نوع پوستی داشته باشید یا چه نوع دئودورانتی استفاده کنید؟ چه چیزی باعث می‌شود انتخاب دئودورانت برای برخی پوست‌ها سخت‌تر باشد؟ اگر دوست دارید جواب این پرسش‌ها را بگیرید، تا پایان نوشته همراه ما باشید.

چرا انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس سخت است؟

چرا انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس سخت است؟

پوست حساس، همان طور که از نامش پیداست، در برابر بسیاری از مواد شیمیایی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، از خود حساسیت نشان می‌دهد. سوزش، خارش، قرمری و التهاب پوست، از اولین نشانه‌های حساس بودن پوست شما به محصولات شوینده یا آرایشی هستند. اگر شما هم هنگام استفاده از عطر یا دئودورانت دچار سوزش یا قرمزی پوست می‌شوید، دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه محصولتان تقلبی یا تاریخ‌گذشته باشد و دیگر اینکه پوستتان به محصولات آرایشی حساس است. اگر از سلامت و برند محصولتان مطمئن هستید، سراغ احتمال دوم بروید و به فکر خرید محصول متناسب با نوع پوستتان باشید.

همان طور که گفتیم انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس کمی سخت است. این افراد در محصول مصرفی خود باید مراقب چند ماده باشند. در ادامه مطلب برایتان می‌گوییم که این مواد چه چیزهایی هستند و باید به چه میزان در دئودورانت باشند.

حضور الکل در دئودورانت مخصوص پوست های حساس ممنوع است

حضور الکل در دئودورانت مخصوص پوست های حساس ممنوع است

یکی از اصلی‌ترین موادی که پوست را به‌شدت تحریک می‌کند، الکل است. الکل باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود و پوست های خشک و حساس را خشک‌تر و ملتهب‌تر می‌کند. شاید برایتان این پرسش ایجاد شده باشد که اگر الکل اینقدر برای پوست مضر است، چرا باید در محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده شود؟ در پاسخ باید بگوییم که علاوه بر خاصیت ضدعفونی‌کنندگی الکل، همین خاصیت خشک‌کنندگی آن است که باعث می‌شود در محصولات آرایشی مثل دئودورانت ها هم یافت شود. الکل ضمن اینکه محصول را رقیق می‌‌کند، باعث می‌شود بلافاصله پس از اسپری دئودورانت، روی پوست خشک شود و اثر ماندگارتری پیدا کند.

افرادی که دارای پوست حساس هستند، هنگام خرید دئودورانت باید سراغ محصولاتی بروند که فاقد الکل بوده یا میزان بسیار کمی الکل در آن وجود داشته باشد. به این منظور کافی است مشخصات محصول را از روی خود محصول یا بروشور همراه با آن یا مشخصات درج‌شده در سایت‌های اینترنتی بخوانید. برای مثال وقتی محصولی را در فروشگاه اینترنتی اردمی جست‌وجو می‌کنید، می‌توانید در قسمت مشخصات محصول، ترکیبات آن را بخوانید.

دنبال ترکیبات تسکین بخش باشید

دنبال ترکیبات تسکین بخش باشید

افرادی که پوست حساس دارند باید هنگام انتخاب دئودورانت برای خود دنبال ترکیبات آرامش بخش یا تسکین دهنده باشند. موادی مانند آلوئه ورا، خیار، چای سبز و غیره معمولاً قرمزی و حساسیت پوست را کمتر می‌کنند و باعث التیام پوست می‌شوند. اگر دنبال خرید دئودورانت خوب هستید، در ترکیباتش دنبال این چند ماده نیز باشید. به این ترتیب بدون دغدغه می‌توانید خوشبو کننده خود را استفاده کنید.

سراغ رایحه های ملایم بروید

سراغ رایحه های ملایم بروید

همه ما دئودورانت را استفاده می‌کنیم که بوی خوشش باعث تعادل بوی بد بدن شود. از سویی می‌دانیم که عطرهای مصنوعی مانند الکل عمل کرده و باعث تحریک و قرمزی پوست می‌شوند. حالا به نظر شما چاره چیست؟ می‌توان دئودورانت بدون بو استفاده کرد؟ پاسخ منفی است. عملاً دئودورانت بدون عطر، کارایی اصلی خود را ندارد. افرادی که پوست حساس دارند باید سراغ محصولاتی بروند که عطرهای بسیار ملایم دارند. عطرهای ملایم، پوست را تحریک نمی‌کنند و به چنین افرادی آسیب نمی‌زند.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره روش انتخاب دئودورانت برای پوست های حساس صحبت کردیم. برایتان گفتیم که حضور الکل و عطر باعث تحریک پوست حساس می‌شود. از سویی اگر مواد التیام بخش مثل خیار، آلوئه ورا و چای سبز در دئودورانت باشد، میزان تحریک پوست کمتر می‌شود. در همین راستا توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر استفاده کنید که فرمول ملایم‌تری داشته باشد. برای تهیه این محصولات می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن با بهترین برندها و قیمت مناسب پیدا می‌کنید. شما از چه نوع دئودورانت برای خود استفاده می‌کنید؟

دیدگاه‌ها 4922بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه