تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بررسی عوامل مؤثر در بروز لکه های پوستی به همراه درمان آن ها

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بررسی عوامل مؤثر در بروز لکه های پوستی به همراه درمان آن ها

استفاده از کرم ضد لک عالی رایج‌ترین و البته بهترین راه درمان برای لکه های پوستی است. بروز لکه های پوستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که بهتر است قبل از خرید یک کرم ضد لک خوب، با این عوامل آشنا شویم. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این لکه ها روی پوست، قرارگرفتن در برابر نور خورشید است. هرچند لکه های پوستی به دلایل دیگری نیز ایجاد می‌شوند. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم به بررسی عوامل مؤثر در ایجاد لکه های پوستی به همراه درمان آن ها بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آلودگی هوا

آلودگی هوا یکی از عوامل بروز لکه های پوستی است.روزی نیست که در محافل زیست‌محیطی خبری از تهدید‌های آلودگی هوا مطرح نشود. جالب است بدانید آلودگی هوا حتی روی پوست هم تأثیر می‌گذارد و یکی از عوامل بروز لکه های پوستی به‌ حساب می‌آید. زمانی که در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیریم، پوست سعی می‌کند آثار این آلودگی را التیام ببخشد؛ در نتیجه رنگدانه و آنتی اکسیدان های بیشتری تولید می‌کند. همان‌گونه که در جریان هستید، تجمع رنگدانه ها در زیر پوست ایجاد لکه های تیره را به دنبال دارند. لازم به ذکر است برای درمان لکه های تیره ای که در اثر آلودگی هوا ایجاد شده‌اند، به کرم های معمولی نمی‌توانید اعتمادکنید و باید حتماً یک کرم ضد لک عالی خریداری و استفاده نمایید.

نور خورشید

نور خورشید یکی از عوامل بروز لکه های پوستی است.تابش نور خورشید روی پوست، یکی دیگر از عوامل بروز لکه های پوستی است. نور خورشید دارای پرتوهای خطرناک فرابنفش (UV) است. زمانی که پوست در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، برای جلوگیری از آسیب‌های این پرتوهای خطرناک، رنگدانه‌ی بیشتری تولید می‌کند تا این رنگدانه ها جلوی نفوذ پرتوهای فرابنفش را بگیرند. در نتیجه رنگدانه های تولید شده در درازمدت زیر پوست جمع شده و لکه های تیره را تشکیل می‌دهند.

زخم های ناشی از جوش

زخم های ناشی از جوشاین نوع از لکه های سیاه با نام «تجمع‌‌ رنگدانه ها پس از التها‌ب های پوستی» شناخته می‌شوند. در این حالت جوش ها، زخم های کوچکی را از خود باقی می‌گذارند که این زخم ها با تجمع رنگدانه ها پس از مدتی حالتی تیره در زیر پوست پیدا می‌کنند. چنین لکه هایی به‌راحتی از بین نمی‌رود و حتی اگر یک کرم ضد لک عالی هم خریده باشید، فقط در صورتی نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت که در استفاده از آن استمرار داشته باشید و صبر پیشه کنید.

بیرون کشیدن و دست کاری کردن جوش ها

بیرون کشیدن و دست کاری کردن جوش هادستکاری کردن جوش ها یکی دیگر از عوامل بروز لکه های پوستی است. بیرون کشیدن جوش‌ باعث می‌شود پوست، رنگدانه بیشتری برای جبران زخمی که از جوش باقی مانده تولید کند؛ در نتیجه بیرون کشیدن و دست کاری کردن جوش‌ ها احتمال ایجاد لکه‌ های پوستی را افزایش می‌دهد. احتمال انتقال باکتری از دست‌ها به محل جوش و ایجاد التهاب های پوستی نیز در این مواقع افزایش پیدا می‌کند و احتمال بروز لکه‌ های تیره را شدت می‌بخشد. با این حساب پیشنهاد می‌‌کنیم در کنار خرید یک کرم ضد لک عالی برای محوکردن لکه های تیره‌،‌ یک پاک کننده صورت باکیفیت هم خریداری کنید تا اثری از آلودگی و باکتری‌ها روی پوست شما باقی نماند.

بارداری و قرص های جلوگیری

بارداری و قرص های جلوگیریترشح نامتعادل هورمون‌ها در بدن بر اثر حاملگی، یائسگی و مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، به‌عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر در بروز لکه های پوستی شناخته می‌شوند. از طرف دیگر پس از ایجاد لکه های تیره نیز باید مواظب پوست باشیم. حضور در زیر نور خورشید، لکه های تیره پوست را عمیق و تیره تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید یک کرم ضد لک عالی، بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را هم خریداری کنید.

بهترین راه درمان لکه های پوستی

بهترین راه درمان لکه های پوستیبه‌طور معمول برای درمان هر چیزی ابتدا باید علت بروز آن را شناسایی کرد. سپس متناسب با علت، بهترین راه درمانی را پیش گرفت. لکه های پوستی هم به‌عنوان یک عارضه رایج، از این قاعده مشتثنا نیستند. وقتی به‌طور دقیق و علمی عوامل بروز لکه های پوستی را بررسی کنیم، می‌بینیم برخی از لکه های پوستی، نشانه های بروز یک بیماری در بدن هستند و می‌بایست به‌طور قطع درمان شوند. برخی دیگر از این لکه ها نیز خطری جدی برای سلامت بدن محسوب نمی‌شوند و درمان خاصی هم نمی‌طلبند.

در این بین، در حالت کلی آنچه بین این دو دسته از لکه های پوستی مشترک است، آسیبی است که به‌لحاظ زیبایی‌شناختی به پوست وارد می‌کنند و بهتر است برای رفع آن‌ها اقدام کرد. لیزر، میکرودرم ابریژن، کرایوتراپی، لایه برداری شیمیایی، استفاده از کرم ضد لک و … از جمله راه های درمان لکه های پوستی هستند. در این بین رایج‌ترین، کم‌عارضه‌ترین و بهترین درمان، استفاده از کرم ضد لک عالی است. البته بهتر است برای انتخاب نوع کرم ضد لک خود با پزشک مختصص مشورت کنید.

امیدواریم با درنظرگرفتن عوامل بروز لکه های پوستی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، یک کرم ضد لک عالی خریداری کنید. برای خرید کرم ضد لک هم پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی بزنید و از میان برندهای باکیفیتی که فراهم‌ کرده‌ایم، بهترین کرم ضد لک را خریداری‌ نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی لکه های پوستی، مطالعه‌ی مقاله‌ی خواندنیِ «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما»،‌ خالی از لطف نیست. در پایان اگر شما هم تجربه سودمندی در کاهش لکه های تیره پوست دارید، این تجربه‌ها را با ما و دیگر خوانند‌ه‌ها در میان بگذارید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 4215بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه