تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از زیر بغل در تابستان | چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
مراقبت از زیر بغل در تابستان | چرا و چگونه؟

گرمای تابستان دردسرهای زیادی برای پوست به دنبال دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعریق بیش‌ازحد زیر بغل است. تجمع عرق در این ناحیه در کنار اینکه بوی بدی ایجاد می‌کند، باعث رشد باکتری‌های مضر می‌شود و سلامت پوست را به‌خطر می‌ندازد. به همین دلیل مراقبت از زیر بغل در تابستان اهمیت بیشتری نسبت به دیگر فصل‌های سال دارد. در نتیجه همان‌گونه که در تابستان باید بیشتر مواظب سلامت پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید باشیم، بهداشت زیر بغل نیز توجه بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر تعریق بیش‌از‌حد زیر بغل در تابستان، لباس‌ را لکه می‌ندازد و جلوه‌ای نازیبا ایجاد می‌کند. خوشبختانه روش‌های سودمندی برای مراقبت از زیر بغل در تابستان سراغ داریم. به شما قول می‌دهیم با انجام این روش‌ها، پوست زیر بغل از حساسیت و خارش در امان بماند و بوی نامطبوعی ندهد.

تابستان‌ بیشتر مواظب بهداشت زیر بغل باشید

تابستان‌ بیشتر مواظب بهداشت زیر بغل باشید

زیر بغل در ماه‌های گرم تابستان نیازمند توجه بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های بدن است. زیر بغل، قسمتی از بدن است که کمتر در معرض نور قرار دارد. در نتیجه این مکان بستر مناسبی برای رشد باکتری‌های خطرناک ایجاد می‌کند. مخلوط‌شدن این باکتری‌ها با عرق بدن، التهاب‌‌های پوستی را به دنبال دارد. به همین دلیل مراقبت از زیر بغل در تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این فصل حتماً زیر بغل را با صابون‌های ضدباکتری بشویید. شست‌وشوی روزانه زیر بغل جلوی ایجاد باکتری در این ناحیه را می‌‌گیرد. از طرف دیگر عرقی که در طول روز جمع شده نیز پاک می‌شود تا زیر بغل بوی نامطبوعی نداشته باشد.

از دئودورانت‌‌های مرطوب‌ کننده استفاده کنید

از دئودورانت‌‌های مرطوب‌ کننده استفاده کنید

با آغاز تابستان حتماً‌ دئودورانت مرطوب کننده را به روتین روزانه خود اضافه کنید. دئودورانت‌های بی‌شماری در بازار وجود دارد. با این حال دئودورانتی برای تابستان پیشنهاد می‌کنیم که ترکیبات مرطوب کننده داشته باشد. توجه کنید که این دئودورانت نباید دارای پارابن باشد. از طرف دیگر با توجه به افزایش تعرق زیر بغل در تابستان، محصولی خریداری کنید که دوام ۲۴ یا ۴۸ ساعته‌ای داشته باشد. رایحه این دئودورانت باید در طول روز دوام بیاورد و بوی نامطبوع زیر بغل را خنثی کند. دئودورانت‌ها در قالب رولی و اسپری روانه بازار می‌شوند. فرق چندانی بین این دئودورانت‌ها وجود ندارد به شرط اینکه دارای ترکیباتی باشند که به آن‌ها اشاره کردیم.

هفته‌ای یک‌بار پوست زیر بغل را لایه برداری کنید

هفته‌ای یک‌بار پوست زیر بغل را لایه برداری کنید

پوست زیر بغل بیشتر در معرض تجمع عرق قرار دارد. به همین دلیل احتمال بسته‌شدن منافذ این ناحیه افزایش می‌یابد. از طرف دیگر سلول‌های مرده پوست زیر بغل نسبت به دیگر قسمت‌های پوست به‌راحتی از بین نمی‌رود. در نتیجه تجمع عرق و سلول‌های مرده، تیرگی پوست زیر بغل و بسته‌شدن منافذ آن را به دنبال دارد. برای اینکه جلوی این وضعیت را بگیرید، تابستان‌ها دست‌کم هفته‌ای یک بار زیر بغل را لایه‌ برداری کنید. از محصولاتی کمک بگیرید که ترکیباتی ملایم دارند. لایه‌ برداری پوست زیر بغل را به‌آرامی انجام دهید تا التهاب ایجاد نکند.

برای مراقبت از زیر بغل در تابستان موهای زائد زیر بغل را با احتیاط از بین‌ ببرید

موهای زائد زیر بغل را با احتیاط از بین‌ ببرید

از بین بردن موهای زائد، پوست را ملتهب می‌کند، در نتیجه این کار را با احتیاط بیشتری انجام دهید. روش‌های فیزیکی مانند وَکس و کرم‌های از بین برنده موهای زائد، باعث سائیدگی پوست می‌شوند. پوستی که موهای زائد آن با این روش‌ها از بین رفته، در معرض عفونت قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم به جای روش‌های کوتاه مدتِ از بین بردن موهای زائد مانند وَکس و کرم‌، موهای زیر بغل را با روش‌های درازمدتی مانند لیزر از بین ببرید.

برای مراقبت از زیر بغل در تابستان از هر محصولی استفاده نکنید

هر محصولی را برای زیر بغل استفاده نکنید

ترکیباتی مانند الکل، رایحه‌ها و رنگ‌های مصنوعی به پوست زیر بغل آسیب می‌رساند. به همین دلیل وسواس بیشتری برای خرید دئودورانت و محصولات شوینده به‌خرج دهید. محصولی انتخاب کنید که در ترکیبات آن خبری از پارابن و نگهدارنده‌های شیمیایی نباشد. برای شست‌وشوی زیر بغل نیز از محصولی کمک بگیرید که ترکیبات حساسیت‌زا نداشته باشد. به هر اندازه که توجه بیشتری برای استفاده از محصولات شوینده و دئودورانت مخصوص زیر بغل داشته باشید، به همان اندازه پوست زیر بغل کمتر عرق می‌کند و ملتهب می‌شود.

سخن پایانی

مراقبت از زیر بغل در تابستان با روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، تمام‌و‌کمال انجام می‌شود. به شما قول می‌دهیم با انجام این روش‌ها، هرگز روی عرق بیش از حد زیر بغل و بوی نامطبوع این ناحیه را نبینید. به این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم انواع محصولات ضد تعریق و خوشبوکننده را از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی درباره مراقبت از زیر بغل در تابستان دارید، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5542بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه