تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

آیا گواوا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا گواوا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آیا روش‌های مختلف کاهش وزن را امتحان کرده و به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید؟ نگران نباشید! راه حل مشکل شما گواوا (میوه‌ای گرمسیری که در چابهار با عنوان زیتون محلی شناخته می‌شود) است. گواوا در کنار ورزش، به شما کمک می‌کند تا به وزن دلخواه خود برسید.

آیا گواوا باعث لاغری می‌شود؟

گواوا نقش مهمی در کاهش وزن دارد زیرا منبع غنی بسیاری از مواد مغذی از جمله فیبر است. این میوه لذیذ به شما کمک می‌کند بدون هیچ‌گونه کمبود فیبر، پروتئین و ویتامین به وزن دلخواه برسید. همچنین، این میوه منبع غنی ویتامین C است؛ همانطور که می‌دانید ویتامین C، آنتی اکسیدان بسیار قوی کاهش وزن است.

چگونه گواوا منجر به لاغری می‌شود؟ به موارد زیر توجه کنید:

  • کاهش فرایند جذب قند:

گواوا با کاهش فرایند جذب قند در بدن، به کاهش وزن کمک می کند. همانطور که می‌دانید، «قند» بزرگترین مشکل فرایند لاغری است. این ویژگی بارز گواوا، کمک شایانی به بیماران دیابتی می‌کند.

  • سرشار از پتاسیم:

گواوا سرشار از پتاسیم است. اگر رژیم لاغری خاصی را دنبال می‌کنید حتما باید مصرف پتاسیم خود را زیاد کنید زیرا این ماده به عضله‌سازی و سوزاندن چربی‌ها منجر می‌شود. هر عدد گواوا 688 میلی‌گرم پتاسیم دارد که این مقدار، 63% بیشتر از پتاسیم موجود در موز است.

  • سرشار از فیبر:

همانطور که می‌دانید، فیبر نقش بسیار مهمی در کاهش وزن ایفا می‌کند. هر عدد گواوا حاوی 9 گرم فیبر است. این ماده غذایی باعث می ‌شود فرد زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد، به هضم بهتر غذا کمک کرده، مانع از یبوست شده و همچنین چربی‌های انباشته شده در بدن را کاهش می‌دهد.

  • عاری از کلسترول همراه با کربوهیدرات اندک:

از جمله دلایل موثر بودن گواوا در کاهش وزن، عاری بودن این میوه از کلسترول و مقادیر بسیار اندک کربوهیدرات است. بنابراین، اگر رژیم لاغری شما حاوی مصرف مقادیر اندک کربوهیدرات است حتما این میوه را به آن اضافه نمایید. عدم وجود کلسترول در این میوه باعث می‌شود از گزند مشکلات بسیاری همچون بیماری‌های قلبی در امان باشید.

  • شستشوی درونی بدن:

از آنجایی که گواوا حاوی فیبر فراوان است می‌تواند نقش شوینده قدرتمند بدن را ایفا کند که در کاهش وزن بسیار مفید است. این ویژگی، باعث دفع سموم از بدن می‌شود که در نهایت فرایند چربی‌سوزی را به همراه دارد.

گواوا بخورید، وزن کم کنید:

مواد مغذی گواوا این میوه را مناسب کاهش وزن می‌کند زیرا در کنار حفظ متابولیسم طبیعی بدن، فرایند هضم با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این میوه لذیذ را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف کرد. می‌توانید آنرا به سفره صبحانه خود بیافزایید یا به عنوان میان‌وعده مصرف کنید.

اسموتی گواوا موثر در کاهش وزن

یکی از روش‌های خاص مصرف این میوه تهیه «اسموتی» است. برای تهیه اسموتی کافی است گواوا را به لایه‌های نازک برش دهید، دانه‌ها را جدا کنید و سپس در مخلوط‌کن بیندازید؛ یک چهارم لیوان آب به آن اضافه نمایید و مخلوط کنید. روزانه یک لیوان از این نوشیدنی لذیذ را مصرف کنید تا به وزن دلخواه برسید.

گواوا مزایای متعدد دارد که از آن جمله می توان به کاهش تری‌گلیسیرید و تنظیم کلسترول اشاره نمود؛ بنابراین، نه تنها وزن خود را کاهش می‌دهید بلکه سلامت خود را نیز تضمین می‌کنید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7102بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه