تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا هنگام خوابیدن کالری می‌سوزانیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا هنگام خوابیدن کالری می‌سوزانیم؟

فردی با وزن 75 کیلوگرم به هنگام خواب، حداقل 95 کالری در ساعت می‌سوزاند. اگر وزن شما 57 کیلوگرم باشد، به هنگام خواب در هر ساعت 42 کالری خواهید سوزاند. این اتفاق، به منظور حفظ فرایندهای حیاتی بدن روی می‌دهد. بعضی فعالیت‌های شبانه مانند نظارت بر حفظ دمای داخلی بدن، بازسازی سلول‌ها و پمپاژ خون هستند که بدن آن‌ها را انجام می‌دهد. هنگامی که شام می‌خورید همان فرآیند هضمی روی آن صورت می‌گیرد که بدن در زمان خوردن نهار انجام می‌دهد. فرآیند هضم، باعث جذب کالری شده و در طول شب ادامه می‌یابد؛ با این‌حال، اگر قبل از رفتن به تختخواب یا چند ساعت قبل از آن غذای سنگین بخورید و این غذا شامل چربی یا ادویه باشد به احتمال زیاد در طول شب دچار سوزش معده و مصرف انرژی اضافی خواهید شد.

هنگامی که به خواب عمیقی فرو رفته‌اید در مقایسه با دراز کشیدن، کتاب خواندن یا غلتیدن کالری بیشتری می‌سوزانید. سوزاندن کالری در شب، به خواب REM (حرکت تند چشم در خواب) بستگی دارد زیرا زمانی که شما در این مرحله از خواب قرار دارید، مغز شما بسیار فعال است و حتی گاهی اوقات بسیار فعال‌تر از زمانی است که بیدار هستید. غذا، سوخت بدن است و برای فکر کردن نیازمند سوخت‌رسانی هستید. سوخت بدن یا گلوکز، ماده اولیه اصلی در بسیاری از غذاهاست و در هنگام خواب، این ماده دائما در بدن تولید می‌شود.

آیا می‌خواهید در هنگام خواب کالری بیشتری بسوزانید؟

ساعت خود را کوک کرده یا برنامه زمانی خواب خود را مشخص کنید. در هر شب، در ساعات صحیح و مشخص به خواب بروید تا بدینسان خوابی خوب و عمیق داشته باشید. اگر هنگام خواب وارد مرحله REM نمی‌شوید، آنگاه به اندازه کافی عمیق نمی‌خوابید و این کم‌خوابی باعث می‌شود تا بدن نتواند به صورت بهینه کالری بسوزاند. در هنگام تنظیم ساعت، از زدن دکمه «زنگ زدن مجدد با تاخیر» خودداری کنید زیرا این امر مانع از بین رفتن آخرین لحظات خواب REM شما می‌شود.

در ادامه، بعضی روش‌های مناسب برای خوابیدن خوب پیشنهاد می‌شود:

اگر در طول روز احساس خواب آلودگی می‌کنید اندکی چرت بزنید.

حداقل 4 ساعت قبل از خواب باید از ورزش کردن دست کشید اما اگر نیاز به ورزش را احساس می‌کنید انجام یوگا و تنفس عمیق پیشنهاد می‌شود.

خواب، کلید کم کردن وزن است. توانایی سوزاندن کالری علاوه بر غذای مناسب در هنگام خواب نیز به افراد کمک می‌کند. این چند نکته ساده را رعایت کنید و مطمئن باشید که وزن کم می‌کنید.

منبع: Healthstatus دیدگاه‌ها 7979بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه