تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا با این ۷ راه موثر برای صاف کردن شکم آشنا هستید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
آیا با این ۷ راه موثر برای صاف کردن شکم آشنا هستید؟

⁣وعده‌های صاف کردن شکم بسیار دلپذیر و جذابند و در صورتی که واقعیت داشته باشند، فوق‌العاده هستند. بسیاری از افراد، با مشکل اضافه‌ وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از آنان هم مختصری کاهش وزن دارند ولی هیچ‌یک روشی خیلی متفاوت‌تر از بقیه را در پیش نگرفته است. در واقع تغییرات سبک زندگی ما بسیار شبیه هم است و یک چیز همیشه ثابت است: همه ما سعی می‌کنیم غذاهای سالمی خورده، کالری کمتری مصرف کرده و ورزش کنیم.

شما مجبورید سبک زندگی خود را از ریشه تغییر داده و صبر کنید؛ زیرا چربی شکم در اکثر افراد، آخرین چربی بدن است که می‌سوزد. شما نمی‌توانید برای صاف کردن شکم، فقط روی آن تمرکز کنید. کاری که باید بکنید این است که نکات موثر را پیش بگیرید و منتظر شوید درصد چربی بدن آن‌قدر کم شود که نوبت به شکم برسد.

۱- نوشابه مصرف نکنید و هنگام نیاز به قند، میوه‌ بخورید

فواید میوه‌ ها

قطع کالری یکی از بهترین روش‌هاست زیرا برای بیشتر افراد، اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی سخت است. با این حال، یکی از گزینه‌هایی که یک سوم یا یک چهارم کالری مصرفی روزانه مردم را تشکیل می‌دهد، نوشیدنی‌های شیرین و شکلات است. با ترک آن‌ها به راحتی 800 تا 1600 کالری (یا حتی بیشتر) را حذف می‌کنید.

یک نوشابه دولیتری یا یک نوشیدنی مشابه 800 کالری و یک تکه شکلات 100 گرمی معادل 500 کالری انرژی دارند. یک موز متوسط 100 کالری، 100 گرم توت‌فرنگی 33 کالری و یک سیب متوسط کمتر از 100 کالری دارد. وقتی نیاز به خوردن یک چیز شیرین دارید، کمی میوه و آجیل یا یک کاسه غلات صبحانه با شیر میل کنید.

۲- غذاهای سالم‌تر را انتخاب کنید و خودتان آن‌ها را بپزید

غذای سالم

در این‌جا 2 نکته را ذکر می‌کنیم که هنگام کاهش وزن باید در ذهن داشته باشید:

  • معمولا غذاهایی میل می‌کنید که بیشتر در دسترس‌ هستند.
  • بیشتر اوقات، غذایی میل می‌کنید که سریع و بی‌دردسر درست می‌شود.

حال که این نکات مهم را می‌دانید به این راه‌حل‌های آسان دقت کنید:

  • فریزر، یخچال و کابینت‌ها را با غذاهای سالم پر کنید.
  • به اندازه‌ چند روز آینده یا کل هفته غذا درست کنید تا آماده خوردن باشند.

نه تنها غذا پختن، رژیم سالم‌تری برای شما به همراه دارد، بلکه در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. رستوران‌ها و فست‌فودها خود یک مشکل هستند و به جای انتخاب آن‌ها می‌توانید برای خود یک شام سالم بپزید یا به پیک‌نیک بروید. می‌توانید غذای خود را سر کار ببرید. این کار، وسوسه خوردن غذاهای پر کالری بیرون را از سر شما خارج می‌کند.

۳- وقتی خسته و مضطربید، برای نرمش کششی و مدیتیشن کمی وقت بگذارید

مراقبه

بعد از هر ورزش باید نرمش‌های کششی را انجام دهید، فرقی نمی‌کند وزنه‌برداری انجام می‌دهید یا می‌دوید، در هرصورت، هر زمان احساس پریشانی کردید می‌توانید از حرکات کششی استفاده کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کشش نه تنها درد مفاصل و سوزش عضلات را تسکین می‌دهد، بلکه ذهن شما را نیز آرام می‌کند. با این کار ذهنتان را تحت کنترل درمی‌آورید و چند لحظه‌ای از نگرانی‌ها دور می‌شوید.

این مرحله‌ کششی کوتاه را با ۱۰ دقیقه تنفس آرام در یک وضعیت راحت به اتمام برسانید و سعی کنید ذهنتان را پاک کنید، نفس‌ها را تا ده بشمارید و دوباره از اول شروع کنید و عددها را در ضمن شمردن در ذهن‌تان با فونت سفید بزرگ تصور کنید. کنترل موثر استرس در حفظ سلامتی بدن و ذهن بسیار مهم است و شما را از پُرخوری عصبی دور نگه می‌دارد و کمک بزرگی به صاف کردن شکم می‌کند.

۴- برای صاف کردن شکم روزانه ۱ تا ۲ ساعت پیاده‌روی کنید

پیاده روی

پیاده‌روی یکی از عادات راحت است و برای قلب و کاهش وزن بسیار مفید است. پیاده‌روی به اندازه دویدن، مشت زنی به کیسه یا تمرینات هوازی کالری نمی‌سوزاند اما به قدری راحت هست که از آن شانه خالی نکنید. برای صاف کردن شکم چه راهی ساده‌تر از پیاده‌روی؟

بهترین راه برای انجام پیاده‌روی، رفتن به نزدیک‌ترین پارک است، بیشتر از پله‌ها استفاده کنید، برای خرید با دوستان‌تان بیرون بروید یا ضمن گوش دادن به موسیقی یا کتاب‌های صوتی، چند دور در خیابان بزنید.

۵- هنگام تماشای تلویزیون تمرینات هوازی انجام دهید

ورزش هنگام تماشای تلویزیون

پیاده‌روی برای سیستم قلبی عروقی شما مفید است و کالری می‌سوزاند اما هیچ چیز به اندازه ورزش‌های هوازی ضربان قلب را برای ۱۰-۲۰ دقیقه بالا نگه‌ نمی‌دارد. دویدن عالی و لذت‌بخش است اما برای مفاصل کمی سنگین است و بهانه‌ای برای انجام ندادن آن دارید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم یکی از دستگاه‌های ورزشی را تهیه کرده و در خانه قرار دهید تا هنگام تماشای تلویزیون بتوانید یک ورزش هوازی نیز انجام دهید.

در کنار دیگر وسایل، دستگاه قایق‌رانی انتخاب فوق‌العاده‌ای‌ست زیرا جای کمی می‌گیرد، برق مصرف نمی‌کند و تمام عضلات شما را حین حرکت درگیر می‌کند به ویژه عضلات پشت و شکم که اکثرا حین ورزش آن را فراموش می‌کنند. فقط مطمئن شوید به طرز صحیحی از آن استفاده می‌کنید زیرا ممکن است به شما آسیب بزند.

۶- عضلات محکمی بسازید

عضله سازی

شکل دادن به عضلات شکم فواید مهمی دارد:

  • وقتی چربی شکم را آب کردید چیزی برای نشان دادن دارید.
  • تمرین کردن به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.
  • حجم افزوده عضله هنگام استراحت نیز کالری بیشتری در بدن می‌سوزاند.

شکل دادن به عضلات شکم حجم خوبی از عضله تولید می‌کند و هرچه عضله‌ بیشتری داشته باشید بدن برای حفظ این وزن باید کالری بیشتری بسوزاند و شما مجبور نیستید مصرف کالری را قطع کنید و ورزش‌های هوازی را مدام انجام دهید. این کار هم‌چنین شما را چابک‌تر و پرانرژی‌تر می‌کند و باعث می‌شود در طول روز تحرک بیشتری داشته باشید و در نتیجه به صاف کردن شکم شما کمک می‌کند.

۷- زود به تختخواب بروید و 8 ساعت کامل بخوابید

خواب مناسب

خواب کافی استرس شما را کاهش می‌دهد، تمرکز را افزایش می‌دهد و به بدن اجازه می‌دهد حیات زیستی خود را تنظیم کند و متابولیسم را بالا نگه‌ دارد. اگر به قدر کافی استراحت نکنید هنگام ورزش در باشگاه یا کار با دستگاه‌های ورزشی دچار مشکل می‌شوید. فایده‌ دیگر آن این است که هرچه کم‌تر شب‌ها بیدار بمانید کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و کمتر می‌خورید زیرا شما خواب هستید.

روش‌های اثبات شده‌ای وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید مصرف کالری را کم کرده، فرایند هضم را بهبود داده، انرژی بیشتری بسوزانید و متابولیسم را افزایش دهید و همه این‌ها به صاف کردن شکم منجر می‌شوند. تداوم و صبر برای حصول نتیجه، ضروری است اما اگر اشتباهات زیادی نکنید و این عادات جدید را به‌طور مداوم پیش بگیرید، در عرض چند ماه یک شکم صاف و زیبا خواهید داشت.

مطالعه مقالات دیگری که پیشتر از این در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Lifehack دیدگاه‌ها 3333بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>