تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

صاف و روشن کردن پوست با چه روش هایی انجام می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
صاف و روشن کردن پوست با چه روش هایی انجام می‌شود؟

اگر از شما بخواهند بین خرید بهترین کرم پودر و روش‌هایی مثل میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن، مزووایت یا کرم پودر دائمی برای صاف و روشن کردن پوست خود، یکی را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام است؟ درباره مزووایت و شباهت و تفاوت آن با کرم پودر دائمی چقدر اطلاعات دارید؟ از میکرونیدلینگ چقدر می‌دانید؟ چقدر با میکرودرم ابریژن آشنا هستید؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی هر کدام از این روش‌ها به مزایا و معایب مزووایت بپردازیم.

استفاده از بهترین کرم پودر

استفاده از بهترین کرم پودر

این روش آنقدر بدیهی و شفاف است که نیازی به توضیح ندارد. در واقع بهترین کرم پودر اگر متناسب با نوع و رنگ پوست انتخاب شود، برای چند ساعت می‌تواند به صاف و روشن کردن پوست شما کمک کند. در این بین توجه به عارضه‌های پوستی بسیار مهم است. برای مثال پوشاندن پوست چرب یا مبتلا به جوش با کرم پودر چرب به تشدید چربی و جوش صورت منجر می‌شود. همچنین برخی کرم پودرها پوست خشک را خسته و بی‌حال نشان می‌دهند. جلوه‌ی نهایی کرم پودر روی صورت از مات گرفته تا براق نیز به مواد کرم پودر بستگی دارد.

  • مزایای کرم پودر

در دسترس و ارزان‌بودن انواع کرم پودر در مقایسه با روش‌های شبه جراحی دیگر باعث می‌شود همه‌ی افراد بتوانند از این روش استفاده کنند. مزیت دیگر آن است که می‌توان با تغییر فصل یا موقعیت اداری و مهمانی نوع و رنگ خاصی از کرم پودر را انتخاب و استفاده کرد. برای مثال برای ست کردن با لباس اداری کرم پودر مات و برای حضور در مهمانی از کرم پودر براق‌تر به کار برد. طیف مختلف رنگ کرم پودر نیز به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی آرایش کاملاً صاف و مات، برنزه یا براق را تجربه کنید.

  • معایب کرم پودر

یکی از معایب کرم پودر مسدود کردن منافذ پوست است. لازم است رنگدانه‌ها و ترکیبات کرم پودر برای صاف و روشن کردن پوست روی آن قرار بگیرند و این کار به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش یا عارضه‌های دیگر در گذر زمان منجر شود. البته اگر از بهترین کرم پودر مناسب پوست خود استفاده کنید این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. همچنین کرم پودر نهایتاً بین ۴ تا ۸ ساعت پوست شما را پوشش می‌دهند. برای پوشش طولانی‌تر باید از کرم پودر ماندگارتر استفاده کنید. سنگینی مواد این کرم پودرها در درازمدت به پوست آسیب می‌رسانند.

مزووایت

مزو وایت برای یکدست کردن پوست

مزووایت یک روش تقریباً دائمی برای از بین بردن لکه های صورت، یکدست کردن پوست آن و درمان سیاهی دور چشم و دور لب است. این متد چند سال پیش در لهستان بنیان‌گذاری شد. سه سال تحقیقات آزمایشگاهی مختلف روی این روش نشان داد که برای صاف و روشن کردن رنگ پوست می‌توان به مزووایت اعتماد کرد. بعد از این مدت، مزووایت در سراسر دنیا معرفی شد و طرف‌داران خاص خودش را پیدا کرد. اثر این روش مانند استفاده از بهترین کرم پودر روی صورت است، با این تفاوت که به استفاده هر روزه و مکرر از کرم پودر نیازی نیست. در این روش به کمک میکرونیدلینگ، سرم مزووایت به پوست منتقل می‌شود.

  • مزایای مزووایت

از بین بردن لک و تیرگی پوست اولین مزیت مزووایت است. در این روش برای صاف و روشن کردن پوست صورت، انواع لکه و جای جوش بر طرف می‌شود و پوست یکی دو درجه روشن‌تر از قبل می‌شود. با این روش می‌توانید از شش تا هشت ماه از داشتن پوست یکدست لذت ببرید. البته اگر پوست صورت آمادگی داشته باشد و از بهترین مواد استفاده شود، این روش تا ۱۰ ماه نیز جواب می‌دهد.

  • معایب مزووایت

هزینه‌ی زیاد این روش باعث می‌شود قشر خاصی فقط بتوانند از آن استفاده کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است این روش سه بار تکرار شود و هر بار برای مراقبت های قبل و بعد آن هزینه‌هایی متحمل شوید. برای مثال تهیه مواد آبرسان، ماسک آلوئه ورا، پمادهای ترمیمی و غیره هزینه‌های جانبی این روش هستند. این روش برای افرادی که پوست بسیار حساس دارند و افرادی که چین و چروک زیاد دارند، اصلاً توصیه نمی‌شود. ایجاد قرمزی و حساسیت پس از انجام مزووایت در برخی افراد گزارش شده است.

کرم پودر دائمی

کرم پودر دائمی برای یکدست کردن پوست صورت

یکی دیگر از راه های صاف و روشن کردن پوست صورت بدون استفاده از بهترین کرم پودر، تزریق کرم پودر دایمی است. این روش شباهت‌های بسیاری با مزووایت دارد و به همین علت با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود. این شباهت‌ها تا حدی است که فقط یک متخصص زیبایی می‌تواند آن را تشخیص دهد. در مجموع باید گفت مواد به‌کار رفته در این روش با مزووایت فرق می‌کند. در این روش نیز به کمک میکرونیدلینگ رنگدانه و سرم مراقبتی به پوست تزریق می‌شود. کرم پودر دائمی لکه‌ ها را از بین برده و بافتی یکدست به پوست هدیه می‌کند.

  • مزایای کرم پودر دائمی

مزایای این روش بسیار شبیه مزووایت است. از بین رفتن لک و تیرگی و صاف و روشن کردن پوست صورت نتیجه نهایی این کار است. مزیت دیگر این روش این است که منافذ پوست شما بسته نمی‌شود و با تزریق مواد کلاژن‌ساز به پوست، در طول مدت چند ماه، پوست به درمان خود می‌پردازد.

  • معایب کرم پودر دائمی

حساسیت و قرمزی بعد از انجام این روش، هزینه‌های زیاد این کار و التهاب احتمالی یا پس زدن صورت بعد از اعمال این روش از جمله ریسک‌هایی است که برخی را از انجام آن منصرف می‌کند. این روش نیز مانند مزووایت حداکثر ۸ تا ۱۰ ماه ماندگاری دارد و برای هر بار تمدید آن باید هزینه‌های گزاف پرداخت شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای صاف و روشن کردن پوست

میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی برای تحریک کلاژن‌سازی پوست است. از این روش برای رفع لکه های پوستی استفاده می‌شود. در این روش دستگاهی حاوی سوزن‌های بسیار ریز در حد میکرو، پوست را خراش می‌دهند. خراشیدن پوست به تحریک کلاژن‌سازی منجر می‌شود. همین امر ضمن از بین بردن لک های پوست، به آن استحکام نیز می‌بخشد. قطر و تعداد سوزن ها در این روش به ناحیه مدنظر بستگی دارد. برای مثال برای اطراف چشم از سوزن‌های کمتر و ریزتر استفاده می‌شود. برای گونه و پیشانی سوزن‌های بیشتر و ضخیم‌تر کاربرد دارد. نوع سوزن برای خراشیدن سرزانو و آٰرنج نیز متفاوت است.

  • مزایای میکرونیدلینگ

همان طور که گفتیم خراش‌های در اندازه میکرو در این روش باعث تحریک کلاژن‌سازی و در نتیجه از بین رفتن لکه های پوستی می‌شود. این روش در درازمدت پوست را یکدست و روشن می‌کند. در این روش لایه اپیدرم آسیب نمی‌بیند. اگر هم‌زمان با این روش از سرم های تقویتی مانند ویتامین C نیز استفاده شود، فرایند بازسازی پوست بهتر انجام می‌شود.

  • معایب میکرونیدلینگ

این روش نیز مانند روش‌های بالا هزینه‌بر است. برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت یا سایر بیماری‌های خاص پوستی بهتر است از این روش استفاده نکنند. روند ترمیم جای زخم سوزن‌ها در افرادی که سیستم دفاعی ضعیفی دارند، ممکن است به عفونت یا حساسیت‌های حاد پوستی منجر شود. التهاب و قرمزی پوست نیز در برخی افراد پس از انجام میکرونیدلینگ مشهود است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای صاف و روشن کردن پوست

میکرودرم ابریژن برای اولین‌بار در ایتالیا آزمایش شد. در این روش غیرتهاجمی لایه‌ی سطحی پوست تراشیده شده و به این ترتیب سلول های مرده از بین می‌روند. طی مرحله بازسازی پوست مقدار زیادی کلاژن تولید می‌شود. تولید کلاژن علاوه بر صاف و روشن کردن پوست، به استحکام آن نیز منجر می‌شود. فرق این روش با میکرونیدلینگ استفاده از سوده الماس یا کریستال به جای سوزن برای خراشیدن پوست است. این روش نیز مانند میکرونیدلینگ فواید و عوارض خاص خود را دارد.

  • مزایای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به دو صورت الماسی و کریستالی انجام می‌شود. در روش الماسی می‌توان حتی حساس‌ترین قسمت‌های صورت مانند دور چشم را نیز لایه برداری کرد. در روش کریستالی ساییدن پوست با تراشه‌های کریستال باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. در مقایسه با لایه‌برداری‌های شیمیایی، این روش سریع‌تر جواب می‌دهد. از این روش می‌توان حتی برای درمان جوش یا جای جوش، از بین بردن تتو و خالکوبی و غیره استفاده کرد.

  • معایب میکرودرم ابریژن

این روش نیز مانند دیگر روش‌های شبه‌جراحی، مستلزم پرداخت هزینه است. پیدا کردن متخصص در انجام این کار از شروط اقدام به میکرودرم ابریژن است. سفتی و تنگی پوست، قرمزی، کبودی، حساسیت،‌ تغییر رنگ، سایش و خراش پوست، خونریزی و بروز تبخال ذر اطراف لب از جمله عوارض بالینی انجام میکرودرم ابریژن است.

نتیجه‌گیری

امیدواریم با توضیحات بالا با روش های صاف و روشن کردن پوست صورت آشنا شده باشید. در نهایت باید گفت هر کدام از روش های بالا تاریخ انقضای مشخصی دارند و تا مدت محدودی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در نهایت اگر قصد خرید بهترین کرم پودر یا محصولات مراقبتی پس از روش‌های شبه‌جراحی بالا را دارید، می‌توانید به فروشگاه اردمی سری بزنید. فروشگاه اینترنتی اردمی  – مرجع تخصصی محصولات ارایشی، بهداشتی و تندرستی با تضمین اصالت کالا، مفتخر به عرضه‌ی بهترین محصولات از بهترین برندهای جهان است.

دیدگاه‌ها 13020بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه