تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کلاژن گاوی چیست و چه فوایدی در بدن دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کلاژن گاوی چیست و چه فوایدی در بدن دارد؟

کلاژن گاوی پروتئین طبیعی است که می‌توان آن‌را در پوست، استخوان و گوشت عضلات گاو پیدا کرد. جالب است بدانید این نوع کلاژن به لحاظ بافت، شباهت زیادی به کلاژن انسانی دارد و به همین دلیل در صنایع آرایشی برای مقابله با چین‌وچروک‌های پوست از کلاژن گاوی استفاده می‌شود. کلاژن گاوی به خوبی از عهده پر کردن چروک‌های ظریف پوست بر می‌آید و در التیام زخم‌ها کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که بدن انسان نیز به‌صورت طبیعی کلاژن تولید می‌کند، این پروتئین در درخشش موها و شادابی پوست تاثیر زیادی دارد. شوربختانه باید گفت که فرآیند تولید کلاژن در بدن انسان از حدود سن ۲۵ سالگی به‌‌بعد کندتر می‌شود. کندی روند تولید کلاژن و سایر عوامل محیطی به ایجاد چین و چروک در قسمت‌های مختلف پوست صورت و سایر بدن منجر خواهد شد.

تزریق کلاژن گاوی

تزریق کلاژن گاویاز طرف دیگر شاهد افزایش تقاضا برای روش‌های درمانی ترمیم و جوان‌سازی پوست هستیم که نیازی به عمل‌های جراحی ندارد. این‌جاست که روش‌هایی مانند استفاده از کلاژن گاوی مطرح می‌شود، در این روش، کلاژن به قسمت‌های چروکیده پوست تزریق می‌شود.

در بیشتر موارد، چین‌های ابرو، کناره‌های لب و چین‌وچروک‌های دور چشم، قسمت‌هایی از پوست صورت را تشکیل می‌دهند که تزریق کلاژن بر روی آنها انجام می‌شود. فواید کلاژن گاوی به همین‌جا ختم نمی‌شود و از این پروتئین مفید برای درمان زخم‌های ایجاد شده در اثر جوش‌های آکنه و سایر عارضه‌های پوستی نیز می‌توان استفاده کرد. کلاژن گاوی در واقع پوست را پُر کرده و حالتی صاف و صیقلی به آن می‌دهد.

لازم به ذکر است که تزریق کلاژن باید حتما توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. تنها یک پزشک حاذق می‌تواند نوع کلاژن گاوی مناسب را برای پوست صدمه دیده تشخیص دهد.

تاثیر کلاژن گاوی بر رفع چین و چروک

تاثیر کلاژن گاوی بر رفع چین و چروکذکر این نکته نیز لازم است که کلاژن گاوی به‌خوبی چین و چروک و تورفتگی ناشی از زخم‌های پوستی را پر می‌کند، اما این روش درمان، پایدار نیست. اگر خاطر شما باشد در ابتدا گفتیم که کلاژن گاوی نوعی پروتئین است، در نتیجه این پروتئین در دراز مدت، جذب بدن می‌شود. به همین دلیل در بیشتر مواقع اثر بخشی ترزیق کلاژن را بیشتر از شش تا نهایتا یک‌سال شاهد نیستیم. خوشبختانه با تزریق مجدد کلاژن، می‌توان پوست این نواحی را احیا کرد. البته تشخیص بازه زمانی تزریق مجدد کلاژن برعهده پزشک متخصص پوست است.

از طرف دیگر افرادی که چین و چروک‌های عمیق پوستی دارند یا پوست آنها در اثر عارضه‌های مختلف پوستی، آسیب‌های جدی دیده است نمی‌توانند روی تزریق کلاژن گاوی حساب باز کنند. این‌‌دسته از افراد بهتر است سراغ روش‌های درمان موثرتری بروند. یک جراح پلاستیک حرفه‌ای می‌تواند راه‌های بهتری را پیش روی این افراد قرار دهید.

تاکنون گزارش‌های بسیار کمی از حساسیت افراد نسبت به تزریق کلاژن منتشر شده است. ممکن است تزریق کلاژن به قرمز شدن ناحیه‌ای که کلاژن به آن تزریق شده منجر شود، احتمال درد در قسمت سینه نیز در این افراد پیش‌بینی می‌شود. با این حساب می‌توان گفت حساسیت به کلاژن، جدی و خطرناک نیست.

تزریق پروتئین کلاژن گاوی در کشور ما مدت زیادی نیست که رایج شده است و با این حساب اگر شما در این زمینه تجربه‌ای دارید، تجارب مفید خود را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek ۲ دیدگاه 5738بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممکنه لطف کنید منبع این رو هم ذکر کنید؟ ??

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه