تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چگونه جوش های بدن را درمان کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چگونه جوش های بدن را درمان کنیم؟

وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی به میان می‌آید معمولا ذهن ما سمت پوست صورت می‌رود. اما پوست تمام نقاط بدن به مراقبت نیاز دارد. به ویژه وقتی با جوش‌ ها سروکار داریم. جوش های بدن ممکن است در هر قسمتی بروز کنند: پشت، شانه‌ها و غیره. اما جوش را می‌توان درمان کرد و فرقی هم نمی‌کند کجای بدن باشند.
این مقاله در رابطه با مراقبت از پوست‌های مستعد جوش است و روندی پاک‌کننده و مرطوب‌کننده را ارائه می‌دهد که جوش‌ها را تشدید نمی‌کند. حال می‌توانید از طریق آشنایی با این شیوه‌ها، از پوست مستعد جوش خود به طور روزانه مراقبت کنید.

پاک کننده‌ای بخرید که در رفع جوش‌ها مفید است

جوش های بدن اغلب به داروهای شوینده‌ بدون نسخه خوب واکنش می‌دهند پس بهتر است از آن‌ها شروع کنید. محصولاتی مثل شوینده‌ بدن نیتروژنا و شوینده بدن ضد جوش فیزودرم، حاوی اسید سالیسیلیک هستند که برای رفع جوش‌ها مفیدند.
جوش‌ های بدن ملتهب به محصولات پروکسید بنزول بدون نسخه بهتر جواب می‌دهند مثل فوم پانوکسیل. اما این شوینده روی لباس و حوله لکه به جا می‌گذارد.
اگر از نسخه پزشک برای رفع جوش های بدن استفاده می‌کنید از شوینده‌های معمولی که برای کل بدن استفاده می‌شود صرفنظر کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا باید شوینده‌ بدن دارویی استفاده کنید یا غیر دارویی.

پاک کننده مناسب

لایه‌برداری کنید اما به آرامی

بله لایه‌برداری از پوست بسیار مهم است. اما نیازی نیست لایه سطحی پوست بدن را کاملا بسایید. جوش های بدن را نمی‌توان سایید. در حقیقت سایش شدید پوست، التهاب فولیکول‌ها را تشدید نموده و جوش‌ها را بدتر می‌کند.
یک لیف نرم یا برس بدن نرم، تنها چیزی است که نیاز دارید. کمی شوینده بدن بزنید و به آرامی لیف را روی پوست بکشید. ساییدن یا لیف کشیدن خیلی شدید، بیش‌تر از آنچه که پوست را تمیز کند به آن آسیب می‌زند. اگر جوش‌های شما التهاب خاصی دارند کلا از لایه‌برداری صرفنظر کنید. زیرا ممکن است آن‌ها را تشدید کنید.

بعد از تعریق بلافاصله استحمام کنید

تعریق برای پوست خوب نیست، لااقل وقتی که پوست شما مستعد جوش باشد. عرق، جوش‌ها را تشدید می‌کند پس بعد از تعریق یا ورزش، بلافاصله دوش بگیرید.
اگر احساس خشکی در پوست دارید از لوسیون‌های ساده‌ بدون روغن استفاده کنید. داروهای ضد جوش، پوست را خشک می‌کنند و فرقی هم نمی‌کند که کجای بدن مورد استفاده قرار بگیرد.
هرچند پوست بدن چرب‌تر از پوست صورت است و کم‌تر احتمال خشک شدن دارد اما ممکن است خشکی رخ دهد. اگر نیاز به لوسیون بدن دارید از یک مارک لطیف و بدون روغن استفاده کنید. این نوع لوسیون، منافذ شما را کم‌تر مسدود کرده و جوش‌ها را تشدید نمی‌کند.
لوسیون‌های خوش‌بو را همین الان کنار بگذارید. بله آن‌ها بوی خوبی دارند اما پوست شما که تحت درمان جوش است، نسبت به آن‌ها حساس است.

استحمام برای رفع جوش های بدن

به جای دوش کوتاه، حمام کامل داشته باشید

این کار جایگزین خوبی برای لایه‌برداری است. غوطه‌ور شدن در آب گرم، به دفع سلول‌های مرده کمک می‌کند. این روش به آرامی چربی روی پوست را از بین می‌برد و منافذ را باز و تمیز می‌کند.
برخی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند یک فنجان سولفات منیزیم یا نمک دریا، در وان بریزید تا به التیام التهابات کمک کند (این کار برای گرفتگی عضله نیز مفید است). مطمئن شوید ناحیه دارای جوش، حداقل بیست دقیقه زیر آب قرار بگیرد.

محصولات درمانی مخصوص جوش‌ های بدن خود را استفاده کنید

حال که شیوه‌ها را می‌دانید بهتر است روی درمان تمرکز کنید. معمولا فقط مراقبت خوب از پوست برای رفع جوش‌ های بدن کافی نیست، به ویژه اگر جوش‌های شما ملتهب بوده یا در ناحیه وسیعی باشند.
وقتی قصد دارید از داروهای مربوط به جوش استفاده کنید باید پوست کاملا تمیز باشد. فرقی نمی‌کند از محصولات بدون نسخه یا با نسخه استفاده کنید در هر صورت باید از دستورالعمل‌ها به دقت پیروی کنید.
اگر هنوز درمان جوش‌ های بدن خود را شروع نکرده‌اید، هم اکنون با پزشک مشورت کنید. بهتر است به شایعاتی درباره درمان جوش گوش ندهید، زیرا پزشک شما بهترین فرد در انتخاب روشی درست برای درمان جوش‌‌هایتان است.

منبع: Verywell دیدگاه‌ها 7991بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه