تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

رنگ لکه های پوستی چه رازی از بیماری شما بر ملا می‌کنند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
رنگ لکه های پوستی چه رازی از بیماری شما بر ملا می‌کنند؟

قبل از اینکه بخواهید از کرم ضد لک عالی برای درمان لکه های پوستی خود استفاده کنید، بهتر است نوع لکه پوستی خود را مشخص کنید. حتماً می‌دانید که هر کدام از لکه های پوستی به دلیل خاصی ایجاد می‌شوند که برخی به درمان نیاز دارند و برخی در اثر زمان برطرف می‌شوند. همچنین برخی لکه های پوستی از بیماری خاصی حکایت می‌کنند که بهتر است هر چه زودتر تحت درمان قرار بگیرند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم دوست دارید بدانید که رنگ لکه های پوستی چه رازی از بیماری شما بر ملا می‌کنند، همراه ما باشید.

رنگ لکه های پوستی

رنگ لکه های پوستی

همان طور که گفتیم رنگ لکه های پوستی راز مهمی را از نوع بیماری شما برملا می‌کنند. توصیه همه پزشکان این است که قبل از استفاده از هر نوع کرم ضد لک عالی، علت بروز لک و میزانش را با دقت بررسی کنید. در ادامه چند رنگ شایع از لکه های پوستی را برایتان می‌آورم.

لکه های قرمز پوست

رنگ قرمز یکی از رنگ‌های شایع در لکه های پوستی است. این رنگ به چند دلیل روی پوست ایجاد می‌شود از جمله:

  • جوش زدن؛
  • اگزما؛
  • عفونت؛
  • روزاسه؛
  • واکنش‌های آلرژیتیک پوست؛
  • موهای فرورفته در پوست؛
  • آفتاب‌سوختگی؛
  • تبخال.

توجه: انواع خاصی از سرطان پوست ممکن است به رنگ قرمز روی پوست ظاهر شوند. اگر به هر دلیل موج وسیعی از این لکه‌ها را روی پوست خود مشاهده کردید یا با سوزش و خارش شدید همراه بود، به پزشک مراجعه کنید.

لکه های قهوه ای پوست

لکه های قهوه ای پوست هم مانند لکه های قرمز از جمله رنگ های لکه های پوستی شایع هستند. در ادامه چند دلیل برای بروز این لکه ها می‌آوریم:

  • انواع خال‌؛
  • ماه‌گرفتگی؛
  • ملاسما (معمولاً به رنگ قهوه‌ای یا مایل به خاکستری)؛
  • لکه‌های کبدی یا همان لکه‌های پیری و خورشیدی؛
  • لکه های حاصل از مصرف دخانیات؛
  • لکه های حاصل از عملکرد ضعیف کبد.

توجه: نوع خاصی از سرطان پوست مانند ملانوم بدخیم به رنگ قهوه ای سوخته تا سیاه دیده می‌شود. این نوع لکه ها با آثار بالینی دیگر همراه است. سوزش و خارش یا زیادشدن ناگهانی لکه ها، از نشانه های این بیماری هستند.

لکه های پوستی سیاه

معمولاً جوش‌های سرسیاه به رنگ سیاه هستند. تشخیص این جوش‌ها تقریبا راحت است؛ زیرا بسیار ریز هستند و به‌راحتی از پوست خارج می‌شوند. اگر رنگ لکه های پوستی از قهوه‌ای تیره به سیاه تبدیل شده یا لکه‌ها حجم گسترده پیدا کردند یا با سوزش و درد همراه شدند، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

توجه: نوع خاصی از سرطان پوست به نام ملانوم بدخیم به شکل لکه های بسیار تیره روی پوست بروز می‌کند.

لکه های پوستی سفید

اگر رنگ لکه های پوستی به سفیدی بگراید، دو احتمال بیشتر نیست. یکی جوش های سرسفید هستند که البته خیلی واضح هستند و با کمی درد همراهند. دیگری عفونت‌های قارچی که گاهی با خارش همراهند و گاهی هیچ علامتی ندارند.

روش درمان انواع لکه های پوستی

روش درمان انواع لکه های پوستی

با توجه به اینکه رنگ لکه های پوستی شما چه بیماری را نشان دهد، راه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. که در ادامه جداگانه بررسی می‌کنیم.

  • لکه های حاصل جوش

برای لکه های قرمز، سفید یا سیاه حاصل از انواع جوش پوستی، به شما استفاده از بهترین کرم ضد جوش یا انواع ماسک صورت لایه بردار را پیشنهاد می‌کنیم. البته باید عرض کنیم که قبل از استفاده از هر نوع محصولی برای درمان جوش، با متخصص این زمینه مشورت کنید.

  • لکه های قهوه‌ای پوست

گفتیم که رنگ لکه های پوستی گاهی به‌صورت قهوه‌ای دیده می‌شود. اگر این لکه ها در اثر ماه گرفتگی یا خال باشد، فقط با جراحی سرپایی ممکن است محو شود. برای لکه های حاصل از ملاسما یا لکه های پیری و کبدی یا لکه های خورشیدی، استفاده از کرم ضد لک عالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته برای درمان این نوع لکه ها از میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، لیزر درمانی، سرما درمانی، لایه برداری شیمیایی و غیره نیز استفاده می‌شود.

نکته مهم هنگام انتخاب هر کدام از این روش ها این است که هر کدام از برای عارضه خاصی جوابگو هستند؛ بنابراین بدون مشورت متخصص، از هیچ محصول یا روشی سرخود انتخاب نکنید. همچنین برای انجام روش‌های کلنیکی، حتماً به مراکز تخصصی مراجعه کنید. هرگز پوست خود را فدای خدمات ارزان نکنید.

بهترین زمان مراجعه به پزشک

بهترین زمان مراجعه به پزشک برای تشخیص رنگ لکه های پوستی

برایتان گفتیم که گاهی رنگ لکه های پوستی از بیماری خاصی حکایت دارد که باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد. برای مثال انواع تبخال یا لکه های سفید قارچی روی پوست را باید پزشک متخصص درمان کند. همچنین برخی از لکه ها از بروز سرطان پوست حکایت می‌کنند. حال پرسش اینجاست که تا چه زمانی باید خونسرد بود و توجه خاصی به نوع لکه پوستی نکرد؟ از سوی دیگر چه موقع نگران باشیم و برای درمان این لکه ها به پزشک مراجعه کنیم؟ در ادامه برایتان می‌گوییم چه علائمی به شما هشدار می‌دهند:

  • وقتی رنگ لکه های پوستی به یکباره تغییر می‌کند؛
  • وقتی اندازه لکه های پوستی به یکباره بیشتر می‌شود؛
  • وقتی مرز مشخصی بین لکه های پوستی نیست؛
  • وقتی تعداد لکه ها بیش از اندازه زیاد می‌شود؛
  • وقتی لکه ها با درد یا خونریزی همراه می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع رنگ لکه های پوستی آشنا شدید. اگر متخصص پوست شما برند خاصی از کرم ضد لک عالی را برای درمانتان تجویز کرد یا از شما خواست از ماسک صورت لایه بردار استفاده کنید، می‌توانید برای تهیه هر کدام از آن‌ها به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی انواع محصولات درمانی برای لکه های پوستی وجود دارد. در پایتان خوشحال می‌شویم تجربه یا نظرتان را درباره این مقاله در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 2195بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه