تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پدرها چطور با افزایش سن، آراستگی خود را حفظ کنند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
پدرها چطور با افزایش سن، آراستگی خود را حفظ کنند؟

وقتی علائم پیری روی پوست پدرها (مانند چروک‌های پا کلاغی کنار چشم) ظاهر می‌شود نیاز به محصولات خاص برای رفع آن است. می‌توانید از محصولات مردانه دور چشم، آبرسان، روشن کننده (برای حلقه‌ها و پف زیر چشم) و آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C، E و عصاره چای سبز استفاده کنید تا از آسیب‌های محیطی در امان بمانید.

در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم که به آراستگی و جوان‌تر نشان دادن آقایان میانسال و مسن بیشتر کمک می‌کند.

کنار گذاشتن عادات بد

سیگار نکشید

بسیاری از مواردی که به یک مرد کمک می‌کند دیرتر پیر شود، مراقبت‌هایی است که هر مرد جوانی در دوره ۲۰ سالگی خود باید انجام دهد. درباره این مراقبت‌ها قبلا به تفصیل صحبت کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید مقاله ۱۲ قانون که هر مرد جوانی برای آراستگی و زیبایی باید رعایت کند را بخوانید.

اما در سنین بالاتر سیگار کشیدن و خوردن غذاهای سوخته و کبابی سبب ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود که فرآیند پیری را تسریع می‌کند. پس بهتر است از این عادات دوری کنید.

خوردن سبزیجات بسیار مهم است. بروکلی و اسفناج در افزایش کلاژن تاثیر فراوانی دارند که سبب سفتی و جلوگیری از چروک پوست می‌شود.
نوشیدن آب کافی فراموش نشود. تامین سطح آب مورد نیاز، بدن شما را شاداب‌تر، سالم‌تر و جوان‌تر می‌کند.

انتخاب مدل موی مناسب

مدل موی مناسب افراد بالای ۴۰ سال

مردها از سن ۴۰ سالگی به بعد کم کم شروع به کچل شدن، سفید شدن یا عقب رفتن خط رویش موها در پیشانی می‌کنند. اگر موهای شما هنوز پرپشت و فقط کمی از خط پیشانی عقب رفته است می‌توانید مدل موی سزار را انتخاب کنید. یک مدل موی کوتاه لایه‌ای که برای یک مرد در دوره چهل سالگی گزینه‌ای جذاب و ساده است و عقب رفتگی موهای پیشانی را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه که آقایان با موهای کم پشت مرتکب آن می‌شوند

اگر موهایتان جوگندمی شده یا آن را بپذیرید یا اگر هنوز خیلی رشته‌های سفید در آن وجود ندارد می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. اما رنگ کردن مو را از نیمه دوم دوره چهل سالگی کنار بگذارید زیرا حالتی مصنوعی در چهره ایجاد می‌کند.

کوتاه کردن موهای گوش و بینی

کوتاه کردن موی گوش و بینی

هفته‌ای پنج دقیقه به کوتاه کردن موهای گوش و بینی اختصاص دهید. این کار را با قیچی‌های نوک گرد انجام دهید یا از آرایشگر بخواهید این کار را انجام دهد.

هم‌چنین می‌توانید از شیوه کندن این موها با وکس استفاده کنید. کافیست وکس را گرم کنید آن را با اپلیکاتور داخل بینی بزنید و پس از سرد شدن در یک حرکت سریع اپلیکاتور را محکم بکشید تا موهای داخل بینی کنده شوند. این کار آن‌قدر که به نظر می‌رسد دردناک نیست ضمن اینکه این موها خیلی دیرتر رشد می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم موی دماغ خود را از ریشه نکنید چرا که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

اصلاح به موقع صورت

اصلاح صورت

با افزایش سن، خواه ناخواه ریش و سیبیل هم شروع به سفید شدن می‌کنند، رشد نامنظم ریش که تعدادی از ریشه‌های آن سفید شده‌اند، چهره را خسته و پیر نشان می‌دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همیشه صورت خود را اصلاح کنید و به محض رشد ریش و سیبیل، آن‌ها را مرتب کنید.

می‌توانید در دوره ۲۰ یا ۳۰ سالگی ریش بگذارید اما در اواخر دوره ۳۰ سالگی بهتر است آن را بزنید. با افزایش سن گاهی ریش مناسب نخواهد بود.

مراقبت از دندان‌ها

مراقبت از دندان‌ها

دهانی پر از دندان‌های زرد منظره خوبی روی صورت ایجاد نمی‌کند اما این حالت با افزایش سن، آشکار می‌کند که دوره جوانی شما گذشته است. طبق یک آمار به نظر ۲۰۰۰ زن و مرد انگلیسی، افراد با دندان‌های سفیدتر ۵ سال جوان‌تر دیده می‌شوند.

می‌توانید از سفیدکننده‌های حرفه‌ای استفاده کنید. در کلینیک‌های دندانپزشکی از پروکسید هیدروژن فعال شده با UV، برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند و دندان تا شش درجه روشن می‌شود.

استفاده از عطر و ادکلن

اسپری ادکلن مردانه

آراستگی پدرها در کنار اصلاح به موقع سر و صورت و رسیدگی به دندان‌ها، با کمک یک ادکلن خوشبوی مردانه و مناسب فصل کامل می‌شود. پس بعد از دوش روزانه خود حتما از یک عطر مردانه مناسب، روی گردن خود اسپری کنید تا کل روز حس خوب آراستگی را به عزیزان‌تان القا کنید.

به پایان راهکارهایی برای آراستگی آقایان میانسال رسیدیم. چنانچه شما هم راهکاری در نظر دارید که ما آن را از قلم انداخته‌ایم، در قسمت نظرات آن را با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع: Fashionbeans دیدگاه‌ها 8663بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>