تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از انواع کانسیلر برای زیرسازی آرایش صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
استفاده از انواع کانسیلر برای زیرسازی آرایش صورت

مسلماً آن دسته از افراد که می‌دانند کانسیلر چیست، با بیشتر قواعد یا ترفندهای استفاده از آن آشنا هستند. این دسته افراد به‌خوبی می‌دانند که کانسیلر در واقع نوعی پوشاننده است که بیشتر برای پوشاندن عیوب صورت از جمله جوش و جای آن، سیاهی زیر چشم، ناهماهنگی رنگ پوست صورت و غیره استفاده می‌شود. البته برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است با فوت‌های کوزه‌گری این کار آشنا باشید. به همین منظور در این مقاله با نکات مهم و اصول استفاده از انواع کانسیلر آشنا می‌شوید.

انتخاب ابزار مناسب برای کانسیلر

انتخاب ابزار مناسب برای زدن کانسیلر

آشنایی با ابزار مناسب استفاده از کانسیلر برای افرادی که به‌خوبی نمی‌دانند کانسیلر چیست، بسیار مهم است. در واقع ابزار مناسب به شما کمک می‌کند به‌راحتی انواع کانسیلر را روی صورت پخش کنید. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قلموی کوچک و پد اسفنجی وسایل لازم برای زدن کانسیلر است. البته برخی از انواع کانسیلر به‌صورت مدادی در بازار وجود دارند که برای انتقال مواد خود به صورت، به قلمو نیاز ندارند. برای پخش‌کردن این نوع کانسیلر روی صورت به پد اسفنجی نیاز دارید. فرقی نمی‌کند از چه نوع پدی استفاده کنید؛ اما پدهای تخم مرغی که به بیوتی بلندر معروف هستند، بهترین گزینه برای استفاده از انواع کانسیلر به شمار می‌روند.

انتخاب کانسیلر مناسب

انتخاب کانسیلر مناسب

مهم‌ترین نکته اصولی قبل از استفاده از انواع کانسیلر در آرایش صورت، انتخاب محصول متناسب با نیاز پوست و نوع آرایش است. به این منظور باید به نوع و رنگ کانسیلر توجه ویژه‌ای کنید. در واقع هر نوع کانسیلر برای موقعیت خاص، پوست خاص و آرایش خاصی مناسب است. رنگ‌های کانسیلر نیز برای پوشش عارضه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال برای پوشاندن لکه‌های قرمز یا جای جوش فقط باید از کانسیلر سبز استفاده کرد. در ادامه این موضوع را بیشتر بسط می‌دهیم.

  • کانسیلر کرمی

انواع کانسیلر کرمی به شکل پالت، فشرده یا در بسته‌بندی‌های کوچک وجود دارند. پوشش این کانسیلرها در حد متوسط تا کامل است . کانسیلر کرمی برای افرادی که پوست نرمال، بسیار خشک و حساس دارند، مناسب است. ضخامت و بافتی که این نوع کانسیلر ایجاد می‌کند برای افرادی مناسب‌تر است که تغییر رنگ زیادی در پوست دارند. اگر این کانسیلر به‌درستی با پوست ترکیب نشود، ممکن است هنگام استفاده از آن ظاهر بسیار سنگینی روی صورت ایجاد کند.

  • کانسیلر مات مایع

کانسیلر مات مایع به شکل تیوب کوچک قابل فشردن یا تیوب با برس دستی عرضه می‌شود. با این نوع کانسیلر می‌توانید پوشش سبک تا کاملی را روی صورت خود اعمال کنید. از این نوع کانسیلر به‌عنوان پایه‌ای برای سایه چشم نیز استفاده می‌شود. ساختار این محصولات کمک می‌کند روی پوست صورت، چین و چروک ایجاد نکند. استفاده از انواع کانسیلر مات مایع برای پوست معمولی و چرب توصیه می‌شود.

  • کانسیلر کرمی مایع

این محصول نیز شبیه کانسیلر مات مایع در بازار عرضه می‌شود. این نوع کانسیلر برای ایجاد پوشش سبک تا کامل طراحی شده و می‌تواند زیر چشم را هم به‌خوبی بپوشاند. استفاده از انواع کانسیلر کرمی مایع برای افرادی که پوست معمولی، ترکیبی، چرب یا حساس دارند بسیار مفید است. همچنین افرادی که دارای پوست چرب یا مستعد جوش و لکه هستند می‌توانند از این کانسیلرها استفاده کنند. فرمول سبک این محصولات باعث می‌شود پوشش خوبی روی صورت ایجاد کنند. کانسیلرهای کرمی مایع معمولاً روی پوست صورت، چین و چروک ایجاد نمی‌کنند.

  • کانسیلر کرمی تا پودری

این محصولات به شکل فشرده وجود دارند. این کانسیلرهای سبک تا متوسط برای افرادی مناسب است که پوست نرمال، نیمه خشک، حساس یا ترکیبی دارند. چنین کانسیلرهایی برای استفاده در همه‌ی بخش‌های صورت طراحی شده‌اند. البته نمی‌توان از کانسیلرهای کرمی تا پودری برای پوشاندن لکه‌ها یا بخش‌های خشک شده یا پوسته‌پوسته‌شده استفاده کرد. چربی و سایر ترکیبات این محصولات ممکن است باعث خشکی بیشتر پوست شده و لکه‌ها را بدتر کند.

  • کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی همانند رژ لب است و برای ایجاد پوشش کامل تا متوسط سیاهی دور چشم به کار می‌رود. این کانسیلرهای ضخیم و کرمی برای افرادی که پوست نرمال، خشک یا حساس دارند، مناسب است. کانسیلر استیکی اغلب فرمولی چرب و بافتی ضخیم دارد؛ به همین دلیل هر کسی می‌تواند به‌راحتی آن را روی صورت خود پخش کرده یا با سایر بخش‌های آرایش ترکیب نماید. این کانسیلر برای پوست چرب اصلاً مناسب نیست.

  • کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی در دو نوع کرمی و مایع یا کمی فشره‌تر وجود دارد. استفاده از این نوع کانسیلر بسیار راحت است؛ زیرا محصول به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد و بخش‌های بسیار ریز و ظریف چهره از جمله اطراف بینی یا چشم را به‌آسانی پوشش می‌دهد. این کانسیلر در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

انتخاب رنگ درست کانسیلر

انتخاب رنگ درست انواع کانسیلر برای استفاده

انتخاب رنگ مناسب نیز یکی از اصول مهم استفاده از انواع کانسیلر است. همان طور که می‌دانید رنگ های مختلف کانسیلر برای پوشش عارضه‌های مختلف به کار می‌رود. قبل از انتخاب رنگ کانسیلر به تناژ پوست خود توجه کنید. همیشه از کانسیلر یک درجه نزدیک به رنگ پوست خود استفاده کنید. رنگ‌های بسیار روشن یا بسیار تیره‌تر از پوست، آرایش شما را غیرطبیعی می‌کند. به این منظور طیف تیره و روشن رنگ کرمی برای یکدست‌کردن رنگ پوست به کار می‌رود. از کانسیلر بسیار روشن برای هایلایت صورت و از کانسیلر بسیار تیره برای لولایت استفاده می‌شود.

کانسیلر سبز برای پوشش هر نوع قرمزی در صورت کاربرد دارد. کانسیلر بنفش برای پوشش ته‌رنگ زرد یا رنگ‌پریدگی مناسب است. در مقابل کانسیلر زرد، رگ‌های بنفش روی پوست یا زیر چشم را به‌خوبی پوشش می‌دهد. از رنگ صورتی کانسیلر برای پوشش لکه‌های تیره که به رنگ آبی متمایل هستند می‌توان بهره برد. رنگ نارنجی یا سالمونی نیز تیرگی زیر چشم به رنگ بنفش، آبی یا خاکستری را می‌پوشاند. از این کانسیلر برای پوشاندن رگ‌های واریسی می‌توان بهره برد. به همین ترتیب هر رنگ کانسیلر، رنگ مخالف خود را در چرخه‌ی رنگ خنثی می‌کند.

آماده کردن پوست صورت

آماده کردن پوست صورت برای استفاده از انواع کانسیلر

یکی دیگر از اصول استفاده از انواع کانسیلر، آماده کردن پوست صورت است. لازم است برای هر نوع آرایشی، ابتدا پوست خود را به‌آرامی بشویید. سپس مرطوب‌کننده مناسب یا پرایمر برای آبرسانی پوست و یکدست‌کردن منافذ آن استفاده کنید. در مرحله بعد برس یا پد مناسب برای انتقال مواد زیرسازی روی صورت به کار ببرید. در هنگام به‌کارگیری رنگ سبز دقت کنید که آن را هرگز با فشار روی جوش پخش نکنید. فشار دادن محل جوش باعث ایجاد التهاب یا قرمزی بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با نکات مهم و اصول استفاده از انواع کانسیلر برای آرایش صورت آشنا شده باشید. شما می‌توانید برای آشنایی با انواع کانسیلر یا خرید آن‌ها به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. ضمناً مطالعه‌ی مقالات مشابه دیگر از بلاگ اردمی به شما کمک می‌کند بدانید کانسیلر چیست و بهترین روش استفاده از کدام است. در پایان اگر نکته یا نظری دارید در بخش نظرات برای ما بنویسد. کارشناسان پوست و موی مجموعه آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

دیدگاه‌ها 8758بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه