تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

از کدام کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
از کدام کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم استفاده کنیم؟

افرادی که کاملاً می‌دانند کانسیلر چیست، در جریان هستند که اولین باری که کانسیلر در جهان طراحی و به بازار عرضه شد، به هدف پوشش تیرگی اطراف چشم بود. بعدها و به مرور زمان، کم‌کم کاربرد آن وسعت پیدا کرد و برای پوشاندن عیوب دیگر صورت نیز به کار رفت. به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد که دور چشمشان تیره است برای پوشاندن تیرگی آن از کانسیلر استفاده می‌کنند. این دسته افراد به‌خوبی واقف هستند که استفاده از کانسیلر اصول خاص خود را دارد. ما نیز در این مقاله قرار است به بررسی اصول استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم بپردازیم.

علت بروز تیرگی دور چشم و نقش کانسیلر در پوشش آن

علت تیرگی دور چشم چیست

قبل از اینکه بگوییم برای پوشاندن تیرگی دور چشم نقش کانسیلر چیست، اجازه دهید درباره درباره این عارضه بیشتر صحبت کنیم. تیرگی دور چشم بیشتر به علت کم‌خوابی، کم‌خونی یا مسائل ارثی ایجاد می‌شود. تا زمانی که این حلقه‌های تیره نشانه‌ای از بیماری نداشته باشند، خطرناک نیستند؛ اما ظاهر نامطلوبی که ایجاد می‌کنند باعث می‌شود بسیاری از افراد برای پوشاندن آن دست به کار شوند.

در گذشته از کرم پودر یا پنکیک برای این کار استفاده می‌شد. از‌آنجایی‌که رنگ پوست به صورتی متمایل است، کرم پودر به‌خوبی نمی‌توانست از پس این مسئولیت بربیاید. تا اینکه یک کرم پودر بسیار فشره به نام کانسیلر و به معنی پوشاننده برای اولین‌بار به بازار عرضه شد. از آن به بعد برای پوشش تیرگی دور چشم و همچنین چین و چروک یا لکه‌های تیره دیگر از کانسیلر استفاده کردند. البته استفاده از کانسیلر اصول خاصی داشته و دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اصول استفاده از کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم

انتخاب رنگ مناسب برای کانسیلر

انتخاب رنگ مناسب کانسیلر

متخصصان می‌گویند که برای پوشش تیرگی دور چشم باید به ته رنگ پوست و ته رنگ عارضه پوستی توجه کنید. برای مثال اگر تیرگی زیر چشم شما به رنگ آبی متمایل است یا رنگ پوستتان بسیار روشن است، از رنگ هلویی کانسیلر استفاده کنید. اگر ته رنگ پوستتان تیره‌تر است، می‌توانید سراغ کانسیلر نارنجی یا سالمونی بروید.

تطابق رنگ کانسیلر و رنگ پوست

تطابق رنگ کانسیلر و رنگ پوست

قبل از اینکه از هر رنگ کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم استفاده کنید به این نکته توجه کنید که ته رنگ پوستتان چیست. این قانون برای همه لوازم زیر سازی آرایش وجود دارد که رنگ ماده زیرسازی با رنگ پوست خیلی تفاوت نکند. نهایتاً یک تا دو درجه تیره یا روشن‌تر باشد کافی است. اختلاف رنگ بیشتر از این حد باعث مصنوعی و زشت جلوه‌کردن آرایش شما می‌شود.

استفاده از کانسیلرهای مایع یا کرمی

استفاده از کانسیلر مایع برای پوشش سیاهی دور چشم

آن دسته از افرادی که می‌دانند کانسیلر چیست، در جریان هستند که کانسیلر انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها بسیار فشرده هستند که به کانسیلر استیکی شناخته می‌شوند. دسته‌ای از کانسیلرها هم فرمولاسیون رقیق‌تر و درعین‌حال متراکم‌تر دارند و مایع یا کرمی هستند. این نوع از کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم مناسب‌تر است؛ زیرا در ترکیبات خود مواد مرطوب‌کننده داشته و به خوبی روی پوست پخش می‌شود.

پرهیز از محصولات لایه بردار و ضد لک

پرهیز از محصولات لایه بردار و ضد لک

برخی برندها برای جذب مشتری بیشتر ادعا می‌کنند که کانسیلر تولیدی آن‌ها حاوی مواد ضد لک یا لایه بردار است. از این محصولات به هیچ وجه استفاده نکنید. پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و با کمترین ماده غیر استانداردی آسیب می‌بیند. از سوی دیگر مواد این محصولات وارد چشم شده و سلامت آن را به خطر می‌اندازند. قرمزی، تورم و خشکی بیش از حد پوست حاصل استفاده از کانسیلر غیر استاندارد برای پوشش تیرگی دور چشم است.

استفاده از کانسیلر آبرسان و ضد پیری

کانسیلر آبرسان و ضد پیری برای پوشش سیاهی دور چشم

در قسمت قبل گفتیم اگر در مواد کانسیلر چیزی شبیه مواد لایه بردار وجود داشت، آن را استفاده نکنید. به جای آن دنبال محصولاتی باشید که ترکیبات آبرسان مثل اسید هیالورونیک دارد. این ماده به مرور زمان پوست دور چشم را مرطوب نگه می‌دارد و باعث جوانی و شادابی آن می‌شود. همچنین کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم بهتر است حاوی مواد ضد پیری باشد. این محصولات با عبارت آنتی ایجینگ (Anti aging) شناخته می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کانسیلر برای پوشش تیرگی دور چشم پرداختیم. اگر دوست دارید بدانید کاربردهای دیگر کانسیلر چیست، سایر مقالات بلاگ را مطالعه کنید. برای خرید بهترین کانسیلر موجود در بازار هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. شما از چه نوع کانسیلری استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 14108بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه