تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

مراقبت از پوست در سفر | بایدها و نبایدهای رسیدگی به پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراقبت از پوست در سفر | بایدها و نبایدهای رسیدگی به پوست

مراقبت از پوست با بهترین کرم ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که سفر و غیر آن نمی‌شناسد. فرقی نمی‌کند که در سفر تفریحی باشید یا در مأموریت‌های کاری، آنچه مهم است این است که در طول سفر مراقب پوست و موی خود باشید و به بهترین شیوه از آن مراقبت کنید. شاید در نگاه اول این کار کمی سخت بیاید؛ اما در این مقاله به شما می‌آموزیم که مراقبت از پوست در سفر کار پیچیده یا عجیبی نیست و به ساده‌ترین روش ممکن امکان‌پذیر است.

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب

اولین گزینه‌ای که برای بستن چمدان باید به آن توجه کنید، برداشتن بهترین کرم ضد آفتاب است. مسلماً در سفر بیشتر ساعات روز را در هوای آزاد و محیط سرباز قرار می‌گیرید. به همین مناسبت بسیار ضروری و واجب است که پوست را از آسیب‌های نور خورشید دور نگه دارید. البته نکته مهم‌تر این است که به موقعیت آب‌وهوایی محیط مدنظر خود توجه کنید. در مناطق بیابانی و خشک لازم است از کرم ضدآفتاب با SPF بیشتر استفاده کنید. افرادی که پوست صورتشان مستعد جوش است، در هوای گرم و مرطوب دچار تشدید این عارضه می‌شوند؛ بنابراین مهم است از کرم ضد آفتاب برای پوست چرب یا کرم ضد آفتاب ضد آکنه استفاده کنند.

مرطوب نگه داشتن پوست

مرطوب نگه داشتن پوست

مرطوب نگه داشتن پوست امری واجب مانند خوردن آب و غذاست و سفر و غیر آن نمی‌شناسد. یکی از روش های مراقبت از پوست در سفر آبرسانی منظم آن است. به این منظور در هر مکان و زمانی که هستید حتی در طول شب و موقع خواب نیز از محصولاتی استفاده کنید که پوست شما را آبرسانی کنند. بهترین محصولات مرطوب کننده را در طول روز یا شب قبل از خواب استفاده کنید تا مانع از پوسته، چروک یا پیر شدن زودرس پوست شما شود.

استفاده از پاک کننده آرایش

استفاده از پاک کننده آرایش

یکی از بدترین و خطرناک‌ترین اشتباه‌ها در قبال پوست صورت، باقی گذاشتن آرایش روی آن برای مدت زیاد و مخصوصاً طول شب و زمان خواب است. باقی ماندن آرایش روی پوست ضمن مسدود کردن منافذ و روزنه‌ها، مانع از تنفس طبیعی پوست می‌شود. این کار چند آسیب جدی به پوست وارد می‌کند. مسدود شدن منافذ، باعث ایجاد باکتری یا عفونت و بروز جوش های سرسیاه و سرسفید روی پوست می‌شود. از سوی دیگر عدم تنفس طبیعی پوست به پیرشدن زودهنگام آن منجر می‌شود.

با توضیحات بالا لازم و ضروری است که قبل از خواب، موقع استراحت یا زمان تجدید آرایش، حتماً پوست خود را کاملاً بشویید. برای این کار به صابون‌های هتل اعتماد نکنید. بهترین روش این است که از یک پاک کننده آرایش با pH متناسب با پوست خود استفاده کنید. استفاده از پاک کننده آرایش به شما کمک می‌کند ضمن تمیز کردن لایه بیرونی پوست،‌ منافذ خود را نیز پاکسازی کنید.

استفاده از ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت

به شما حق می‌دهیم که نتوانید در سفر از ماسک صورت استفاده کنید؛ اما باید بدانید یکی از کارهای مهم برای مراقبت از پوست در سفر، استفاده از ماسک صورت است. قرار گرفتن بیش از حد پوست صورت در برابر آفتاب یا در هوای آزاد باعث می‌شود پوست قرمز یا حساس شود. برای ازبین‌بردن قرمزی پوست یا برطرف کردن آثار آفتاب سوختگی، بهترین کار استفاده از ماسک صورت است. برای مثال ماسک صورت آلوئه ورا ضمن رفع آثار آفتاب سوختگی به دفع رادیکال های آزاد روی پوست می‌پردازد و در طول سفر، ‌پوستی نرم و لطیف به شما می‌بخشد.

مراقبت از مو

مراقبت از مو

شاید مراقبت از مو در زیرمجموعه مراقبت از پوست نگنجد؛ اما باید بدانید سلامت و زیبایی مو به زیباتر شدن پوست صورت نیز کمک می‌کند. برای این کار فرقی نمی‌کند که در منزل هستید یا در سفر به سر می‌برید. شستن درست و دقیق موها با شامپوی مخصوص خود را فراموش نکنید. از ماسک مو و روغن‌های تقویتی دیگر نیز در طول مسافرت برای سلامت و زیبایی موهای خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هنگام حضور زیر نور خورشید، مخصوصاً در کنار دریا که تقریباً سایه‌ای وجود ندارد از کلاه یا روسری برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید. تابش مستقیم و بیش از حد نور خورشید روی موها باعث آسیب به موها می‌شود. ایجاد شوره، نازک شدن مو، رنگ پریدگی آن و تغییر pH پوست سر از عوارض قرارگرفتن زیر نور مسقیم خورشید برای مدت طولانی است.

پرهیز از آرایش سنگین یا غلیظ

پرهیز از آرایش سنگین

همانطور که می‌دانید آرایش سنگین و پر زرق و برق فقط برازنده‌ی مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌هاست. در طول سفر سعی کنید از ملایم‌ترین نوع آرایش استفاده کنید. در واقع در طول سفر باید بیشتر روی استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب تکیه کنید. به همین منظور می‌توانید حتی استفاده از کرم پودر یا پنکیک را کنار گذاشته و به کرم ضد آفتاب رنگی، مرطوب کننده رنگی یا بی بی کرم بسنده کنید. حسن این کار صرفه‌جویی در وقت و سبک بودن پوست در طول سفر است. همچنین پاک کردن آرایش، تمدید آن یا تجدید کرم ضد آفتاب در چنین مواقعی راحت‌تر انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مراقبت از پوست در سفر آشنا کنیم. برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب، محصولات مرطوب کننده و آبرسان، ماسک صورت مسافرتی و غیره می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. شما نیز می‌توانید قبل از سفر یا در طول مسافرت، برای دریافت راهنمایی با مشاوران پوست و زیبایی گروه اردمی در تماس باشید.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 3119بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه