تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

ویژگی های رژ لب خوب چیست؟

ویژگی های رژ لب خوب چیست؟

این روزها که بازار از برندها و اشکال مختلف رژ لب اشباع شده است، تشخیص بهترین مارک رژ لب کمی سخت به نظر می‌رسد. گویا این پرسش در ذهن بسیاری افراد نقش می‌بندد که یک رژ لب خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد. به عبارت دیگر چه نوع رژ لبی را محصول خوب می‌دانیم و از کدام رژ لب باید پرهیز کنیم. کدام برند، رژ لب سالم تولید می‌کند؟ چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام رژ لب بهتر است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با ما باشید. در ادامه مطلب شما را با ویژگی های رژ لب خوب آشنا می‌کنیم.

نداشتن سرب

نداشتن سرب یکی از ویژگی های رژ لب خوب

اولین خصوصیت از ویژگی های رژ لب خوب که تقریباً همه‌ی افراد جامعه به آن اذعان دارند، نداشتن سرب است. سرب یک ماده شیمیایی مضر است که برای پایداری رنگ رژ به آن اضافه می‌شود. این ماده‌ی بسیار خطرناک از طریق پوست لب جذب بدن شده و در درازمدت به آسیب‌های جدی از جمله سرطان خون منجر می‌شود. برای دورماندن از این آسیب سعی کنید بهترین مارک رژ لب را تهیه کنید تا از نبودن سرب در آن اطمینان داشته باشید.

ماندگاری طولانی رژ لب

یکی دیگر از ویژگی های رژ لب خوب که البته خصوصیات همه محصولات آرایشی مرغوب است، ماندگاری آن است. اینکه هنگام خوردن غذا یا نوشیدن مایعات، رژ لب شما پاک نشود یا روی فنجان و لیوانتان ردی باقی نگذارد، نشانه‌ای از ماندگاری آن است. ماندگاری رژ به شما کمک می‌کند در طول روز چندین بار مجبور به تمدید آن نشوید. برای آگاهی از اهمیت موضوع، فرض کنید بیرون از منزل، در خیابان یا در جلسه کاری باشید و متوجه شوید رژ شما پاک شده است. در چنین مواقعی عملاً فرصت تجدید رژ لب خود را ندارید. به این منظور توصیه می‌کنیم بهترین مارک رژ لب ماندگار را در چنین مواقعی استفاده کنید.

بافت منسجم و  ساختار نرم

ساختار نرم

برای شما هم پیش آمده است که رژ لب بزنید و احساس کنید که مواد آن به‌خوبی روی لب پخش نمی‌شود یا باید هنگام زدن رژ لب فشار دست را بیشتر کنید تا رژ به لب شما منتقل شود؟ این گونه رژها را در اولین فرصت دور بیاندازید. در واقع یکی دیگر از ویژگی های رژ لب خوب، داشتن بافت منسجم و ساختار نرم و خامه ای است. رژ نرم و خامه ای با یک حرکت ساده روی لب پخش می‌شود و بافتی منسجم و یک‌پارچه روی لب ایجاد می‌کند.

لطفا آیدی صحیح محصول را وارد نمایید.

آبرسانی رژ لب

بدترین حالتی که یک رژ لب می‌تواند داشته باشد این است که پس از استفاده، لب را پوسته‌پوسته کرده و در درازمدت پوست آن را خشک و آسیب‌پذیر کند. در مقابل یکی از ویژگی های رژ لب خوب این است که به رطوبت رسانی پوست کمک کند. در واقع رژ لب آبرسان بهترین نوع رژ لب است که در طول مدتی که از آن استفاده می‌کنید با حفظ رطوبت پوست لب به سلامت آن کمک کند.

رژ لب خوش رنگ

ویژگی رژ لب خوب و خوش رنگ

شاید با خود بگویید که انتخاب رنگ رژ لب به سلیقه‌ی افراد مربوط می‌شود و در ویژگی های رژ لب خوب جا نمی‌گیرد، درحالی‌‌که برندهای معتبر معمولاً از رنگدانه‌های طبیعی برای ایجاد رنگ رژ خود استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود بهترین مارک رژ لب در رنگ‌های متنوع و چشم‌نواز وارد بازار شود. برای اثبات این مدعا می‌توانید برای مثال طیف رنگ قرمز یک رژ لب ناشناخته را با طیف رنگ قرمز رژ لب برند دبورا، ژیوانشی، آمیتیس، بی ‌بیوتی،‌ فلورمار و سایر برندهای معتبر مقایسه کنید. مسلماً زیبایی و چشم‌نوازی رنگ رژ در برندهای شناخته‌شده و مطرح دنیا با سایر رژ لب های ناشناخته قابل‌قیاس نیست.

بافت سبک و غیر چسبنده

برخی از رژ لب ها که با عنوان رژ لب ماندگار به مشتریان عرضه می‌شوند بافت بسیار چسبنده و نامطلوبی دارند. این گونه از محصولات روی لب ایجاد سنگینی کرده و در طول مدت استفاده، حس ناخوشایندی را به فرد منتقل می‌کنند. یکی از ویژگی های رژ لب خوب این است که بافت سبک و غیرچسبنده داشته باشد. در واقع رژ باید تا حدی نرم و سبک باشد که شما حضورش را روی لبتان حس نکنید.

بوی خوش رژ لب

ویژگی های رژ لب خوشبو

داشتن رایحه ملایم و بوی خوش یکی دیگر از ویژگی های رژ لب خوب است. البته داشتن رایحه خوش به معنای معطر بودن رژ به اسانس‌های شیمیایی نیست. در واقع این رایحه باید ملایم باشد تا افرادی که پوست حساس دارند به‌راحتی و بدون هیچ پیامدی بتوانند از آن استفاده کنند.

رژ لب ضد آفتاب

همان‌طور که می‌دانید عموم مردم ضد آفتاب را به‌طور کامل روی لب خود نمی‌زنند. بهترین مارک رژ لب معمولاً دارای spf بوده و از لب در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. با این توضیح داشتن فاکتورهای ضد آفتاب را نیز باید به ویژگی های رژ لب خوب اضافه کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با ویژگی های رژ لب خوب آشنا شدید. برای خرید بهترین مارک رژ لب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات بهداشتی،‌ آرایشی و تندرستی سری بزنید. همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه‌ها یا پرسش‌های خود را بنویسید.

دیدگاه‌ها 10291بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه