تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بهترین مرطوب کننده ها برای زنان و راهنمای نحوه انتخاب مناسب

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین مرطوب کننده ها برای زنان و راهنمای نحوه انتخاب مناسب

به نظر شما بهترین مرطوب کننده ها برای زنان چیست؟ بگذارید پاسخ را با این توضیح شروع کنیم. بسته به نوع پوست، روال مراقبت از پوست دو زن هرگز یکسان نخواهد بود. محصولات مراقبت از پوست هر فرد ممکن است از محصولات مختلف با مواد، بافت و فرمولاسیون متفاوت با فرد دیگری تشکیل شوند. با این حال، اگر یک چیز رایج در کیت مراقبت از پوست هر دختری وجود داشته باشد، قطعاً این محصول یک مرطوب‌کننده است. روتین مراقبت از پوست شما بدون مرطوب کننده هرگز کامل نمی‌شود. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، نمی‌توانید هرگز از مرطوب کننده استفاده نکنید؛ زیرا پوست شما به آن نیاز دارد.

وقتی به شما می‌گوییم که مرطوب کننده به معنای واقعی کلمه اساسی‌ترین ابزار مراقبت از پوست است، حرف چندان عجیبی نزده‌ایم؛ زیرا به‌عنوان یک سد محافظ برای پوست عمل می‌کند و آن را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. بنابراین، اگر کسی هستید که به دلیل ناآگاهی از آنچه در بیرون وجود دارد، هنوز مرطوب کننده را جدی نگرفته‌اید، نگران نباشید. ما معتقدیم دیر انجام ‌دادن بهتر از هرگز انجام‌ندادن است. در اینجا قرار است برای شما از فواید مرطوب کننده‌ها بگوییم و شما را در انتخاب بهترین مرطوب کننده‌ها راهنمایی کنیم.

فواید مرطوب کننده و چرا باید از آن استفاده کنید

فواید مرطوب کننده و چرا باید از آن استفاده کنید

یکی از ضروری ترین ابزارها در کیت مراقبت از پوست شما، مرطوب کننده ها هستند. این محصولات در صورت استفاده منظم روی پوست شما تأثیر می‌گذارند. در واقع با اضافه کردن رطوبت به پوست و در نتیجه تشکیل یک لایه محافظ، به‌عنوان محافظ پوست شما عمل می‌کنند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از مرطوب کننده را بررسی کرده‌ایم که شاید برای شما هم جالب باشد.

لکه ها را پنهان می‌کند

لکه ها را پنهان می‌کند

تعجب نکنید. یکی از مهم‌ترین فواید مرطوب کننده این است که پوست شما را هیدراته کند و در نتیجه آن پوستتان همیشه شاداب و سرزنده باقی می‌ماند. شادابی پوست به معنی پنهان شده یا از بین رفتن چروک احتمالی و از بین رفتن لکه های پیری است. با استفاده از مرطوب کننده انگار که پوست شما هیچوقت لکه نخواهد داشت.

جلوی خشکی پوست را می‌گیرد

جلوی خشکی پوست را می‌گیرد

این برجسته ترین و مهم ترین فایده یک مرطوب کننده است. از آنجایی که پوست در معرض‌ترین قسمت بدن است، هر عامل خارجی می‌تواند روی آن تأثیر بگذارد و مشکلات متعددی را ایجاد کند. قرار گرفتن پوست در معرض عوامل محیطی باعث خشک شدن آن می‌شود؛ بنابراین مرطوب کردن روزانه آن می‌تواند با اثرات این اتفاق مقابله کند. علاوه بر این، مرطوب کردن روزانه نیز می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد.

چین و چروک به پوست شما راهی ندارند

چین و چروک به پوست شما راهی ندارند

دفعه بعد که از مرطوب کننده استفاده کردید، بلافاصله متوجه تغییر احساس پوست خود خواهید شد. آیا احساس تازگی دارد؟ این به این دلیل است که مرطوب کننده پوست شما را با مواد مغذی ضروری آن پر می‌کند. این به نوبه خود، خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می‌کند و در نتیجه از علائم پیری جلوگیری می‌کند. هنگامی که مرطوب کننده به‌عنوان یک سد محافظ روی پوست عمل می‌کند، تجزیه کلاژن را که مسئول علائم پیری مانند چین و چروک است، به تأخیر می‌اندازد. علاوه بر این، هنگامی که علائم پیری در شما ظاهر می‌شود، به اندازه زمانی که پوست شما خشک بود، گسترده نخواهند شد. آیا می‌خواهید پوست خود را برای مدت طولانی جوان تر نگه دارید؟ روزانه مرطوب کنده استفاده کنید!

از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند

از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند

آیا می‌دانستید که سرمایه گذاری روی یک مرطوب کننده خوب نیز کلید محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید است ؟ یک مرطوب کننده خوب، مانعی بر روی پوست ایجاد می‌کند و از آن در برابر سموم و آلاینده‌های خارجی محافظت می‌کند. علاوه بر آن، امروزه چندین مرطوب کننده با SPF عرضه می‌شوند؛ بنابراین از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می‌کنند.

چگونه بهترین مرطوب کننده ها را انتخاب کنیم؟

چگونه یک مرطوب کننده خوب انتخاب کنیم؟

اکنون که به اندازه کافی با فواید مرطوب کننده آشنا شدید، مطمئن هستیم که شروع به تحقیق درباره بهترین مرطوب کننده های موجود در بازار خواهید کرد. با این حال، برای اینکه کار را برای شما آسان‌تر کنیم، چند نکته را ذکر کرده‌ایم که باید قبل از انتخاب یک مرطوب‌کننده به خاطر داشته باشید .

1. نوع پوست خود را در نظر بگیرید

1. نوع پوست خود را در نظر بگیرید

این یکی از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب مرطوب کننده باید به آن توجه کنید؛زیرا نوع پوست شما تعیین می‌کند که باید از کدام مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای باشید که برچسب ضد حساسیت داشته باشد. اگر پوست چرب دارید، از یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید که روی پوست شما سبک باشد. پوست خشک بیشتر از یک مرطوب کننده غنی تر و متراکم تر سود می‌برد. در نهایت اگر پوست مختلط دارید، از مرطوب‌کننده‌های روشن‌تر برای کل صورت خود استفاده کنید و نواحی خشک‌تر را با کرم سنگین‌تر تمیز کنید.

2. بافت را بررسی کنید

2. بافت را بررسی کنید

وقتی به دنبال مرطوب کننده هستید، کمی روی صورت خود بمالید و بافت آن را بررسی کنید. ببینید چه حسی روی پوست شما دارد و آیا آن را دوست دارید یا نه. همچنین، دقت کنید که پوست شما چگونه به نظر می‌رسد. جدای از این، بافت مرطوب کننده شما نیز مهم است؛ زیرا باید بدانید که آیا این مرطوب کننده با نوع پوست شما مطابقت دارد یا خیر. پوست های چرب ممکن است به مرطوب کننده با بافت سبک نیاز داشته باشند، در حالی که پوست های خشک به مرطوب کننده متراکم‌تری نیاز دارند.

3. آن را بو کنید

3. آن را بو کنید

بله، ما جدی هستیم! قبل از سرمایه گذاری روی یک مرطوب کننده، باید آن را بو کنید؛ زیرا روی صورت شما خواهد بود و رایحه آن در تمام طول روز روی شما تأثیر می‌گذارد. حتی اگر یک محصول فوق العاده و بهترین مرطوب کننده موجود باشد، اگر بوی آن را دوست ندارید، شانس کمتری برای استفاده روزانه از آن وجود دارد. به همین دلیل است که بررسی عطر مهم است. عطر علاوه بر آن، روی پوست های حساس و مستعد آکنه تأثیر می‌گذارد. در صورتی که پوست شما در این دسته قرار می‌گیرد، از مرطوب کننده های معطر خودداری کنید.

4. به مواد تشکیل دهنده نگاه کنید

4. به مواد تشکیل دهنده نگاه کنید

قبل از خرید یک مرطوب کننده یا هر محصول دیگری برای این موضوع، بهتر است به برچسب مواد تشکیل دهنده آن نگاهی بیندازید تا بدانید چه چیزی را روی پوست خود می‌گذارید. زمانی که پوست حساسی دارید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا باید مطمئن شوید که هیچ یک از ترکیبات به‌کاررفته در محصول باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود. بررسی برچسب مواد تشکیل دهنده نه تنها شما را به یک مشتری آگاه تبدیل می‌کند، که برای شما عالی است، بلکه برای محیط زیست نیز عالی خواهد بود!

سخن پایانی

در این نوشته برای شما گفتیم که فواید مرطوب کننده چیست و بهترین مرطوب کننده ها برای شما کدام است. با این توضیح، در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع مرطوب کننده‌ها با بافت متفاوت و رایحه‌های گوناگون برای انواع پوست موجود است. کافی است توضیحات کنار محصول را بخوانید تا بتوانید کرم مدنظرتان را از بین صدها کرم اصل در این فروشگاه پیدا کنید. شما معمولاً از چه برندی برای مرطوب کردن دست و صورتتان بهره می‌برید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4699بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه