تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

تشخیص نوع پوست گام مهم برای استفاده از بهترین ماسک صورت

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
تشخیص نوع پوست گام مهم برای استفاده از بهترین ماسک صورت

بهترین ماسک صورت، زمانی بهترین است که بتواند نیاز پوست شما را تا حد قابل‌قبولی برطرف کند. با این حساب باید ابتدا نوع پوست و نیاز پوست خود را بشناسید؛ سپس متناسب با نیاز پوستتان بهترین ماسک صورت را خریده و طبق دستورش استفاده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم از چند روش برای تشخیص نوع پوست و نیاز آن‌ها بگوییم و در نهایت بهترین ماسک صورت مناسب پوستتان را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

روش تشخیص نوع پوست

روش تشخیص نوع پوستاهمیت شناخت نوع و نیاز پوست بر هیچ کسی پوشیده نیست. در صورت رسیدگی نامناسب و دیرهنگام از پوست، عارضه های پوستی بروز پیدا کرده یا تشدید می‌شوند. به‌طور کلی پوست به انواع مختلف نرمال، چرب، خشک، مختلط و حساس تقسیم می‌شود. نوع پوست در شرایط عادی معمولاً براساس ژنتیک تعیین می‌شود؛ اما سبک زندگی و نوع رفتار ما در مراقبت از پوست و رسیدگی به آن در تغییر نوع پوست مؤثر است. حال شما می‌توانید بر اساس نکات زیر نوع پوست خود را بشناسید و بهترین ماسک صورت مناسب آن را استفاده کنید.

برای تشخیص نوع پوست، قبل از هر کاری باید صورت خود را با یک پاک کننده صورت ملایم، به‌طور کامل بشویید. سپس با یک حوله خشک آب روی صورت را به‌صورت ضربه‌ای بگیرید. حدود ۳۰ دقیقه به پوست صورتتان هیچ محصول آرایشی یا بهداشتی نزنید. بعد از گذشت زمان درنظرگرفته‌شده پیشانی، بینی، چانه و گونه‌ها را بررسی کنید. هر یک از انواع پوست در این شرایط ویژگی خاص خودشان را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پوست نرمال

پوست نرمال

  • مشخصات پوست نرمال

برای تشخیص نوع پوست نرمال باید بدانید که پوست این‌گونه افراد، معمولاً عادی بوده و چربی متعادل دارد. به عبارت دیگر نه چرب است و نه خشک. اندازه منافذ روی پوست کوچک بوده و به‌راحتی دیده نمی‌شوند. ضخامت پوست مناسب است و در هنگام خندیدن یا اخم، احساس کشیدگی روی پوست ندارند. افرادی که پوست معمولی و نرمال دارند معمولاً خبری از چین و چروک، لک و جوش نیست و رنگ صورتشان شفاف است.

  • مراقبت از پوست نرمال

پوست معمولی و نرمال هم ممکن است گاهی دچار جوش یا عارضه هایی از این دست شود. نباید بگذارید میزان خشکی یا چربی پوست از حد نرمال خود خارج شود و این مستلزم داشتن عادت‌ها و روتین رسیدگی و مراقبت از پوست است. استفاده از پاک کننده صورت، محصولات آبرسان، بهترین ماسک صورت و کرم ضد آفتاب مهم‌ترین اقداماتی هستند که افراد دارای پوست نرمال و معمولی باید انجام دهند.

پوست چرب

پوست چرب

  • مشخصات پوست چرب

تشخیص نوع پوست چرب کار راحتی است. اگر میزان تولید سبوم یا همان چربی طبیعی پوست به‌طور ژنتیکی یا بنا به دلایل دیگری، از حد نرمال بیشتر شود، پوست چرب خواهد شد. این نوع پوست در بیشتر وقت‌ها براق و شاینی است. وجود این چربی بیش از حد، باعث بروز انواع جوش روی پوست می‌شود. آرایش صورت در این‌گونه افراد ماندگار نبوده و به‌سرعت به هم می‌ریزد. پوست چرب معمولاً ضخیم بوده و منافذ روی پوست به‌راحتی قابل رویت هستند.

  • مراقبت از پوست چرب

برای بهبود وضعیت این نوع پوست باید میزان چربی را متعادل کرد. استفاده از لایه بردار ملایم یک انتخاب مناسب است؛ چراکه گاهی وجود سلول‌های مرده روی پوست دلیل ترشح چربی بیش از حد می‌شوند. در کنار استفاده از لایه بردارها و اسکراب ها، از پاک کننده صورت بدون چربی یا تونر، بهترین ماسک صورت مناسب پوست چرب، ضد آفتاب فاقد چربی، مرطوب کننده ها و آبرسان ها فراموش نکنید. دقت داشته باشید که دستکاری جوش ها نه‌تنها جوش را بهتر نمی‌کند بلکه باعث بروز جوش های جدید نیز می‌شود.

پوست خشک

پوست خشک

  • مشخصات پوست خشک

برای تشخیص نوع پوست خشک باید بدانید که این نوع پوست معمولاً کدر، نازک و کم آب است. افرادی که پوست خشک دارند بعد از شستشو، استحمام، هنگام خندیدن یا اخم احساس کشیدگی شدید پوست خود را دارند. چروک های سطحی و ریز روی پوستشان مشاهد می‌شود. لکه های قرمز و پوسته پوسته شدن را روی نقاط مختلف پوست دارند. منافذ پوستی بسیار کوچکی دارند و کمبود آب و چربی بیین بافت‌های پوست باعث می‌شود که این‌گونه افراد زودتر از بقیه دچار چین و چروک، حساسیت و خارش پوست شوند.

  • مراقبت از پوست خشک

آبرسانی مهم‌ترین اقدامی است که باید افرادی که پوست خشک دارند انجام دهند. مرطوب کننده ای که انتخاب می‌کنند باید دارای مواد معدنی و آبرسان باشد. استمرار در استفاده از این‌گونه محصولات در گرفتن نتیجه مظلوب تأثیر بسیاری دارد. الکل، اسانس و مواد معطر موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی پوست را تحریک و به‌شدت خشک می‌کنند. استفاده از بهترین ماسک صورت آبرسان اقدام بسیار مناسب برای بهبود وضعیت پوستی این افراد است.

پوست مختلط

پوست مختلط

  • مشخصات پوست مختلط

تشخیص نوع پوست مختلط کار راحتی نیست. پوست مختلط یا ترکیبی، شامل دو یا چند نوع پوست است. نقاط T و چانه، معمولاً چرب و سایر نقاط مخصوصاً گونه ها خشک هستند. پوست مختلط یکی از رایج‌ترین انواع پوستی در بین خانم‌ها و آقایان است و نیاز به رسیدگی و مراقبت ویژه‌تری دارد.

  • مراقبت از پوست مختلط

این گونه افراد باید برای نقاط چرب صورت نکات مراقبت از پوست چرب را رعایت کرده و برای نقاط خشک صورت توصیه‌های مربوط به همان نوع را. در حالت کلی بهتر است برای بهبود وضعیت پوست مختلط از مواد و ترکیبات طبیعی کمک گرفت. وجود مواد شیمیایی قوی باعث بدتر شدن پوست می‌شود. بنابراین بهترین ماسک صورت مناسب پوست مختلطی را استفاده کنید که دارای موادی مانند خیار، چای سبز یا بابونه باشد.

پوست حساس

پوست حساس

  • مشخصات پوست حساس

پوست حساس بسیار نازک با مویرگ‌های قابل‌رویت بوده که به‌راحتی تحریک می‌شود. پوست های حساس در غالب اوقات مخصوصاً با سرما و گرمای شدید، باد و آفتاب قرمز و ملتهب می‌شود. تحمل پذیری پایین و حساسیت به مواد شوینده و یا کرم ها از دیگر ویژگی‌های این نوع پوست است. بعد از تشخیص نوع پوست حساس باید اقدامات خاصی انجام دهید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • مراقبت از پوست حساس

ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب پوست حساس باید بسیار سبک، بدون الکل، اسانس و مواد معطر باشند. شستشوی بیش از حد، باعث تشدید خشکی و حساسیت پوست می‌شود. نباید در هنگام شستشو از لیف یا براش سفت و زبر استفاده کرد. از آنجایی آفتاب برای پوست حساس بسیار ضرر دارد باید حتماً از یک کرم ضد آفتاب سبک مخصوص پوست حساس استفاده کرد. بهترین ماسک صورت مناسب پوست حساس گزینه‌ی مطلوبی برای بهبود وضعیت این‌گونه افراد است.

خرید بهترین ماسک صورت و استفاده به‌موقع از آن یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست است. بهتر است این کار را بعد از تشخیص نوع پوست خود و نیاز آن انجام دهید. شما می‌توانید با مشاوره‌گرفتن رایگان از کارشناسان پوست و موی اُردمی، نوع پوست خود را تشخیص دهید؛ سپس بهترین محصولات مراقبتی مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، خواندن مقاله‌ی «معرفی انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها» را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه‌ها 7724بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه