تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

لوازم آرایش مخصوص پوست چرب چه خصوصیاتی دارند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
لوازم آرایش مخصوص پوست چرب چه خصوصیاتی دارند؟

لوازم آرایش مخصوص پوست چرب در انواع‌و‌اقسام مختلفی در بازار موجود است. با این حال اگر این لوازم آرایش را به‌درستی انتخاب نکنید، آرایش چهره شما پس از مدت کمی چرب و نازیبا می‌شود. سکه آرایش پوست‌های چرب روی دیگری هم دارد. انتخاب لوازم آرایش مخصوص این پوست‌ها، آرایشی ماندگار و زیبا را در طول روز به ارمغان می‌آورد. در این مطلب نکته‌هایی برای انتخاب و استفاده لوازم آرایش مخصوص پوست چرب با شما در میان می‌گذاریم. به شما قول می‌دهیم به لطف این نکته‌ها، زیباتر و ماندگارتر از همیشه آرایش خواهید کرد.

پرایمر سبک

پرایمر سبک

آرایش بدون استفاده از پرایمر مخصوص پوست‌ چرب گناهی نابخشودنی است. قبل از هر چیز بهتر است پرایمری با ترکیبات سبک انتخاب کنید. از آنجایی که پوست‌ چرب منافذ بزرگ‌تری دارد و بیشتر عرق می‌کند، این پرایمر باید در کنار ترکیبات سبک، ضدآب باشد تا جلوی عرق را بگیرد و منافذ پوست را پر کند. تجربه ثابت کرده پوست‌های چرب، جوش و عارضه‌های بیشتری دارند،‌ به همین دلیل پرایمری که انتخاب می‌کنید باید این عارضه‌ها را نیز پوشش دهد. پرایمر سبک جلوه‌ای لکه‌دار در آرایش‌ پوست‌های چرب ایجاد نمی‌کند. این پرایمرها به لطف ترکیبات سبکی که دارند، چروک‌های پوست را مخفی نگه می‌دارند و ظاهر زیبای آرایش را تا انتهای روز حفظ می‌کنند.

زیرسازی مات

زیرسازی مات

انتخاب زیرسازی نامناسب برای پوست‌های چرب، جلوه زیبای آرایش را از بین می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم در حین انتخاب لوازم آرایش مخصوص پوست چرب، ترکیبات زیرسازی مات خریداری کنید. بهتر است زیرسازی ماتی که خریداری می‌کنید، دارای ترکیبات ضد آفتاب SPF با مقدار 20 یا بیشتر باشد. مواد زیرسازی باید در کنار ایجاد پوشش متوسط و سبک، در طول روز ماندگار باشد. از طرف دیگر ترکیبات این مواد نباید با دیگر لوازم آرایش مخصوص پوست چرب مخلوط شود. داشتن اپلیکاتور خوش‌دست و کارآمد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مواد زیرسازی مناسب برای پوست‌های چرب به حساب می‌آید.

رژگونه ضدآب

رژگونه

مواد آرایش کرمی در بین لوازم آرایش مخصوص پوست چرب هیچ جایگاهی ندارد. به جای استفاده از این ترکیبات، موس آرایشی را پیشنهاد می‌کنیم. ترکیبات موس در کنار لب،‌ برای رنگ‌ولعاب‌دادنِ گونه‌، شقیقه، بینی و چانه نیز مناسب است. موس آرایشی را بدون اینکه نگرانی برای ماندگاری آرایش می‌توانید با خیال‌راحت استفاده کنید. به لحاظ رنگ نیز موس از آن دسته لوازم آرایش مخصوص پوست چرب است که در طیف‌ رنگ گسترده‌ای روانه بازار می‌شود. اگر ماندگاری آرایش اهمیت زیادی برای شما دارد، بهتر است موس آرایشی با ترکیبات پودری و مات انتخاب کنید.

سایه چشم مات

سایه چشم مات، از لوازم آرایش مخصوص پوست چرب

انصافاً به شما حق می‌دهیم که برای کاهش چربی پلک‌های خود در حین خرید لوازم آرایش مخصوص پوست چرب دچار مشکل شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم سایه چشمی با ترکیبات مات خریداری کنید. خوشبختانه سایه‌های چشم مات باکیفیت و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. سایه چشم مات در کنار ماندگاری بیشتر برای پوست‌های چرب، انتخاب مناسبی برای آرایش در هوای مرطوب یا خشک است.

ریمل ضد آب

ریمل ضد آب یکی از لوازم آرایش ضروری برای تابستان

در کنار همه لوازم آرایشی سبک و مات، حضور بهترین مارک ریمل ضد آب نیز بسیار ضروری است. این ریمل‌ها در اثر تعریق پوست، روی صورت پخش نمی‌شوند و ظاهرشان تا آخرین لحظه آرایش، ثابت می‌ماند. البته توجه داشته باشید که خیلی و همیشه از ریمل ضد آب استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است در درازمدت به مژه‌هایتان آسیب وارد شود. همچنین موقع پاک‌کردن ریمل نیز از محلول مخصوص پاک کردن ارایش چشم استفاده کنید که آسیب کمتری به ریشه مژه‌ها وارد شود.

رژ لب مات

رژ لب مات از لوازم آرایش مخصوص پوست چرب

لوازم آرایش مخصوص پوست چرب با ترکیبات مات، انتخاب بهتری نسبت به لوازم آرایش با ترکیبات کرمی و چرب هستند. در مجموع باید گفت برای آرایش پوست چرب باید سراغ لوازمی با ترکیبات سبک بروید. رژ لب مات با ترکیبات مایع دقیقاً همان‌چیزی است که لب‌های شما به آن نیاز دارد. به لطف ترکیبات رژ لب‌های مات، لب‌ها پس از آرایش، جلوه‌ای نرم و پُر پیدا می‌کند. این رژ لب‌ها در ساعت‌های طولانی نیز باقیمانده‌ای روی لب نمی‌‌گذارد. از طرف دیگر بیشتر رژ لب‌های مات و مایع، ترکیبات آبرسان هم دارند. این شرایط باعث می‌شود تا در کنار زیبایی، رطوبت لب‌های شما نیز تضمین شود. تجربه ثابت کرده یک رژ لب مات مایع باکیفیت به‌راحتی چیزی حدود ۱۶ ساعت دوام می‌آورد.

بایدها و نبایدهای آرایش پوست چرب

پوستتان چرب است

همان طور که در فهرست بالا مشاهده کردید، اکثر لوازم آرایش مخصوص پوست چرب دارای بافت سبک و مات هستند. می‌دانید که پوست چرب در همه حالات و مخصوصاً در روزهای گرم نسبت به سایر پوست‌ها، بیشتر عرق می‌کند. عرق بیشتر پوست باعث براق و خیس نشان دادن آرایش می‌شود. ضمن اینکه خود تعریق عامل مهمی برای خراب‌شدن آرایش است. از سویی کرم پودر یا مرطوب کننده چرب نیز تعریق پوست را افزایش می‌دهد. با این توضیحات هرگز در آرایش پوست چرب از لوازم بر پای چربی استفاده ننید.

سخن پایانی

امیدواریم با اطلاعاتی که از لوازم آرایش مخصوص پوست چرب در میان گذاشتیم، چهره خود را مهمان آرایشی زیبا و ماندگار کنید. ما برای تهیه این لوازم ارایش به شما فروشگاه اینترنتی اردمی را پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه ی‌توانید انواع لوازم ارایشی و بهداشتی را با اطمینان از اصالت کالا و قیمت مناسب تهیه کنید. کافی است محصول مدنظرتان را سفارش دهید تا در محل آدرستان دریافت کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم نکته‌های جالب و سودمندی برای آرایش پوست‌های چرب دارید، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آرایشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 6815بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه