تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه با خط لب، جلوه بیشتری به آرایش لب‌ها بدهیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چگونه با خط لب، جلوه بیشتری به آرایش لب‌ها بدهیم؟

بانوان زیبارو به خوبی می‌دانند که مدل خط لب نقش اساسی را در آرایش لب ایفا می‌کند، به همین منظور باید در حین انتخاب رنگ مناسب برای خط لب، وسواس بیشتری به خرج دهید. در این بین، گاهی دیده می‌شود که بعضی خانم‌ها زیاد به رنگ خط لب توجه نمی‌کنند و در حین خرید، اولین خط لبی که به چشمشان می‌آید را انتخاب می‌کنند. بد نیست بدانید به همان اندازه که رژ لب‌های مختلفی در بازار موجود است، خط لب‌هایی با همین میزان تنوع‌، در بازار به فروش می‌رسند.

با این حساب، پیشنهاد می‌کنیم در حین خرید لوازم آرایشی، خط لبی را انتخاب کنید که به لحاظ طیف رنگ، با رنگ رژلب همخوانی داشته باشد. این خط لب اگر به خوبی بر روی لب قرار بگیرد، باعث شکل دادن حالت کلی لب می‌شود، از طرف دیگر به حفظ و ماندگاری رنگ رژلب و آرایش صورت در طول روز کمک می‌کند.

نحوه کشیدن خط لب

به این ترتیب قبل از این‌که رنگ خط لب را انتخاب کنید، باید رنگ رژلبی که قصد دارید در کنار این خط لب استفاده کنید را در نظر بگیرید. اگر در انتخاب رنگ رژلب مردد هستید، توصیه می‌‌کنیم رنگی را انتخاب کنید که به طیف رنگ پوست صورت شما نزدیک باشد، این امر باعث می‌شود پس از آرایش نهاییِ تمامی قسمت‌های صورت، لب‌ها حالتی زیبا و طبیعی داشته باشند.
انتخاب خط لب با توجه به رنگ رژدر کنار انتخاب رنگ مناسب برای خط لب، انتخاب مدل خط لب نیز تاثیر مهمی در آرایش نهایی خواهد گذاشت، مداد و قلم‌های مختلفی برای کشیدن خط لب در بازار موجود است. این روزها، خط لبِ دائم هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بین انصافا باید گفت، مدادِ خطِ لبِ رایجی که در بازار موجود است، بیشترین طرفدار را دارد و بانوان زیباروی زیادی از مدادهای معمولی خط لب استفاده می‌کنند، این مدادها به کشیدن خط لبِ دقیق و زیبا کمک می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل دارید خط لب، برای ساعت‌ها زیبایی و حالت خود را حفظ کند، ابتدا از مداد خط لب استفاده کنید، سپس با مداد مومی، خط لب کشیده شده را پر کنید و در نهایت هم از رژ لب و براق‌کننده لب استفاده نمایید. همان‌گونه که تاکید کردیم، انتخاب رنگ مناسب برای خط لب تاثیر زیادی در آرایش لب دارد و در نتیجه توصیه می‌شود بسته به هر رنگی که برای رژ لب انتخاب کرده‌اید، رنگ خط لب را دو درجه تیره‌تر انتخاب کنید.

حتی اگر لب‌های باریکی داشته باشید، باز هم به کمک خط لب، لب‌های شما برجسته‌تر نشان داده شود. بسیاری از زیبارویانی که لب‌های متوسط یا باریکی دارند، از این می‌ترسند که شاید مدل خط لب باعث شود ظاهر لب‌ها تیره‌تر و باریک‌تر نشان داده شود. جالب است بدانید انتخاب رنگ مناسب برای خط لب، باعث می‌شود این خط لب به برجسته شدن و نمای بهتر لب‌ها کمک کند.

با این حساب اگر لب‌های باریکی دارید، سعی کنید رنگ مداد خط لب، یک درجه تیرهتر از رنگ رژ لب شما باشد. در نهایت هم توصیه می‌کنیم با استفاده از یک براق کننده لب، جلای بیشتری به لب‌ها بدهید، تا از این طریق، لب‌ها برجسته‌تر به نظر برسند.

انتخاب خط لب با توجه به طیف رنگ پوست

تشخیص طیف رنگ پوست هم در انتخاب رنگ خط لب تاثیر دارد. اگر پوست شما سفید با ته‌رنگ صورتی است، خط لبی با طیف رنگ کرم، صدفی یا رنگی بین صورتی و زرد، برازنده لب‌های شما خواهد بود.

اگر پوست برنزه‌ای دارید، یا این‌که رنگ پوست شما کمی تیره است، می‌توانید از طیف رنگ‌های ارغوانی روشن، سرخ و رنگ قرمزی مانند گلبرگ گل رز برای مدل خط لب خود استفاده کنید.

طیف رنگ‌های قهوه‌ای یا بنفش نیز برازنده افرادی است که پوستی تیره دارند؛ برای این افراد طیف رنگ‌های ارغوانی نیز پیشنهاد می‌شود. ممکن است خط لب قرمز برای افرادی با پوست تیره برازنده نباشد، اما بد نیست این افراد طیف رنگ‌های قرمز را نیز امتحان کنند.انتخاب خط لب با توجه به طیف رنگ پوست

برای این‌که رنگ مناسب خط لب را به درستی تشخیص دهید، پیشنهاد می‌کنیم بعد از این‌که بر روی لب‌ها از خط لب و رژ استفاده کردید، در محیطی قرار بگیرید که نور طبیعی در آن وجود داشته باشد و سپس با دقت در خصوص رنگ لب‌ها قضاوت کنید. اگر احساس خوبی از رنگ آرایش لب‌ها به شما دست نداد، شک نکنید که رنگ مناسبی را انتخاب نکرده‌اید. شاید باور نکنید، اما استفاده از رنگ قرمز برای لب‌ها به اعتماد به‌نفس بالا نیاز دارد.

ست کردن آرایش لب با رنگ لباس

از طرف دیگر، ست کردن رنگ لب‌ها با رنگ لباسی که انتخاب می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارد؛ به‌خصوص اگر رنگ لباس شما قرمز براق باشد. عموما رنگ قرمز آلبالویی در لباس، بیشتر برازنده بانوانی است که پوست روشن دارند، زیبارویانی هم که رنگ پوست آنها سبزه است، بهتر است از طیف رنگ‌های قرمز تیره استفاده کنند.

توجه داشته باشید، به هر اندازه که رنگ پوست شما تیره‌تر باشد، طیف رنگ قرمزی که برازنده شماست، نیز تیره‌تر خواهد بود.ست کردن آرایش لب با رنگ لباسدر حین کشیدن خط لب، به شکلی مداد را بر روی کناره‌های بیرونی لب سُر بدهید تا مدل خط لب حالت طبیعی خود را حفظ کند. در کشیدن خط لب قسمت لبه بیرونی لب‌ها را از قلم نیاندازید؛ این کار باعث می‌شود تا خط لبی که می‌کشید، جلوه بیشتری داشته باشد.

باور کنید به هر اندازه که در حین کشین خط لب به کناره‌های بیرون لب توجه بیشتری داشته باشید، ظاهری چشم‌گیرتر خواهید داشت. قصد نداریم بگوییم در انتخاب رژ و مدل خط لب بیش از اندازه وسواس به خرج دهید، اما حواستان باشد تا رژ لب، لکه‌های روی لب را کاملا پوشش دهد.

ما هر آنچه از انتخاب رنگ مناسب خط لب می‌دانستیم با شما به اشتراک گذاشتیم، اگر شما هم نکته‌ای در این زمینه می‌دانید، آن‌را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و در صورت تمایل، مقالات مرتبط زیر را نیز مطالعه کنید:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 9933بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه