تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

با بهترین درمان‌های گیاهی برای برطرف کردن لکه‌های پیری آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با بهترین درمان‌های گیاهی برای برطرف کردن لکه‌های پیری آشنا شوید

لکه‌های پوستی را به دلایل مختلف بر روی پوست شاهد هستیم، این لکه‌ها تنها به دلیل کهولت سن ایجاد نمی‌شوند و دلایل دیگری نظیر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی شوند.

برخی از درمان‌های خانگی لکه های پوستی

خوشبختانه می‌توان با بهترین درمان گیاهی برای رفع لک به مبارزه با لکه‌های پوستی رفت. سرکه سفید و سرکه سیب در بیشتر مواقع به رفع لکه‌های پیری کمک می‌کند، ترکیبات اسیدی دیگری نظیر آب لیمو، شیری که چربی آن گرفته شده باشد و روغن کرچک را نیز می‌توان برای از بین بردن لکه‌های پیری استفاده کرد.

در حالی که این ترکیبات به تنهایی برای درمان لکه‌های پیری استفاده می‌شوند، می‌توان با ترکیب سایر مواد، عصاره‌هایی برای درمان لکه‌های پوستی درست کرد، برای نمونه به ترکیب آب پیاز، عسل و ماست می‌توان اشاره کرد.

قسمت‌هایی از پوست که به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ داده است را لکه‌های پیری می‌نامیم. این تغییر رنگ را در پشت دست‌ها، پشت گردن، صورت و پوست سایر قسمت‌های بدن شاهد هستیم. همان‌گونه که اشاره شد به‌غیر از کهولت سن، یکی دیگر از دلایل بروز لکه‌های پوستی، قرار گرفتن در برابر آفتاب است.

در بین تمامی درمان‌های لکه‌های پیری، آب لیمو که خاصیت سفید کنندگی خوبی دارد به عنوان بهترین درمان خانگی به حساب می‌آید. از آب لیمو به شیوه‌های مختلف می‌توان برای درمان لکه‌های پیری استفاده کرد. ساده‌ترین راه این است که روزانه، یک پارچه نخی را در آب لیمو خیس کنید و بر روی قسمت‌های تیره‌تر پوست خود بمالید. ترکیب عسل و لیمو نیز انتخاب خوبی برای درمان لکه‌های پیری است به شرط آنکه روزی دوبار این ترکیب را بر روی قسمت‌های تیره‌تر پوست استفاده کنید.

در کنار لیمو، روی سرکه نیز می‌توان به عنوان یک محلول خانگی برطرف کننده لکه‌های پیری حساب باز کرد. در سرکه شاهد استیک اسید هستیم، این اسید به اندازه‌ای ملایم است که می‌‌توان به‌راحتی از آن بر روی پوست استفاده کرد، با این حساب مالیدن روزانه سرکه بر روی قسمت‌های تیره پوست، به رفع لکه‌های پیری کمک می‌کند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم حداقل روزی یک‌بار یک پارچه نخی را در سرکه آغشته کنید و بر روی لکه‌های تیره پوست بمالید.

در ترکیبات خانگی مختلف شاهد حضور سرکه برای درمان لکه‌های پیری نیز هستیم. برای نمونه می‌توان به ترکیب سرکه سیب و آب پیاز اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم محلول آب پیاز و سرکه سیب را بر روی قسمت‌های تیره پوست بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا حسابی خشک شود. فقط نکته‌ای که در مورد آب پیاز باید بدانید این است که به شدت پوست را خشک می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانید هر روز از آن استفاده کنید.

در کنار این موارد، روی آلوئه‌ورا نیز به‌‌عنوان یک درمان ساده و راحت خانگی برای از بین بردن لکه‌های پیری می‌توان حساب باز کرد. آلوئه‌ورا خاصیت التیام بخشی بسیار خوبی دارد و به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند؛ این امر باعث می‌شود سلول‌های جوان‌تر پوست تغییر رنگ کمتری را شاهد باشند. لازم به ذکر است که برای استفاده از آلوئه‌ورا جهت درمان لکه‌های پیری، توصیه می‌کنیم ژل آلوئه‌ورا را از یک برگ سالم و تازه آلوئه‌ورا استخراج کنید. برای این کار بهتر است روزی دوبار، ژل آلوئه‌ورا را از یک برگ تازه استخراج کنید و سپس بر روی لکه‌های پیری پوست بمالید.

جالب است بدانید شیری که چربی آن گرفته شده باشد، ترکیبی بسیار قدیمی برای درمان لکه‌های پیری به‌حساب می‌آید. این شیر، سرشار از اسید لاکتیک است، این اسید به‌ لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و در نتیجه باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. اسید لاکتیک در تحریک پوست برای ساخت سلول‌های جدید نیز موثر است. این کار در دراز مدت به برطرف شدن لکه‌های پیری کمک می‌کند.

همان‌گونه که اشاره کردیم از بین بردن لکه‌های پیری به‌وسیله شیوه‌های خانگی، ریشه قدیمی و سنتی زیادی دارد، در نتیجه اگر شما هم برای از بین بردن لکه‌های پیری ترکیب خانگی را سراغ دارید، ما و سایر کاربران را از این ترکیبات در قسمت نظرات باخبر سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 2330بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه