مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

بهترین کرم پودر مناسب پوست شما کدام است؟ مات یا براق؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین کرم پودر مناسب پوست شما کدام است؟ مات یا براق؟

انصافاً باید اعتراف کرد انتخاب بهترین کرم پودر از میان ده‌ها کرم پودرِ موجود در بازار، کار چندان ساده‌ای نیست. از طرف دیگر زیرسازی آرایش را نباید دست کم گرفت. به هر اندازه که در خرید کرم پودر دقت کنید، به همان اندازه آرایش نهایی شما زیبا‌تر خواهد شد. نوع پوست و دوامی که از آرایش انتظار دارید نیز در انتخاب و خرید لوازم زیرسازی آرایش تأثیر دارد. این‌ها نکته‌هایی است که قبل از خرید بهترین کرم پودر مناسب پوست خود باید به آن‌ها توجه کنید.

در زیرسازی آرایش همه چیز به شما بستگی دارد

انواع کرم پودر برای انواع پوست

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم انتخاب نوع زیرسازی بسته به پوست شما و نوع آرایشی که در نظر دارید، متفاوت است. برای نمونه اگر پوستی تمیز و بدون عارضه‌ای دارید، نیازی نیست دنبال کرم‌ پودر و زیرسازی با پوشش زیاد باشید. یک لایه نازک زیرسازی برای پوشش پوست شما کفایت می‌کند. اما اگر پوستی مستعد به آکنه دارید، بهتر است سراغ زیرسازی مات بروید. در این بین دوام آرایش نیز یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع زیرسازی است. مثلاً کرم پودرهای مات، ماندگاری بیشتری دارند. البته آزمون‌و‌خطا نیز نقش مهمی در انتخاب نوع زیرسازی دارد. برای انتخاب راحت‌تر مواد زیرساز و خرید بهترین کرم پودر مناسب پوست خود، در ادامه با هم نگاهی به انواع رایج زیرسازی آرایش می‌اندازیم.

پوشش صورت با لایه‌ای نازک از کرم پودر

کرم مرطوب کننده رنگی برای زیرسازی آرایشی

هدف اصلی در این نوع زیرسازی، ایجاد جلوه‌ای زیبا و طبیعی برای صورت است. به‌همین دلیل نیز تا جایی که ممکن است صورت با لایه‌ای نازک از کرم پودر پوشش داده می‌شود. این نوع زیرسازی بسیار سبک است و فقط عارضه‌های سطحی پوست را پوشش می‌دهد. لایه‌ای نازک از کرم پودر اجازه‌ می‌‌دهد تا پوست، زیبایی خودش را از زیر کرم پودر نمایان کند. عملاً می‌توان گفت در این حالت به جای اینکه پوست را زیر مقدار زیادی کرم پودر مخفی کنیم، با کرم پودر به آن جلا می‌دهیم. به‌همین دلیل هم هست که به‌جای کرم پودر، می‌توان از کرم مرطوب‌ کننده رنگی هم برای این حالت از زیرسازی کمک گرفت.

این نوع زیرسازی آرایشی برای پوست‌های مختلف هیچ مانعی ندارد. به خانم‌هایی با پوست خشک و بانوانی که پوست آن‌ها ترکیبی از خشک و چرب است پیشنهاد می‌کنیم بیشتر سراغ این زیرسازی بروند. اگر توقع زیادی از پوشش در زیرسازی آرایشی ندارید، بدون شک زیرسازی با لایه‌ای نازک برای شما کفایت می‌کند. از طرف دیگر اگر پوست چرب با عارضه‌های زیاد دارید، چاره‌ای نیست به‌غیر از اینکه برای وخیم‌تر نشدن این عارضه‌ها، صورت خود را با یک لایه نازک زیرسازی کنید. در این مواقع استفاده از کرم پودر مات نیز برای کاهش میزان چربی پیشنهاد می‌شود. برای مثال کرم CC (مرطوب کننده، ضد چروک رنگی) SOSKIN، به‌عنوان زیرساز آرایشی مناسب انواع پوست شناخته می‌شود.

زیرسازی آرایش براق

انتخاب کرم پودر مناسب پوست

هدف در این روش زیرسازی آرایش، براق و جوان جلوه‌دادن پوست است. با این نوع زیرسازی آرایش، درخشش پوست، زیر مواد زیرسازی پنهان نمی‌شود. بانوانی که پوستی خشک دارند و افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، بهتر است سراغ این زیرسازی بروند. در این زیرسازی آرایشی، با نرم‌‌تر نشان‌دادن پوست، چین‌و‌چروک‌ها کمتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین آرایش صورت از چیزی که هست جوان‌تر نشان داده می‌شود.

این زیرسازی باعث می‌شود پوست بعضی‌ افراد، خیس‌ به‌نظر برسد؛ در نتیجه اگر پوست چرب دارید، بهتر است سراغ این حالت از زیرسازی نروید. از طرف دیگر از آنجایی که این زیرسازی درخشش بیشتری دارد، به جوش‌ها و عارضه‌های پوستی جلوه‌ی بیشتری می‌دهد. اگر پوستی چرب، مستعد آکنه یا چروکیده دارید، این زیرسازی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. بهترین کرم پودر مناسب پوست غیر چرب، کرم پودر فوتو پرفکشن لایت GIVENCHY است.

زیرسازی آرایش نیمه براق

زیرسازی آرایش نیمه براق

این حالت از زیرسازی آرایش، دقیقاً میان زیرسازی براق و مات قرار دارد و به همین دلیل نیز برای انجام آن حتماً باید از مواد درجه یک استفاده کنید و سراغ بهترین کرم پودر موجود در بازار را بگیرید. زیرسازی نیمه براق در میان انواع دیگر زیرسازی، محبوبیت بیشتری دارد و پوست را مانند پارچه‌ا‌ی ساتنی، نرم و زیبا می‌کند. این نوع زیرسازی آرایشی با پوست‌های مختلف سازگاری کاملی دارد؛ اما اگر علاقه‌ای به آرایش نیمه سنگین ندارید، بهتر است این کرم پودرها را کنار بگذارید.

این نوع کرم پودرها برای تمامی بانوان با پوست‌های مختلف مناسب است. زیرسازی با کرم پودر در این حالت برق بیش از حد پوست چرب را از بین می‌برد. از طرف دیگر افرادی که پا به سن گذاشته‌اند نیز بهتر است سراغ زیرسازی نیمه براق بروند. در این حالت، کرم پودر روی پوست جمع نمی‌شود و چین‌و‌چروک‌ها را بیشتر از چیزی که هست نشان نمی‌دهد. یکی از نمونه‌های خوب برای کرم پودر نیمه براق کرم پودر لانجری د پو Guerlain است.

زیرسازی آرایش مات

بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب

همان‌گونه که از نام این زیرسازی پیداست خبری از درخشش صورت در آن نیست و پوست را کاملاً صاف و مات نشان می‌دهد. در نتیجه برای پوست‌های چرب و براق می‌توانید از کرم پودر مات استفاده کنید. بانوانی که منافذ پوست بزرگی دارند نیز از این زیرسازی می‌توانند کمک بگیرند به شرط آنکه در انتخاب مواد زیرسازی دقت کنند و بهترین کرم پودر مات موجود در بازار را خریداری کنند. کرم پودر اسکین فوراور Dior، نمونه‌ی خوبی از این محصولات است.

زیرسازی مات، ماندگاری بیشتری دارد و بانوانی که پوست چرب یا ترکیبی از چرب و خشک دارند بهتر است از کرم پودر مات استفاده کنند. به افرادی که صورت آن‌ها عارضه‌های نسبتاً مشهودی دارد نیز زیرسازی مات را توصیه می‌کنیم. خانم‌هایی که پوست خشک و چروکیده‌ای دارند بهتر است زیرسازی مات را کنار بگذارند. این زیرسازی، آرایش را سنگین و غلیظ می‌کند. اگر اهل آرایش سنگین نیستید، بهتر است به زیرسازی مات فکر نکنید.

اگر مقاله‌ی راهنمای خرید بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش انواع پوست را خوانده باشید، بهتر می‌توانید محصول مدنظر خود را انتخاب کنید. البته در کنار روشی که برای زیرسازی در نظر می‌گیرید، لوازم آرایش باکیفیت نیز تأثیر مهمی در زیبایی آرایش دارد. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌‌کنیم بهترین کرم پودر مناسب پوست خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. به همین منظور و برای خرید کرم پودر به فروشگاه اُردمی سری بزنید و از میان برند‌های مختلف، بهترین مارک کرم پودر را انتخاب کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم ما و دیگر خوانند‌ها را از تجربه‌های مفید خود در زیرسازی آرایش بی‌بهره نگذارید و تجربه‌های خود در استفاده از کرم پودر و زیرسازی را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Escentual دیدگاه‌ها 9016بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>